|
| quote: | Originally posted by dj Zevan
vandaag 1 tomtom go one
altijd wel handig |
Laat me eens na een tijdje weten wat je er van vindt a.u.b.: gebruiksgemak, ontvangst antenne, oriëntering op straten (als bvb veel kleine straatjes dicht bijeen liggen), ...
Ik wil me nl ook een kopen, maar weet ni goe wat voor een: ik heb al pro en contra's over verschillende merken gehoord, so I'm starting to get confused 
Mijn pa heeft nu een Medion en ik leen die af en toe als ik voort werk weg moet, ma soms valt zonder enige reden het geluid uit, wat énorm vervelend is, als je dat niet doorhebt en enkel naar het geluid luistert en ni zo vaak op t schermpke ziet... Als je dan ook nog teovallig dicht bij een afrit zit waar je de autostrade zou moeten verlaten, maar dit te laat opmerkt omdat je gewoon bent vant GPS systeem dat ie je 2 km op voorhand al begint te waarschuwen, maar dan opeens ni meer... Nu goed, die berekent wel meteen een andere route, maar omweg maken voor niets is ook ni leuk, zeker als je al 4uur moet rijden...
Over Tom Tom heb ik gehoord dat ie soms moeilijkheden heeft met zich juist te oriënteren als er veel kleine straatjes dicht bijeen liggen (bvb. in Luik). Dan geeft ie aan dat je in straat B zit, terwijl je in straat A zit enz, of begint ie opnieuw te configureren enz, ma dat duurt dan wel ff en als je dan net aant rijden bent en ge een ongeduldige chauffeur achter u hebt, kan dat al eens vervelend zijn...
Wat ik ook vervelend vind bij de meeste GPS-systemen: als je de kaart van Benelux (met detailinfo) hebt geladen en je moet in Frankrijk zijn, kan je niet meteen de bestemming in Frankrijk ingeven, want daarvoor moet je eerst de kaart van Frankrijk laden. (Tenzij je natuurlijk de kaart van Europa hebt geladen, maar dan zie je enkel de hoofdwegen). Nu moet ik dus telkens: eerst naar een bestemming bij de grens van België en Frankrijk ingeven en eenmaal in Frankrijk, de kaart van Frankrijk laden en dan de route naar mijn bestemming in Frankrijk laten zoeken... Stom!
Iemand die een systeem kent waar jij 2 kaarten tegelijk kunt 'laden' (dus niet op je kaartje zetten, want momenteel kan ik ook de kaart van Benelux, Frankrijk en Duitsland wel op 1 kaartje hebben staan, maar ik kan ze niet tegelijk laden...) Kan iemand hier over mee spreken?