 |
|
|
|
 |
|
 |
 |
M_Peror
Supreme arminaddict

Registered: Jul 2001
Location: Duketown (NL)
|
|
|
Ik vind gewoon alle vormen van extremisme verwerpelijk, of het nou moslims, katholieken of wat anders zijn. Het woord zegt het al, het is extreem, oftewel te ver doorgevoerd. En vrijwel alles wat TE is, is niet goed. 
De meeste moslim-extremisten zijn in mijn ogen zwaar gestoord. Maar dat geldt voor alle extremisten. Extreem christelijke types met hun achterhaalde denkbeelden over condooms, homo's, abortus en zelfs inenten zijn ook niet ok. En wat die orthodoxe joden in Israel uitvreten kan ook niet allemaal door de beugel. Al deze extreme groeperingen hebben 1 ding gemeen en dat is dat ze alle redelijkheid uit het oog hebben verloren. Als je je redelijkheid verliest valt er niet meer met je te discussieren en dan krijg je helaas uitspattingen zoals dit. Onze beschaving is gebaseerd op communicatie. Zolang je blijft praten, is er hoop. En dat maakt nu net deze moord zo triest.
Ik geloof dan ook niet in een wereldomvattende samenzwering van moslims om de macht op deze planeet over te nemen. Wat een paranoide gezwets. 99% van onze bijna zes miljard aardbewoners is volgens mij in de grond van z'n hart een goed mens. Als ik daar ooit niet meer in geloof, dan neem ik ter plekke afscheid van dit bestaan want dan heeft het toch allemaal geen zin meer? Wat doen we dan nog hier? Ik vertik het om mijn geloof in de fundamentele goedheid van alle mensen (moslim of niet) op te geven.
Deze discussie hier op TA steunt me in dat geloof. Want hoewel er hier de nodige meningen worden verkondigd waar ik het niet méér mee oneens zou kunnen zijn, praten we erover. We discussieren en schelden en er worden wat verwijten heen en weer geslingeerd, maar we praten er over. DAT maakt ons beschaafd. Als SnuggLe of Donna of whoever iets roept waar ik me aan erger, dan jaag ik ze toch geen kogel door hun hoofd!? Wat is dat voor geflipte reactie!? Nee, ik klik op "post reply"!
Het zijn vrijwel altijd die paar gekken / extremen die het verpesten voor een grote groep. Ik hou de moordenaar ZELF, in persoon, verantwoordelijk voor zijn daad, en misschien wel een paar van zijn extremistische vrienden die elkaar hebben zitten opjutten om dit te doen. In geen geval is de volledige moslimgemeenschap verantwoordelijk. ==> Als een handjevol gestoorde voetbalhooligans hier in Den Bosch de Graafsewijk kort en klein slaat, dan kijk ik daar toch ook mijn buurman met z'n clubcard niet op aan? Ga toch weg. DAT slaat namelijk pas ècht als een lul op een drumstel.
___________________
Greetz from the M-Peror
(Map of all Dutch TA members!)
|
|
Nov-03-2004 10:00
|
|
|
 |
 |
Ding Chavez
drs. progger

Registered: Jan 2001
Location: Holland
|
|
|
| quote: | Originally posted by M_Peror
Ik vind gewoon alle vormen van extremisme verwerpelijk, of het nou moslims, katholieken of wat anders zijn. Het woord zegt het al, het is extreem, oftewel te ver doorgevoerd. En vrijwel alles wat TE is, is niet goed. 
De meeste moslim-extremisten zijn in mijn ogen zwaar gestoord. Maar dat geldt voor alle extremisten. Extreem christelijke types met hun achterhaalde denkbeelden over condooms, homo's, abortus en zelfs inenten zijn ook niet ok. En wat die orthodoxe joden in Israel uitvreten kan ook niet allemaal door de beugel. Al deze extreme groeperingen hebben 1 ding gemeen en dat is dat ze alle redelijkheid uit het oog hebben verloren. Als je je redelijkheid verliest valt er niet meer met je te discussieren en dan krijg je helaas uitspattingen zoals dit. Onze beschaving is gebaseerd op communicatie. Zolang je blijft praten, is er hoop. En dat maakt nu net deze moord zo triest.
Ik geloof dan ook niet in een wereldomvattende samenzwering van moslims om de macht op deze planeet over te nemen. Wat een paranoide gezwets. 99% van onze bijna zes miljard aardbewoners is volgens mij in de grond van z'n hart een goed mens. Als ik daar ooit niet meer in geloof, dan neem ik ter plekke afscheid van dit bestaan want dan heeft het toch allemaal geen zin meer? Wat doen we dan nog hier? Ik vertik het om mijn geloof in de fundamentele goedheid van alle mensen (moslim of niet) op te geven.
Deze discussie hier op TA steunt me in dat geloof. Want hoewel er hier de nodige meningen worden verkondigd waar ik het niet méér mee oneens zou kunnen zijn, praten we erover. We discussieren en schelden en er worden wat verwijten heen en weer geslingeerd, maar we praten er over. DAT maakt ons beschaafd. Als SnuggLe of Donna of whoever iets roept waar ik me aan erger, dan jaag ik ze toch geen kogel door hun hoofd!? Wat is dat voor geflipte reactie!? Nee, ik klik op "post reply"!
Het zijn vrijwel altijd die paar gekken / extremen die het verpesten voor een grote groep. Ik hou de moordenaar ZELF, in persoon, verantwoordelijk voor zijn daad, en misschien wel een paar van zijn extremistische vrienden die elkaar hebben zitten opjutten om dit te doen. In geen geval is de volledige moslimgemeenschap verantwoordelijk. ==> Als een handjevol gestoorde voetbalhooligans hier in Den Bosch de Graafsewijk kort en klein slaat, dan kijk ik daar toch ook mijn buurman met z'n clubcard niet op aan? Ga toch weg. DAT slaat namelijk pas ècht als een lul op een drumstel. |
hulde!
___________________
|
|
Nov-03-2004 10:02
|
|
|
 |
 |
total woot
WooT

Registered: Apr 2002
Location: Earth
|
|
|
| quote: | Originally posted by M_Peror
Ik vind gewoon alle vormen van extremisme verwerpelijk, of het nou moslims, katholieken of wat anders zijn. Het woord zegt het al, het is extreem, oftewel te ver doorgevoerd. En vrijwel alles wat TE is, is niet goed. 
De meeste moslim-extremisten zijn in mijn ogen zwaar gestoord. Maar dat geldt voor alle extremisten. Extreem christelijke types met hun achterhaalde denkbeelden over condooms, homo's, abortus en zelfs inenten zijn ook niet ok. En wat die orthodoxe joden in Israel uitvreten kan ook niet allemaal door de beugel. Al deze extreme groeperingen hebben 1 ding gemeen en dat is dat ze alle redelijkheid uit het oog hebben verloren. Als je je redelijkheid verliest valt er niet meer met je te discussieren en dan krijg je helaas uitspattingen zoals dit. Onze beschaving is gebaseerd op communicatie. Zolang je blijft praten, is er hoop. En dat maakt nu net deze moord zo triest.
Ik geloof dan ook niet in een wereldomvattende samenzwering van moslims om de macht op deze planeet over te nemen. Wat een paranoide gezwets. 99% van onze bijna zes miljard aardbewoners is volgens mij in de grond van z'n hart een goed mens. Als ik daar ooit niet meer in geloof, dan neem ik ter plekke afscheid van dit bestaan want dan heeft het toch allemaal geen zin meer? Wat doen we dan nog hier? Ik vertik het om mijn geloof in de fundamentele goedheid van alle mensen (moslim of niet) op te geven.
Deze discussie hier op TA steunt me in dat geloof. Want hoewel er hier de nodige meningen worden verkondigd waar ik het niet méér mee oneens zou kunnen zijn, praten we erover. We discussieren en schelden en er worden wat verwijten heen en weer geslingeerd, maar we praten er over. DAT maakt ons beschaafd. Als SnuggLe of Donna of whoever iets roept waar ik me aan erger, dan jaag ik ze toch geen kogel door hun hoofd!? Wat is dat voor geflipte reactie!? Nee, ik klik op "post reply"!
Het zijn vrijwel altijd die paar gekken / extremen die het verpesten voor een grote groep. Ik hou de moordenaar ZELF, in persoon, verantwoordelijk voor zijn daad, en misschien wel een paar van zijn extremistische vrienden die elkaar hebben zitten opjutten om dit te doen. In geen geval is de volledige moslimgemeenschap verantwoordelijk. ==> Als een handjevol gestoorde voetbalhooligans hier in Den Bosch de Graafsewijk kort en klein slaat, dan kijk ik daar toch ook mijn buurman met z'n clubcard niet op aan? Ga toch weg. DAT slaat namelijk pas ècht als een lul op een drumstel. |
Helemaal mee eens!
|
|
Nov-03-2004 10:03
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 01:51.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|