|
| quote: | Originally posted by djcresto
Alles op JM steken is ook te gemakkelijk. Met dit spelersarsenaal is er niet veel meer mogelijk vrees ik. |
absoluut NIET akkoord!!!! Met dit spelersmateriaal is veel meer te doen dan hetgeen er wordt uitgehaald. Club heeft gewoon DE beste doelman van eerste klasse in zijn rangen die met Alcaraz één van de betere verdedigers in eerste klasse voor zich heeft. Samen met Simaeys vormt hij gewoon een goed centraal duo. Neem daarbij dat Klukowski eindelijk een goed niveau haalt en Demets een degelijke RB is en je hebt een goed verdedigend compartiment. Daar ligt het probleem niet meer, toch niet in eerste instantie. Als één van deze spelers uitvalt (zoals gisteren), dan gaapt er wel een kloof aangezien de vervangers enkel op Belgisch niveau meekunnen. Ook aanvallend heeft Club een goed duo met Sonck - Akpala (die wel in mindere vorm zit). Vervangers Capon en Chavez zijn goed, maar (nog?) geen goalgetters.
Als er in deze selectie in een probleem zit, dan ligt dat centraal op het middenveld waar al drie jaar een goede verdedigende middenvelder ontbreekt die snel is in de omschakeling (type Polak). Aangezien deze ontbreekt loopt het voor de rest ook vrij stroef met de ploeg want het middenveld is cruciaal om een goed draaiend geheel te hebben. Clement doet wat hij kan maar is ondanks zijn mentaliteit niet goed genoeg meer. Als je die uitspeelt kan je die enkel in de verdediging uitspelen, ZEKER niet op het middenveld!!!! Daar mist hij snelheid om steken op te lossen en gaten dicht te lopen en goed uitvoetballend vermogen voor een snelle omschakeling. Dit heeft als resultaat veel balverlies en weinig balrecuperatie, meer druk van de tegenstander op middenveld en verdediging en dus moeilijkheden.
Toch blijf ik erbij dat er met het spelerspotentieel méér te doen is. De oorspronkelijke veldbezetting was niet slecht (4-2-3-1). Met dit systeem kan je naar mijn mening wel een deel van de gebreken oplossen. Probleem was dat veel spelers gisteren een te laag niveau haalden (vb. Geraerts is nauwelijks in beeld geweest en is al een heel seizoen miserabel bezig). De ene slechte pass werd opgevolgd door een volgende. Daarbij kwam nog dat net op dit moment een aantal spelers uitvallen waardoor JM onvoorzien al vroeg drie maal moest wisselen. Hierdoor kon een miserabele Vargas ook niet meer worden gewisseld (door bijvoorbeeld Van Heerden, die als hij top is gewoon één van de beste spelers in de Belgische competitie is).
De wissels van JM zijn te verdedigen maar persoonlijk had ik Evens op de LB gezet, Clement centraal in de verdediging en Daerden dan centraal op het middenveld. Daerden haalde van al de Club spelers het hoogste niveau en is in mijn ogen wel in staat om voor een goede balcirculatie en omschakeling te zorgen. Dat had mogelijk wel het één en ander kunnen oplossen hoewel je dan verdedigend met problemen blijft zitten (maar dat was zo ook al het geval).
Ik vind trouwens wel dat JM het één en ander kan verweten worden, namelijk een gebrek aan een duidelijk spelconcept en tacktiek. Daarbij komt nog dat hij al een heel seizoen van opstelling veranderd, en dat is al sinds de voorbereiding zo. Vorig jaar was hij daartoe bij momenten genoodzaakt door de gekwetsten, maar dit jaar is het omdat hij zelf gewoon niet meer weet wat te doen.
Last edited by FCB_Fanatic on Dec-18-2008 at 08:33
|