frames fråga, notepad och nordiska män
Det var kanske var Mindshooter som sade att han använda 'bara' notepad för sin kod. Jag måste ge notepad lite beröm här. den fungerar i alla syften, ingen krångel med integrering av olika software. Absolut inget man ska skämas för.
Och en fråga..det pratas om 'ram', syftas det till frames? Jag tycker det kräver en del erfarenhet att jobba i frames, och ger inte alltid den snygaste lösning för en 'Pang Pow' hemsida. Det var ganska cool för 7 år sedan, men jag tycker det är snarare lite trist med olika frames och sina olika scrollningar t ex.
Tips om tables var jätte bra. Vem vill ha sin sida sönderslagen av någon som sizar ner sin explorer fönster. Det ska jag testa.
Angående stora jobbia filer,
Visa programvaror erbjuder 'slices' som delar upp din grafik i småbitar för snabbladdning. DreamWeaver är ett exempel.
Ville även kommentera dialogen som gäller om vi ger varandra tillräckligt med beröm. Det är min erfarenhet att sajter som domeneras av killar automatiskt får en tuffare miljö. Jag som tjej beundrar er sätt att vara uppriktiga. Det ger inte alltid frukt att jämt höra massa smör heller. Att mycket beror på att ni har än högre känsla för konkurrens, gör det hela inte mindre värefull i mina ögon. Jag är också imponerad av att ni svenska killar visar mer känskor än andra män. Nordiska män är fan ta mig riktiga män!
|