Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Politiek
Pages (43): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

quote:
Originally posted by Bertn
Das echt iets raars ze. Iets in onze hersenen zegt in zon geval gewoon "blijf staan en doe niks". Wetenschappelijk bewezen

Dat bedoel ik niet. Ik ga mezelf niet heiliger dan de paus verklaren, Ik heb een dergelijke (zij het minder erge) situatie al meegemaakt. Een vrouw met een kind werd lastig gevallen door een marokaantje van een jaar of 16 (ja, sorry, maar het was zo). Ik heb toen ook niks gedaan, integendeel, ik ben zo snel mogelijk doorgestapt.
Ge denkt niet na op zo'n momenten

Maar daar ging het dus niet over. Het ging hem over het racisme-gedeelte. Racisme komt altijd van de witten uit. Das dikke onzin en het wordt eens tijd dat de "intellectuelen" dat inzien. Het is altijd van 'ja, das omdat ze geen kansen gekregen hebben'. Mijn moeder geeft les aan in hoofdzaak allochtonen, en het zijn heus niet die zieligaardjes die de kans niet krijgen om een beroep te leren hoor. Ze zitten vol onwil en als ze amok kunnen maken doen ze het. Het probleem zittem daar al bij de ouders. Ik vind het niet normaal dat mannekes van 10 jaar om 10 uur 's avonds nog op de straat zitten en de auders géén flauw benul hebben waar ze uithangen.

Maar ik ben weer in dat cafépraat van "wij vs zij" aan het vervallen, dus voor de intellectuelen mij daarvoor terecht wijzen, zeg ik dat inderdaad er een heel deel van de allochtonen gerust bonafide zijn. Getuige daarvan de tip die uit de marokaanse gemeenschap kwam die naar de daders leidde.

Wij (dus) als autochtonen durven ze gewoon niet terechtwijzen als er bij hun mafketels tussenzitten, de gewone mensen uit angst om doodgeslagen te worden en de intellectuelen om als racist bestempeld te worden. De laatste groep ontkent het liever allemaal en bestempelt dan de beslommeringen van de eerste groep als zijnde cafépraat van het klootjesvolk.

Dit weekend hoorde ik op de radio een Turk zeggen op een herdenkingsstoet voor de doodgeschoten man in aalst dat het racisme was. Wie is er nu met die treinbestuurder aan het roepen dat het racisme is? Niemand.

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Jun-27-2006 11:23  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Tiger777
Dit weekend hoorde ik op de radio een Turk zeggen op een herdenkingsstoet voor de doodgeschoten man in aalst dat het racisme was.

Ook niemand van zijn familie die zich stoorde aan het feit dat de man dronken was en nog op de loop ging. Het is nochtans verboden volgens de Islam, of vergis ik mij? Los daarvan is het een zeer jammerlijke gebeurtenis met fatale afloop. Maar om dit op racisme te steken is belachelijk. Als zijn familie zelf een beetje nadenkt moeten ze dat toch ook beseffen.

Old Post Jun-27-2006 13:27  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by diddi
Het mag gewoon niet gebeuren... maar inburgering mag niet verplicht worden volgens sommige politici! Hoewel ik in die inburgering niet echt geloof. Mensen van vreemde origine kunnen vandaag in België wonen zonder maar 1 woord nederlands of Frans te kennen.

Tis vooral hier dat aan gewerkt moet worden: correctere/strengere integratievoorwaarden... Verplichte taalcursussen etc. De huidige regels daaromtrent zijn nog te zwak. Gelukkig begint dit meer en meer een bevoegdheid van de deelstaten te worden zodat de PS zich tenminste niemeer kan moeien in ons beleid.

En tis idd wel zo dat het precies lijkt alsof het racisme nooit van de vreemde kan komen. Das een taboe dat ze maar beter eens rap doorbreken .
Noord-Afrikanen zijn overigens veel intollerantere mensen dan ons; zij kunnen dikwijls hun buurlanden niet eens af... En dan heb ik het niet zoals bij ons over het eens lachen met een hollander of duitser, maar dat zij wel degelijk onderling in de clinch gaan.

Je moet er trouwens ook eens op letten hoeveel van die 'allochtone probleemjongeren' met dure gsm's en dure merkkledij rondlopen, beetje bizar...

Old Post Jun-27-2006 13:50  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

Ik denk dat het AEL het belangrijkste voorbeeld is om aan te geven dat racisme idd van verschillende kanten kan komen. Ook dat is "normaal" he.

Old Post Jun-27-2006 14:33  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003

quote:
Je moet er trouwens ook eens op letten hoeveel van die 'allochtone probleemjongeren' met dure gsm's en dure merkkledij rondlopen, beetje bizar...

Heb hetzelfde idee, maar:

quote:
Helft allochtonen leeft in armoede

De helft van de allochtonen van Turkse en Marokkaanse afkomst in ons land heeft een kleiner inkomen dan de armoederisicogrens van 777 euro per maand. Voor autochtone Belgen ligt dat cijfer maar op tien procent. Het gemiddelde maandinkomen van de allochtonen ligt tussen 610 en 742 euro. Dat blijkt uit een studie van de Universiteit Antwerpen. ,,Allochtone problemen oplossen en integratie realiseren is geen kwestie van wat taallessen alleen'', besluit onderzoekster Bea Van Robaeys. ,,Mensen moeten eerst en vooral kunnen overleven.''

Onderzoekster Bea Van Robaeys maakt zich in het mondiaal magazine MO* erg zorgen omdat de allochtonen van de tweede en derde generatie nog slechtere vooruitzichten hebben dan de gastarbeiders die indertijd naar hier zijn gehaald. Dat is het gevolg van de arbeidsmarkt, die er steeds slechter uitziet voor laaggeschoolden. (WWI)

Bron: Het Nieuwsblad

Old Post Jun-27-2006 14:35  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion

Registered: Apr 2004

quote:
Tis vooral hier dat aan gewerkt moet worden: correctere/strengere integratievoorwaarden... Verplichte taalcursussen etc. De huidige regels daaromtrent zijn nog te zwak. Gelukkig begint dit meer en meer een bevoegdheid van de deelstaten te worden zodat de PS zich tenminste niemeer kan moeien in ons beleid.

De probleemjongeren zijn juist diegenen die Nederlands kennen, die Belg zijn, en die geïntegreerd zijn. Uwen uitleg slaagt op niveel.

Hetgene waar ze eens moeten naar zien is gewoon de wetteloosheid van die gastjes. Ze denken dat ze boven de wet staan, door hun zogezegde slachtofferrol. Ocharme de stakkers, ze worden toch overal zo achteruit gestoken. Bullshit, ze hebben kansen genoeg met ons onderwijssysteem en onze sociale zekerheid. Als ze ze niet grijpen, dan is het hun eigen schuld.

Old Post Jun-27-2006 14:35  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003

^ idd, in de plaats van opt straat mensen te ambeteren, zouden ze liever eens wa meer tijd achter hunne bureau doorbrengen...

Old Post Jun-27-2006 14:38  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

quote:

Ga eens naar Turkije op reis dan weet je hoe dat komt

Old Post Jun-27-2006 16:37  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

quote:
Tis vooral hier dat aan gewerkt moet worden: correctere/strengere integratievoorwaarden... Verplichte taalcursussen etc. De huidige regels daaromtrent zijn nog te zwak.

Vandaag werd er alleszins een decreet goedgekeurd waardoor die regels verstrengen. Moet enkel nog door de kamer worden goedgekeurd. Hoorde ook maar flarden op de radio.

Old Post Jun-27-2006 16:39  Belgium
Nyah

Registered: Dec 2003

quote:
Originally posted by Bertn
hoera, leve de cafépraatmening!

Amai!!! That was it. Menneke, ge hebt bij n emmer laten overlopen. Oftewel: laten we dit eventjes intelligent genoeg houden voor meneer de minister: Geachte heer, u heeft voor mij een grens overschreden - point final.

Ik heb hier al heel wat gelezen, maar uw reacties spannen echt de kroon! Ik vind dat ge weinig respect opbrengt voor andermans meningen en ge doet u voor als dé alwetende en meest intelligente politieker (oei contradictio in terminis) in spé ...

quote:
haha, sorry maar dit is een beetje prietpraat he
quote:
mensen die met dit soort uitspraken rondlopen, daar krijg ik dus het schijt van he. dat kent geen zak van politiek, maar gaat wel overal van die cafépraat gaan verkondigen
quote:
Je laatste zin slaat trouwens helemaal op niks.

quote:
de post van Kelly. Die getuigde gewoon van een weinig onderbouwde kennis
quote:
en denk je echt dat het VB daar iets aan zal verbéteren??? ze hebben geen kloot ervaring op dat gebied!
quote:
Daar krijg ik idd het schijt
quote:
Het is trouwens wetenschappelijk bewezen dat Vlaams Blok-stemmers uit marginalere milieus komen en gemiddeld lager zijn opgeleid dan stemmers op andere partijen. Inderdaad, het is wetenschappelijk (!) bewezen dat de gemiddelde SPa stemmer hoger opgeleid is dan de gemiddelde Vlaams Belang stemmer.
quote:
ik probeer een discussie te voeren, maar mijn beweringen worden door u quasi afgedaan als achterlijk gezwets

Tis ni omdat gij toevallig weet-ik-veel-wat-voor-een politiek/sociologisch/.. getinte opleiding volgt of dat ge veel op de politieke fora's vertoeft, dat uw mening de enigste gefundeerde is. Tjeez!
Wie denkt ge eigenlijk wel dat ge zijt om zomaar iemands mening als cafépraat af te schilderen.
Als ge er niet akkoord mee gaat(en ja ondertussen kennen we uw mening wel over het soort volk dat voor het VB stemt) zou ge dat ook met iets meer nuance kunnen brengen.

Ah ja, sorry dat ik het zo cafépraat-achtig neertyp, ik zal wel niet uit één van de hogere klassen afstammen

Old Post Jun-27-2006 17:20  Belgium
Click Here to See the Profile for Nyah Click here to Send Nyah a Private Message Add Nyah to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

^^ Leffeke?

(+1 eigenlijk)

quote:
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Jun-27-2006 17:28  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

Ik was vergeten dat het internet belangrijk was..

Old Post Jun-27-2006 17:46  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Politiek
Post New Thread    Post A Reply

Pages (43): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackArmin van Buuren - live on SlamFM 002 27-01-2005 (GAS Sydney NYE 2005) [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSharam - "The One" [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:42.

Forum Rules: