Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TA fest?
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mellow pleasure
Senior tranceaddict



Registered: Oct 2003
Location: Ostersund
Exclamation Har börjat spåna lite.

Nu när det lugnat ner sig lite på min utbildning så har jag haft tid att börja spåna lite på en eventuell fest.
1. Jag undrar hur många man ska räkna med på en sådan fest ?
2. Ska festen vara i förenings/privat/offentligt arrangemang ?
3. Om det blir offentligt hur ska man finansiera eventet ? Med en med arrangör eller på ngt sätt själva?
4. Vilka skulle kunna hjälpa till att hålla i trådarna lokalt?
5. Ska man satsa på en internattionell stor DJ eller köra med nationella förmågor.

Detta är några frågetecken som skulle behövas rätas ut innan hjulen börjar lämna gummi på backen.
Hör av er till mig ni som har intresse att ta detta projekt under armarna seriöst.
Mvh Mellow Pleasure


___________________
Homepage

Mail me

Old Post Nov-18-2003 12:30  Sweden
Click Here to See the Profile for mellow pleasure Click here to Send mellow pleasure a Private Message Visit mellow pleasure's homepage! Add mellow pleasure to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

om det inte är privat är det ju ingen TA fest. men för mig går det bra om det är fest hostad av TA's som släpper in andra oxo. men då är det bara att hyra den lokalen jag ska spela i nu på lördag, ta 40-50 kr inträde och ta några TA's som DJ's. ska ju inte vara så knepigt men det finns bristande intresse än så länge tror jag.


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Nov-18-2003 12:33  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mellow pleasure
Senior tranceaddict



Registered: Oct 2003
Location: Ostersund
Smoking ..umm..something Intresset får väl väckas !!!!

quote:
Originally posted by JayBee
om det inte är privat är det ju ingen TA fest. men för mig går det bra om det är fest hostad av TA's som släpper in andra oxo. men då är det bara att hyra den lokalen jag ska spela i nu på lördag, ta 40-50 kr inträde och ta några TA's som DJ's. ska ju inte vara så knepigt men det finns bristande intresse än så länge tror jag.

Vart ligger lokalen då och hur mkt folk tar den?
Hur mkt är hyran samt detta gör det lite problematiskt med tillstånd osv. Hittar man en med arrangör så kanske man kan ha en "privat" fest med rabatterade priser för TA:s osv Ja idee´rna behöver sprutas lite så vi veet vilket håll vi ska dra. Var för ett par år sen på en asfet trance fest på Sturecompagniet som i sint tur oxå drar mkt folk. Det är ju lite trist om det blir för lite folk. Samt jag känner resturangchefen på partybåten Patricia. Så där kan man kolla sig för lite oxå. Ja vi får se vart det slutar om det slutar men det vore mkt skoj.


___________________
Homepage

Mail me

Old Post Nov-18-2003 12:39  Sweden
Click Here to See the Profile for mellow pleasure Click here to Send mellow pleasure a Private Message Visit mellow pleasure's homepage! Add mellow pleasure to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm
Re: Intresset får väl väckas !!!!

quote:
Originally posted by mellow pleasure
Vart ligger lokalen då och hur mkt folk tar den?
Hur mkt är hyran samt detta gör det lite problematiskt med tillstånd osv. Hittar man en med arrangör så kanske man kan ha en "privat" fest med rabatterade priser för TA:s osv Ja idee´rna behöver sprutas lite så vi veet vilket håll vi ska dra. Var för ett par år sen på en asfet trance fest på Sturecompagniet som i sint tur oxå drar mkt folk. Det är ju lite trist om det blir för lite folk. Samt jag känner resturangchefen på partybåten Patricia. Så där kan man kolla sig för lite oxå. Ja vi får se vart det slutar om det slutar men det vore mkt skoj.
ligger i tumba och rymmer cirka 150-200 och kostar 2000 tror jag.


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Nov-18-2003 13:45  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mario_GX
tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Bjuv, Sweden

om festen är privat, dvs bara TA's så kommer det inte mycket folk, räkna med ett fett minus i budgeten då. är festen offentlig måste vi ha en förening som håller i festen. och det måste fixas i god tid iså fall, när det är inbjudningsfest vet jag inte om man är tvungen att ha en förening som håller i det, däremot måste du ha namn och födelsedatum/telefonnummer på alla som ska komma, vilket blir omständigt i längden. och sen med att ha dj's från TA kommer inte räcka med att väcka människornas intresse. för att ha 100+ på festen så måste ett stort namn vara med på flyersen. ifall alkohol ska förekomma på festen är det tvunget att vara 18års gräns.

måste iväg o handla lite mat, hungrig. men jag kommer me fler förslag snart

Old Post Nov-18-2003 15:22  Sweden
Click Here to See the Profile for Mario_GX Click here to Send Mario_GX a Private Message Visit Mario_GX's homepage! Add Mario_GX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Mario_GX
om festen är privat, dvs bara TA's så kommer det inte mycket folk, räkna med ett fett minus i budgeten då. är festen offentlig måste vi ha en förening som håller i festen. och det måste fixas i god tid iså fall, när det är inbjudningsfest vet jag inte om man är tvungen att ha en förening som håller i det, däremot måste du ha namn och födelsedatum/telefonnummer på alla som ska komma, vilket blir omständigt i längden. och sen med att ha dj's från TA kommer inte räcka med att väcka människornas intresse. för att ha 100+ på festen så måste ett stort namn vara med på flyersen. ifall alkohol ska förekomma på festen är det tvunget att vara 18års gräns.

måste iväg o handla lite mat, hungrig. men jag kommer me fler förslag snart
ahme fan orkar inte förklara detta om och om igen för alla. titta bara på tråden som heter "dj jaybee" vi har ingen förening och 40 inträde och inga kända dj's alls, det är privat fest och alla som bjuds, bjuds via ordet.


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Nov-18-2003 15:31  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mario_GX
tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Bjuv, Sweden

ja vi får se ifall er fest går igenom sen får vi utgå från hur er fest slutade :P

Old Post Nov-18-2003 18:23  Sweden
Click Here to See the Profile for Mario_GX Click here to Send Mario_GX a Private Message Visit Mario_GX's homepage! Add Mario_GX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mellow pleasure
Senior tranceaddict



Registered: Oct 2003
Location: Ostersund
Evil1 Detta verkar ju skumt !

Huruvida man ska avgöra om en fest är bra eller inte är ju svårt att sia om. Men när jag snackar TA fest ( har ju inte vart här så länge) så menar jag FEST. Ingen lägenhets rökare precis. Utan det ska vara ngt som folk vill komma till, vill komma ihåg samt att det ska vara ös. 50 pers är ju inte ett jäkla party utan mera en bjudning, skulle mera bli en förlängning av detta forum. Det borde ju vara i allas intresse att fixa en riktig jäkla höjdarkväll/natt som omskrivs i forumet och inte utvärderas medans det händer. Men det är ju ni som bestämmer detta själv. Jag personlignen skulle tycka det vore skoj trots min ålder att få vara med om ngt sådant.
Keep spinning.


___________________
Homepage

Mail me

Old Post Nov-18-2003 21:33  Sweden
Click Here to See the Profile for mellow pleasure Click here to Send mellow pleasure a Private Message Visit mellow pleasure's homepage! Add mellow pleasure to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mario_GX
tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Bjuv, Sweden

jag håller med dig mellow, men vi kan ta mer om detta på msn sen

Old Post Nov-18-2003 23:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Mario_GX Click here to Send Mario_GX a Private Message Visit Mario_GX's homepage! Add Mario_GX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mellow pleasure
Senior tranceaddict



Registered: Oct 2003
Location: Ostersund
Smoking ..umm..something Planer smidas sakta men säkert !

Jag har nu kontaktat ett par av mina kontakter i Sthlm och det verkar som intresse finns även från deras sida. Så det kommer smidas sakta så får vi se hur det artar sig. Vem vet kanske vi kan dra det i hamn framöver sommaren. Ville bara tala om detta så ni inte tror att allt dog ut. Har en mkt bra kontakt på en söderkrog med 2 våningar som torde svälja runt 300-400 pers. Samt på en båt på söder men den tar mindre folk. Lufta din önskemål så kan man utgå från detta. Kanske skulle smälla upp en sida för bara festen ? Så det blir ett heltäckande forum för enbart detta.
Mvh Mellow Pleasure


___________________
Homepage

Mail me

Old Post Nov-26-2003 12:15  Sweden
Click Here to See the Profile for mellow pleasure Click here to Send mellow pleasure a Private Message Visit mellow pleasure's homepage! Add mellow pleasure to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

en stor anledning till att det har gått så segt e för att festen va menad enbart för TA's (och om nån ville ta med sig nån polare typ), och eftersom vi e så få.. iallafall va.. har ju kommit några fler sen vi började diskussionen så har det varit svårt att få ihop något eftersom dem flesta måste åka en bit o pga det så e det flera som säkert inte kan komma o det slutar med att det bara e nån enstaka där... typ sthlm:arna + nån mer kanske.

men nu så verkar det ju planeras "riktig" fest.. alltså inte bara för TA's....

men om det blir av och jag har råd att ta mig till sthlm ToR så lär jag ju komma

Old Post Nov-26-2003 14:01  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted



Registered: Sep 2003
Location: New York, NY

Blir det någon fest nu eller?
Jag har ju inte varit så aktiv så jag undrar om ni skulle kunnna uppdatera mig lite


___________________
"If only the good die young, I must be really bad 'cause I intend to live forever!"


Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Nov-29-2003 21:28  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TA fest?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackI know this but cant put a name to it, maybe someone else can [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFranky Jones - My Obsession [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:21.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!