Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Dj Contest #2
Pages (53): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
The Freezzz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

3 juryleden per poule is niet veel, maar moet wel kunnen

Hoe zit het eigenlijk met de puntenjurering per onderdeel en dergelijke?

Old Post Oct-10-2006 13:51  Netherlands
Click Here to See the Profile for The Freezzz Click here to Send The Freezzz a Private Message Add The Freezzz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Zevan
Hunting Orion in progress

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Zalig! Ik kan niet wachten tot de contest gedaan is en uw mix beschikbaar is. Uw mix van de vorige contest staat nog regelmatig op

nice , zowaar mijn 1ste fan
ik heb die mix zelf niet meer beluisterd, was niet echt 100% content over de tracklist
verwacht niet te veel van de mix voor deze contest, ben gene goeie in het inlossen van (te) hoge verwachtingen

Old Post Oct-10-2006 16:32  Belgium
Click Here to See the Profile for dj Zevan Click here to Send dj Zevan a Private Message Add dj Zevan to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

Goed, de meeste juryleden zullen al een PM hebben ontvangen, diegene die dat nog niet hebben krijgen dat spoedig omdat Poule 4 nog niet helemaal in orde is

Als je extra vragen hebt of moeilijkheden dan geef je maar een seintje.

** Belangrijk **

Vorige keer hanteerden we dit systeem van beoordeling; maar daar bleken achteraf sommige mensen problemen mee te hebben

quote:
- Mixtechniek: vooral beatmatchen, phasematchen, toongebruik enzo... mensen die bvb een overgang lang en deftig kunnen aanhouden verdienen natuurlijk meer credits dan iemand die instantly switched of flink uit de bocht gaat (aka trainwreck)
Dit is de meest technische component om te beoordelen, dus laat je in dit criterium niet echt meeslepen hoe goed de rest van de mix wel is. Als een Dj bvb 10 van zijn 12 overgangen uitstekend doet, geef hem dan gerust 80% of 90%; terwijl iemand die maar 3 goeie overgangen heeft gerust een 40% verdient...

--> ... /25 punten

- Opbouw/flow: is de mix goed opgebouwd, passen de nummers goed achter elkaar, zit er een verhaal in, wordt er niet te ruw of op de verkeerde momenten gemixt,...

--> ... /15 punten

- Trackkeuze: hangt wat samen met het vorige natuurlijk, en is ook wel de meest subjectieve component. Maar hier kan het vooral gaan over: worden er originele tracks gebruikt of altijd dezelfde hitjes, zijn het aantrekkelijke platen (zeker belangrijk om hier wat objectief over te oordelen als het niet je stijl van muziek is ),...

--> .../10 punten

We gaan nu ook niet eindeloos discussiëren over hoe het moet en niet moet; maar als er iemand concrete ideeën heeft hoe het beter kan (zoals bvb trackkeuze niet te beoordelen), laat het dan weten. En als we niet tot overeenkomst komen dan gebruiken we ook simpelweg het systeem van vorige keer

Old Post Oct-10-2006 17:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Config
Elaba!

Registered: May 2006

what about 30/20?

trackkeuze maakt toch deel uit van opbouw en flow enzo denkek..

30 vo mixtechniek, blijft toch belangrijkste
20 vo trackkeuze, flow enz

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Old Post Oct-10-2006 17:27  Belgium
Click Here to See the Profile for Config Click here to Send Config a Private Message Add Config to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

Ik neem voor mezelf zoals vorige keer de volgende categorieën:

- Concept /20
- Techniek /50
- Structuur /30
Totaal: 100

Komt in feite op hetzelfde neer, maar is makkelijker werken voor mij

Old Post Oct-10-2006 17:45  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

quote:
Originally posted by TOR
Ik neem voor mezelf zoals vorige keer de volgende categorieën:

- Concept /20
- Techniek /50
- Structuur /30
Totaal: 100

Komt in feite op hetzelfde neer, maar is makkelijker werken voor mij

Jij moet altijd anders doen hé

Nu, ik vind het op zich wel interessant; maar kan je die puntjes anders verduidelijken in een zin of 2 zoals hierboven is gebeurd. Wat versta je concreet onder concept enzo... We kunnen anders allemaal dat systeem hanteren.

Old Post Oct-10-2006 17:49  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

De termen spreken voor zich, dacht ik

Concept: wat is het idee achter de set en hoe is het uitgewerkt? Op die manier kun je iets objectiever tewerk gaan, omdat je minder vasthangt aan persoonlijke smaak zoals bij "trackkeuze". Een danscafé- of sensation-geïnspireerde set kan hier dus goed scoren, als die setting duidelijk wordt doorheen de set.

Techniek: deze categorie verschilt niet van uw indeling.

Structuur: is relatief gelijkaardig als "flow". Heeft de set een duidelijke richting of weet de dj niet waar hij naartoe wil?

Old Post Oct-10-2006 17:55  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Config
Elaba!

Men eerste keer dat ik ga jureren maar ivm de techniek: kweet nie of anderen het ook zo doen maar volgens mij ist makkelijkst en efficientst vanal als ge transition per transition gaat quoteren op 10 en dan achteraf een procent uitkomt dat gelijkstaat aan x% van het maximum (25ptn momenteel)

zijn der nog juryleden die et op een andere manier berekenen?

ik deel et maar effe mee, misschien een goeie methode voor degene die nog geen methode hadden voor quoteren van de mixtechniek overt algemeen gezien..

just my 2 cents.

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Old Post Oct-10-2006 18:19  Belgium
Click Here to See the Profile for Config Click here to Send Config a Private Message Add Config to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

quote:
Originally posted by Config
Men eerste keer dat ik ga jureren maar ivm de techniek: kweet nie of anderen het ook zo doen maar volgens mij ist makkelijkst en efficientst vanal als ge transition per transition gaat quoteren op 10 en dan achteraf een procent uitkomt dat gelijkstaat aan x% van het maximum (25ptn momenteel)

zijn der nog juryleden die et op een andere manier berekenen?

ik deel et maar effe mee, misschien een goeie methode voor degene die nog geen methode hadden voor quoteren van de mixtechniek overt algemeen gezien..

just my 2 cents.

Nee dat zou ik niet doen; je moet kritisch blijven maar je moet je nu ook niet fixeren transitie per transitie. Valt het op en stoort er een overgang dan onthou je dat maar; maar als die ene keer het totaalbeeld van de mix niet schaadt dan moet je da nie zwaar verrekenen. Overgens zijn er hier ook veel niet-dj's die jureren en die zijn daar ook niet zo hard mee bezig.

Je mag het geheel van de mix niet uit het oog verliezen en daarom moet je op mixtechniek een globaal cijfer geven. Als je elke transitie per sé wil bespreken dan doeje dat zelf maar in het verslag; waar je je globale cijfers motiveert

Overigens vind ik Kevin's systeem vrij goed; ik denk dat dat een aanvaardbaar stelsel wordt om toe te passen.

Last edited by Push2005 on Oct-10-2006 at 18:49

Old Post Oct-10-2006 18:42  Belgium
RadiantB
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2006

Eenduidige instructies aub ?

En nee, nog geen PM ontvangen.

Old Post Oct-10-2006 18:44  Belgium
Click Here to See the Profile for RadiantB Click here to Send RadiantB a Private Message Add RadiantB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
The Freezzz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
Originally posted by Push2005
Nee dat zou ik niet doen; je moet kritisch blijven maar je moet je nu ook niet fixeren transitie per transitie. Valt het op en stoort er een overgang dan onthou je dat maar; maar als die ene keer het totaalbeeld van de mix niet schaadt dan moet je da nie zwaar verrekenen. Overgens zijn er hier ook veel niet-dj's die jureren en die zijn daar ook niet zo hard mee bezig.

Je mag het geheel van de mix niet uit het ook verliezen en daarom moet je op mixtechniek een globaal cijfer geven. Als je elke transitie per sé wil bespreken dan doeje dat zelf maar in het verslag; waar je je globale cijfers motiveert

Overigens vind ik Kevin's systeem vrij goed; ik denk dat dat een aanvaardbaar stelsel wordt om toe te passen.

+1

Old Post Oct-10-2006 18:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for The Freezzz Click here to Send The Freezzz a Private Message Add The Freezzz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Config
Elaba!

quote:
Originally posted by Push2005

Je mag het geheel van de mix niet uit het ook verliezen en daarom moet je op mixtechniek een globaal cijfer geven. Als je elke transitie per sé wil bespreken dan doeje dat zelf maar in het verslag; waar je je globale cijfers motiveert

daar heb je punt ja.. langs de andere kant denk ik niet dat een een paar slechte transitions echt zwaar gaan doorwegen als je ze apart quoteert en dan tesamen gooit.. maar ok, zal globaal quoteren hierop dan.
en da systeem van TOR is indeed best goed.. kzal ook deze methode hanteren.

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Last edited by Config on Oct-10-2006 at 18:55

Old Post Oct-10-2006 18:47  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Dj Contest #2
Post New Thread    Post A Reply

Pages (53): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID for a cool track needed ! [2006] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ One Finger - House Fucker (Umek Remix Part 1) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:54.

Forum Rules: