Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Theo van Gogh vermoord!
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000

Iemand de mond snoeren is nou net niet waar wij hier achterstaan Bram,dacht ik.
Het zal lang duren voor men erachter zal komen wat er gaande is,waarschijnlijk als het te laat is komt het besef pas.

En ik hoop met alles in me dat ik dit totaal verkeerd zie,dat ik de plank compleet missla en dat jullie over een X-aantal jaar flink om mn beweringen kunnen lachen en me er compleet de hoek mee kunnen inslaan.
Ik heb er alles voor over dit keer vreselijk ongelijk te hebben en mn kids in een betere wereld te zien opgroeien als de wereld die het in mijn denkbeeld gaat worden.

Ik ben echter bang dat dat niet t geval zal zijn,maar beter hopen we maar met zn allen dat ik zit te raaskallen op niks af en dat ik spoken zie....wie weet

Old Post Nov-03-2004 10:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
John
In Praise Of The Sun

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by SnuggLe

D'r moet begrip zijn van twee kanten. Zij moeten zich deels aanpassen aan onze normen en waarden en onze cultuur. Hun cultuur hoeft niet geassimileerd te worden, ze moeten alleen wat meenemen waar wij in Nederland voor staan. Staan ze daar niet achter, dan moeten ze de consequenties aanvaarden.

ik denk dat zij zich helemaal aan moeten passen aan onze normen en waarden, zolang er mensen zijn die deels vinden dat moorden slecht is behalve in naam van allah blijft het fout gaan (het meerdendeel vind dit idd niet, maar er zijn er naar mijn mening te veel die dit wel goedkeuren, zoals bijv die vrienden van murat.d)

ik zeg niet dat er geen moslims mogen zijn, de cultuur en hun geloof mogen ze helemaal behouden, mijn part bouwen ze half nederland vol met moskeen en gaan ze 56089x per dag vasten en dragen ze allemaal een hoofddoekje daar stoor ik me absoluut niet aan.

maar het feit dat er mensen zijn die na 30 jaar nog steeds geen normaal woord nederlands kunnen,
het feit dat als je een groepje 'arabisch' uitziende mensen passeert je dan meestal gauw moet door lopen en dat geprobeert wordt jou aandacht te trekken (in het geval van een meisje meestal zo: eey meisje, ey schatje...meisje loopt door, ey tyfushor, kankerslet wat doe je)
het feit dat de er een grote groep 'arabisch' uitziende jongere is die alles en iedereen probeert te provoceren.
het feit dat mijn vriendin lastig gevallen is door een 'arabisch' uitziende jongen in de tram (op klaarlicthe dag) en volslage in paniek bij mij aankomt.
het feit dat mijn oom in elkaar geslagen is omdat hij een 'arabisch' uitziende groepje jongeren, die midden op het fietspad stond en niet op zij wilde gaan, ter verantwoording riep. en er binnen no time ruim 30 (!) andere 'arabisch' uitziende mensen waren en waarvan er een aantal de kerel het voor mijn oom opnam het ziekenhuis in hebben geslagen.

aan dit soort dingen stoor ik me. en dat heeft niets te maken met respect van mijn zijde naar hun toe, voor dit soort acties kan ik gewoon geen respect opbrengen. ik zeg niet dat dit soort dingen niet door nederlanders gedaan worden, maar dat gaat zelden gepaart met zon groot groepsverband en het respectloos overal tegenaanschoppen (letterlijk en figuurlijk meestal).

zoals donna al zei: ons volk is een lachtertje voor dat soort mensen. alles kan hier, alles mag hier. er kan nix over gezegd worden want het is altijd meteen generaliseren of discrimineren. de termen turk en marokkaan worden meteen in verband gebracht met discriminatie.

zolang er mensen zijn die zich niet aanpassen aan de nederlandse normen en waarden zal het probleem niet opgelost worden. zoals ik al zei, ik heb geen enkel probleem met de islam, wel met mensen die respectloos zijn tegenover het land waar ze wonen omdat ze eigenlijk vinden dat ze in ergens anders vandaan komen en hier dus toch alles kunnen maken. en het zal wel weer generaliseren zijn, maar een heel groot deel hiervan is gewoon moslim.

ta-forum-members midi site

Old Post Nov-03-2004 10:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for John Click here to Send John a Private Message Visit John's homepage! Add John to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by Donna
Iemand de mond snoeren is nou net niet waar wij hier achterstaan Bram,dacht ik.

No offence, (jij hebt blijkbaar een pesthekel aan mij om bepaalde uitlatingen die ik hier doe... so be it) maar is iemands post niet beantwoorden omdat de formulering/persoon van de post je niet bevalt niet net zo erg als 'de mond snoeren'?

Jij maakt me constant verwijten over de manier/ dingen die ik post.. Dan stel ik een keer een geintresseerde vraag, waarin ik je vraag je standpunt wat duidelijker te onderbouwen, en dan negeer je me... beetje jammer

Old Post Nov-03-2004 10:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

Dat heet "voorzichtig posten" John
Je woorden behoedzaam selecteren zodat je niet kunt worden beschuldigd van generaliseren en discrimineren terwijl je gewoon voor je freakin land opkomt zoals buiten nederland volgens mij ieder land en zijn bevolking dat doet.

Ruben en ik zijn wat meer op de v. Gogh manier wat betreft posten,en waarschijnlijk komt ons dat ooit eens duur te staan,maar ik ga me niet anders verwoorden dan hoe ik de dingen voel en ervaar.

Ik weet van mezelf dat ik een tolerant mens ben,en dat ik rechtvaardig denk en voel,en net als iedereen ben ik soms eens wat egoistisch en misschien in dit geval ook,maar boeiend,ik leef in nederland en waarom moet dat land zich constant aanpassen aan alles wat hier naar binnen wandeld.

Old Post Nov-03-2004 10:23  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
John
In Praise Of The Sun

quote:
Originally posted by M_Peror
Ik vind gewoon alle vormen van extremisme verwerpelijk, of het nou moslims, katholieken of wat anders zijn. Het woord zegt het al, het is extreem, oftewel te ver doorgevoerd. En vrijwel alles wat TE is, is niet goed.

De meeste moslim-extremisten zijn in mijn ogen zwaar gestoord. Maar dat geldt voor alle extremisten. Extreem christelijke types met hun achterhaalde denkbeelden over condooms, homo's, abortus en zelfs inenten zijn ook niet ok. En wat die orthodoxe joden in Israel uitvreten kan ook niet allemaal door de beugel. Al deze extreme groeperingen hebben 1 ding gemeen en dat is dat ze alle redelijkheid uit het oog hebben verloren. Als je je redelijkheid verliest valt er niet meer met je te discussieren en dan krijg je helaas uitspattingen zoals dit. Onze beschaving is gebaseerd op communicatie. Zolang je blijft praten, is er hoop. En dat maakt nu net deze moord zo triest.

Ik geloof dan ook niet in een wereldomvattende samenzwering van moslims om de macht op deze planeet over te nemen. Wat een paranoide gezwets. 99% van onze bijna zes miljard aardbewoners is volgens mij in de grond van z'n hart een goed mens. Als ik daar ooit niet meer in geloof, dan neem ik ter plekke afscheid van dit bestaan want dan heeft het toch allemaal geen zin meer? Wat doen we dan nog hier? Ik vertik het om mijn geloof in de fundamentele goedheid van alle mensen (moslim of niet) op te geven.

Deze discussie hier op TA steunt me in dat geloof. Want hoewel er hier de nodige meningen worden verkondigd waar ik het niet méér mee oneens zou kunnen zijn, praten we erover. We discussieren en schelden en er worden wat verwijten heen en weer geslingeerd, maar we praten er over. DAT maakt ons beschaafd. Als SnuggLe of Donna of whoever iets roept waar ik me aan erger, dan jaag ik ze toch geen kogel door hun hoofd!? Wat is dat voor geflipte reactie!? Nee, ik klik op "post reply"!

Het zijn vrijwel altijd die paar gekken / extremen die het verpesten voor een grote groep. Ik hou de moordenaar ZELF, in persoon, verantwoordelijk voor zijn daad, en misschien wel een paar van zijn extremistische vrienden die elkaar hebben zitten opjutten om dit te doen. In geen geval is de volledige moslimgemeenschap verantwoordelijk. ==> Als een handjevol gestoorde voetbalhooligans hier in Den Bosch de Graafsewijk kort en klein slaat, dan kijk ik daar toch ook mijn buurman met z'n clubcard niet op aan? Ga toch weg. DAT slaat namelijk pas ècht als een lul op een drumstel.

goed stukje idd (Y)

ondanks dat ik misschien een kleine kantekening heb over de extremisten: christelijke extremisten vermoorden naar mijn weten geen homo's en mensen die condooms kopen. het geval isreal is onlosmakelijk verbonden met de arabische wereld en laat ik maar buiten beshcouwing, want dat zijn idd ook geen lieverdjes.
maar het geweld dat van moslim extremisten afkomt is volgens mij wel het extreemst (in verhouding tot extremisten van andere godsdiensten).

Old Post Nov-03-2004 10:24  Netherlands
Click Here to See the Profile for John Click here to Send John a Private Message Visit John's homepage! Add John to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict

Registered: May 2001

[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]

Old Post Nov-03-2004 10:24 
Click Here to See the Profile for DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

Je hebt gelezen hoe ik over je denk TW,misschien kun je daaruit afleiden waarom ik me niet meer druk maak jouw posts serieus te nemen en erop te reageren.

Weet je wat,doe gewoon alsof ik de boel niet KAN onderbouwen dan voel jij je ook weer sterk om de dag door te komen.

/ignore TW in deze verdere discussie

Old Post Nov-03-2004 10:26  Netherlands
total woot
WooT

Ok wat jij wilt joh, lekker volwassen, mensen wiens mening je niet deelt negeren...

(er bestaat trouwens het idee, dat als mensen niet na 1 argument begrijpen wat je bedoelt, het soms weleens helpt het op een andere manier uit te leggen...)

Maarja ik verziek natuurlijk de discussie omdat ik niet generaliseer, en het niet met je eens ben, dus ik ga al hoor..

en je kunt het weer niet laten het op de man te spelen he... sneu... heeeel sneu

Old Post Nov-03-2004 10:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
John
In Praise Of The Sun

quote:
Originally posted by Donna
Dat heet "voorzichtig posten" John
Je woorden behoedzaam selecteren zodat je niet kunt worden beschuldigd van generaliseren en discrimineren terwijl je gewoon voor je freakin land opkomt zoals buiten nederland volgens mij ieder land en zijn bevolking dat doet.

heb er ook vrij lang over gedaan om t zo te verwoorden

quote:
Ik weet van mezelf dat ik een tolerant mens ben,en dat ik rechtvaardig denk en voel,en net als iedereen ben ik soms eens wat egoistisch en misschien in dit geval ook,maar boeiend,ik leef in nederland en waarom moet dat land zich constant aanpassen aan alles wat hier naar binnen wandeld.

idd (Y)

die foto is ziek trouwens..

Old Post Nov-03-2004 10:32  Netherlands
DjRV
DaleCooperAddict

quote:
Originally posted by total woot
Ok wat jij wilt joh, lekker volwassen, mensen wiens mening je niet deelt negeren...

(er bestaat trouwens het idee, dat als mensen niet na 1 argument begrijpen wat je bedoelt, het soms weleens helpt het op een andere manier uit te leggen...)

Maarja ik verziek natuurlijk de discussie omdat ik niet generaliseer, en het niet met je eens ben, dus ik ga al hoor..

en je kunt het weer niet laten het op de man te spelen he... sneu... heeeel sneu

ga je alweer? je bent net een koter die dreigt weg te lopen omdat ie ze zin niet krijgt.

doe is ff normaal zeg !

Old Post Nov-03-2004 10:33 
Click Here to See the Profile for DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict

quote:
Originally posted by John
heb er ook vrij lang over gedaan om t zo te verwoorden

idd (Y)

die foto is ziek trouwens..

klopt,het was en is ook ziek

Old Post Nov-03-2004 10:34 
total woot
WooT

quote:
Originally posted by DjRV
ga je alweer? je bent net een koter die dreigt weg te lopen omdat ie ze zin niet krijgt.

doe is ff normaal zeg !

Ik ben geen koter, Als de mensen met wie ik in discussie wil gaan, aangeven dat ze toch niet willen reageren, heeft t weinig nut serieus een discussie aan te gaan, wel?

Old Post Nov-03-2004 10:35  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Theo van Gogh vermoord!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackThis one, lots of people should know... [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackYoji Biomehanika - "Ding A Ling" (DJ Scot Project Rmx) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:09.

Forum Rules: