quote: | Originally posted by Toni_D2
Ik vind het op "zijn zachts gezegd" overdreven. Oordopjes van 119 euro zijn voor de werkvloer als je 40 uren per week langs een machine staat, en niet voor op de dansvloer. Van zo'n 1 avondje stappen zal je heus geen permanente oorschade oplopen. Enkel als je er voortdurend aan bloot wordt gesteld. |
Euh, ik weet niet waar je die stelling haalt, maar niets is minder waar.
Zelfs als sta je er maar 10 minuten in, elke piep in je oor is blijvende gehoordschade. Het kan voor jou misschien lijken dat je niet minder hoort, maar toch zijn je oren beschadigt!
Ter info: grafiekje
Ik vind 119 euro echt geen geld voor je oren te beschermen, dat geef je (al bijna) aan een nieuw paar schoenen of een nieuwe jeans, dus waarom niet aan je oren?
quote: | Originally posted by Toni_D2
Hopelijk zijn jullie al van straat, want ik vind het bovendien belachelijk uitzien. Steken die van jouw ook zo uit ver uit, Lizzy, en ik bedoel daarmee je dopjes. Hoor je nog wel alles van de muziek als je ze in hebt? |
De mijne zitten helemaal in het oor, en dus niet zichtbaar.
Ze zijn bovendien doorzichtig van kleur, dus ook als je recht langs me zou staan, zou je het al niet zien.
De vraag of de geluidskwaliteit erg verslechtert: integendeel, het wordt er beter op!
Je verstaat elkaar stukken beter omdat het geluid echt gefilterd wordt en de muziek klinkt ook zuiverder.
Het is wennen, zeker als je constant aan luide muziek gewoon bent, maar ik ben het alleszins snel gewoon geworden en ben er heel content mee.
Ik ben ze trouwens gaan halen naar aanleiding van Antwerp Is Burning indoor, bij Mike en Armin b2b, heb 4 maanden een piep gehad in m'n oor... Dat vond ik er toch wel over. Ik merk trouwens nu nog steeds aan m'n linkeroor dat ik er last van heb, ik hoor daar iets minder