|
|
|
|
 |
|
 |
 |
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Loraine
As usual zijn mijn wok en ik onafscheidelijk:
Vandaag: Ei-noodles, kipfilet, chinese kool, taugé met Japanse kruiden en Kikkoman soya
met Galia meloen in rauwe ham als achterafje |
Ik ga mij maandag een wok gaan kopen zie... Echt een schande dat we dat hier niet in huis hebben
Gisteren dus die gekookte inktviskes.
Ik heb eerst een beetje rijst gekookt, 75 grammekes ofzo, niet teveel. 1 minuut voor de voorziene kooktijd eruit gehaald. Dan op een klein panneke gesmeten met olijfolie-boter derop, safraan en curiepoeder erbij, (gutske water op gedaan om de safraan een beetje beter opgelost te krijgen en ik vond het er nogal aan de droge kant uitzien ) en zo een minuutje of 5 laten kleuren op een héél laag vuurke (ge wilt uuw gekookte rijst niet bakken ).
Dan de inktvisjes opvullen met uuw rijsmengselken en zo de frigo in. Serveren met mes en vork.
Mosselen met geuze: Naja, het gewone recept maar ipv witte wijn,
geuze. Niet echt spectaculair doorsmakend vond ik... Nuja, het kan aan de geuze gelegen hebben ook die eerder zuur smaakt dan bitter en nogal slapjes doorsmaakte.
Vandaag was het gewoon pizza. Deze middag begonnen met de pizzabodem te maken (het ding moet rijzen, duurt een tijdje). Ik beken, hier heb ik een kookboek moeten raadplegen
Tomatensausje gemaakt (veel tomaten, helemaal laten leegkoken, anders krijgt ge een pap onderaan uuw pizza) met rode paprika's. Dat onderaan opsmeren, mozarella derop, hesp derop, salami derop en afwerken met nog een beetje mozarella dat in gesmolten toestand straks uuw vlees bedekt. Om een beetje smaak derin te brengen heb'k de kruidenkast geplunderd: Salie, basilicum, thym, 'provincaalse kruiden(dan den delaize)', oregano, en waarschijnlijk nog dingen dat ik vergeten ben.
Morgen hebk geen zin om 2 uur in de keuken te staan, croque monsieur zal het worden
| quote: | | moet zeggen tiger777 ik wil wel eens benen onder tafel schuiven |
Zegt u maar Hendrik 

| quote: | Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk ! |
|
|
Jul-15-2006 18:48
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 20:06.
Forum Rules: