|
| quote: | 26/07 Reactie Rasmussen: 'Mijn baas is gek'
De Deen Michael Rasmussen, die woensdag als geletruidrager in de Tour de France door zijn ploeg Rabobank uit de wedstrijd werd gezet en werd ontslagen, noemt Rabobank-manager Theo De Rooij donderdag in het Deense blad B.T. "gek", en hij houdt vol dat hij niet heeft gelogen over zijn voorbereiding op de Tour de France.
"Hij heeft tegen niemand iets gezegd (...). Dit is het werk van een wanhopig man op de rand van een zenuwcrisis", aldus Rasmussen in het interview dat op de website van het blad staat. De Rooij ontsloeg woensdagavond Rasmussen omdat de Deen zou gelogen hebben tegen de ploegleiding over waar hij verbleef in de maand juni. Rasmussen had aan Rabobank verteld dat hij in Mexico verbleef, maar de Italiaanse ex-renner Davide Cassani verklaarde woensdag dat hij Rasmussen half juni had zien trainen in de Italiaanse Dolomieten.
Rasmussen, die tot gisteren/woensdag de gele trui droeg in de Ronde van Frankrijk, stond de voorbije week al fel onder druk nadat bekend werd dat hij van verschillende instanties waarschuwingen had gekregen wegens het nalaten van informatie te verstrekken over zijn verblijfplaats. Hierdoor kon hij niet onderworpen worden aan onaangekondigde dopingcontroles. Rabobank had hem hiervoor al een boete gegeven, maar woensdag ontsloeg het team Rasmussen omdat hij door te liegen over zijn verblijfplaats het interne ploegreglement had geschonden.
"Mijn baas is gek (...)", gaat Rasmussen verder, die aangeeft dat hij in juni wel degelijk in Mexico verbleef. "Ik was niet in Italië, helemaal niet. Dit is het verhaal van één man, die denkt me herkend te hebben. Maar er is niet het minste bewijs".
Rasmussen, die volgens B.T. met de tranen in de ogen stond, voelt zich een "gebroken, vernietigde" man, die niets weet over zijn toekomst. |
Laffe Rabobank idd 
|