Registered: Jan 2004
mijn ouders hebben thuis een nieuwe pc gekocht om digitaal te kunnen monteren. Daarom bestelde mijn pa er een 1394-poort erbij (of een getal dat er op lijkt). Dat zou hetzelfde moeten zijn als een Firewire poort.
Nu, ik heb ook zo'n firewire poort op mijn laptop, en daarop bleek onze videocamera perfect aansluitbaar. Maar op die nieuwe desktop zit precies een ander soort ingang, waardoor dat kabelke niet meer past.
Bestaan er verschillende soorten Firewire of zo? of waaraan kan dit liggen?
May-26-2006 08:33
diddi
Trance 4 ever
Registered: Aug 2003
quote:
FireWire (I-link, IEEE 1394)
Digitale Video Camera's beschikken over een aansluiting voor de computer. Apple(ontwikkelaars) noemde dit FireWire en Sony kwam met I-link. Ze bedoelen allemaal hetzelfde het heet officieel IEEE 1394.
Er zijn 2 soorten aansluitingen de 4-polige korte blokje en de 6-polige is de langste en6 polige breder. 4 polig houdt in alleen 4 data polen en bij de 6 polige zijn er nog 2 voedingspolen bijgevoegd. Volgens de IEEE 1394 standaard is de kabel goed voor 400 Megabits per seconde over 4,5 meter.
Langere kabels kunnen indien ze beter zijn afgeschermd of door de bitrate te verlagen. Digitale Video gebruikers de signaaloverdracht van b.v. Sony camcorders is maar 100 Megabit per seconde. Kan je dus langere kabels gebruiken JAWEL. Er zijn mensen die bij 100 Megabit met een standaardkabel de 20 meter hebben gehaald.
Voor het aansluiten van 2 camera's wordt een kabel met twee 4-polige aansluitingen gebruikt en voor het aansluiten van de camera op de computer meestal een een 4-6. Er zijn uitzonderingen.
De eerste DVD recorders zijn ook al met FireWire geintroduceerd en zal een consumenten tegenhanger van DVI en HDMI worden. HDNI en DVI worden min of meer door de industrie gepromoot i.v.m. met allerlei op te leggen beperkingen die meegestuurd kunnen worden.
Op dit moment kunnen we kabels leveren in de maximale lengte van 10 meter.
Mss helpt dit...
May-26-2006 08:42
Synthesia
Tranzy States of Mind
Registered: Jun 2005
Ja soz typo...okis het werkt (maar niet via msn, gewoon via Remote Desktop in Windows)...
Hoe kan ik nu ports openen op Symantec Client Firewall (b.v. voor ftp'ke)?
Bij Program Control (Firewall config) ftp proggie toegevoegd maar werkt niet...
May-26-2006 09:36
Synthesia
Tranzy States of Mind
@Bertn: yeps 2 verschillende Firewire 400 soorten (400Mbps):
6-pin:
4-pin:
en een Firewire 800 poort, 12-pin:
May-26-2006 09:42
Synthesia
Tranzy States of Mind
Okee heb het gevonden, moet namelijk de allowed ip adressen ook toevoegen...
May-26-2006 09:50
diddi
Trance 4 ever
Registered: Aug 2003
quote:
Originally posted by Synthesia
Ja soz typo...okis het werkt (maar niet via msn, gewoon via Remote Desktop in Windows)...
Hoe kan ik nu ports openen op Symantec Client Firewall (b.v. voor ftp'ke)?
Bij Program Control (Firewall config) ftp proggie toegevoegd maar werkt niet...
Kweet niet of het voor jouw versie ook zal werken...
May-26-2006 09:51
Bertn
aka B!rD
Registered: Jan 2004
ha, dan zit er thuis een 6-pin in hun pc wschl... bestaan er van die tussenstukjes waarmee je een 4pin kabel kan verbinden met een 6pin pc ingang?
May-26-2006 10:03
domineesje
Con amor todo se puede!
Registered: Feb 2005
quote:
Originally posted by Bertn
ha, dan zit er thuis een 6-pin in hun pc wschl... bestaan er van die tussenstukjes waarmee je een 4pin kabel kan verbinden met een 6pin pc ingang?
Welk programma gebruiken jullie om Cue files op Cd te zetten zodat ik in mn opgenomen mix van track kan veranderen? Vroeger lukte dit perfect met Nero, maar de laatste tijd is het geen enkele keer meer gelukt.. Loopt steeds vast aan 5%.
Originally posted by IgnazZio
Welk programma gebruiken jullie om Cue files op Cd te zetten zodat ik in mn opgenomen mix van track kan veranderen? Vroeger lukte dit perfect met Nero, maar de laatste tijd is het geen enkele keer meer gelukt.. Loopt steeds vast aan 5%.
De cue-files zelf maar ik met DirectMp3Cut.
Alvast bedankt!
ik heb nooit probleme gad me nero daarmee ze, zeker da u instellinge allemaal nog juist staan of da u schrijver nog tegoei marcheert?
May-28-2006 13:49
IgnazZio
El Toro.
Registered: Jul 2004
Kmoet wel zeggen dat de problemen begonnen zijn na een nieuwe schrijver te hebben. Maar gewoon aparte tracks op cd branden gaat probleemloos. Enkel cue files werken nietmeer..