Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > de pc-problemen thread 2
Pages (55): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

Mijne pc begon net raar geluid te maken, en liep dan vast. Bij het heropstarten deed die dat opnieuw en krijg ik volgende boodschap: "disk boot failure, enter disk and press enter"

ik veronderstel dat dit betekent dat mijn harde schijf gecrasht is , niet? Dat zou betekenen dat ik alles kwijt ben, muziek, films, al mijn schoolwerk (eindwerk en allerlei projecten van 6 jaar unief)

iemand enig idee wat ik nu het best kan doen ... en of er nog iets te redden valt? Ik heb ook twee harde schijven, betekent dit dan ook dat ik alles heb verloren op beide schijven?

Old Post Jun-28-2006 12:59  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tomorrow Traxx
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2005

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Ik heb ook twee harde schijven, betekent dit dan ook dat ik alles heb verloren op beide schijven?

Als slechts één van u schijven gecrasht is, dan zijn in principe denk ik de gegevens van u andere schijf nog in orde.

Old Post Jun-28-2006 13:24  Belgium
Click Here to See the Profile for Tomorrow Traxx Click here to Send Tomorrow Traxx a Private Message Visit Tomorrow Traxx's homepage! Add Tomorrow Traxx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003

Gaat het hier om 2 fysieke schijven of 1 schijf met 2 partities?

Indien 2 fysieke schijven, dan is wss je fysieke c-schijf gecrasht. De 2e schijf zou dan in principe nog werken.

Indien slechts 1 fysieke schijf, dan ben je alles kwijt.

Ik zou nog eens willen benadrukken om BACKUPS te maken van je gegevens. Koop een DVD-brander en wat DVD's en begin te branden!!!! Ik heb voor mijn eindwerk ook al mijn gegevens op 2 aparte cd'kes geschreven (in case of the law of Murphy hits again!). Extreem belangrijk voor (vakantie)foto's, muziek, documenten, etc.

Old Post Jun-28-2006 13:41  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Belgian Bonzai
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002

Maar aan dat laatste heb je niet direct een boodschap zeker? Ik heb zo'n 300GB aan data en dat staat allemaal gebackupt (ext. harde schijven in MediaMarkt, 300GB voor €115, heb ik maar meegepakt dan).

Je kunt op een andere computer (é) een opstartdiskette maken (deze computer - rechtermuisje op a: - formatteren - ... - opstartdiskette maken).
Je start je bak op met de diskette in de drive. Je krijgt een dos prompt, typ "cd c:\" (zonder ") en dan kun je de schade opmeten, in het slechtste geval krijg je op dit punt al een foutmelding. Geraak je er toch op, dan kun je je data nog kopiëren naar een andere HDD. Ooit moeten doen toen mijn map windows opeens foetsie woetsie was. Nagenoeg alles kunnen recupereren. GOOD LUCK!!

Old Post Jun-28-2006 13:51  Europe
Click Here to See the Profile for Belgian Bonzai Click here to Send Belgian Bonzai a Private Message Add Belgian Bonzai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

het gaat in ieder geval om twee fysieke schijven, khoop der dus op dat enkel de C schijf gecrasht is. Dan zou het 'maar' gaan om 40 gig, waarvan een groot deel muziek en films, en dan natuurlijk al mijn data van't unief. De Films vind ik dan nog niet eens zo erg.

alvast bedankt voor de tips. Kga het er ook eens met mijn broer over hebben, die kent er in ieder geval meer van als mij

Old Post Jun-28-2006 14:11  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Real
hi!

Registered: Feb 2004

Dan zal het wel die C schijf zijn, aangezien daar Windows op staat en het de computer niet lukt om op te starten vanaf die schijf.

You pick up this working girl who's hooked on smack, who hussles and scores. "That's all I do" she says, she says "Ten bucks for head, fifteen for half-and-half". She says "Three hits a day at 35 per", you say "That's seven tricks a day at least", but she says "Sometimes I get lucky. Once this guy gives me a bill-and-half just to eat me, only time I ever came".
You figure you can save her. You sell your color tv, that keeps her off the streets a whole day. You hawk your typewriter for one jolt. Then your shotgun, your watch. A week later you say "Listen I'm a little short", but she says "No scratch, no snatch". You say "Look it is better to give", but she says "Beat off creep".
One night they spot you on the street in your skibbies trying to sell your shoes. You tell them who you are, but they nail you. Then she happens by and she says "Christ you look fucked", she says "Hang tough!". But you don't say anything, you just think "what a bum rap for a nice, sensitive guy like me".

Old Post Jun-28-2006 14:23  Belgium
Click Here to See the Profile for Real Click here to Send Real a Private Message Add Real to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
diddi
Trance 4 ever

Wat je nog kan doen is het volgende:

1. Je pc opensmijten en je gecraschte HD als "slave" zetten en je andere HD als "Master" instellen (zie jumpers achteraan je schijf). Op deze manier zal de 2e HD in eerste instantie worden aangesproken om op te starten. Haal je Windows (XP) cd'tje boven en installeer Windows op je tweede schijf. Je kan de bootsequentie nog even nachecken via het BIOS-menu (bij opstart op Del-knop drukken).

2. Tweede manier is alles via je BIOS-menu proberen oplossen. Je navigeert naar het boot-sequence menu'tje en je zet deze in de trand van "D: CDROM C:" of "D: C: CDROM:" of "CDROM D: C:". Belangrijk hierbij is dat je tweede (gezonde) schijf eerst wordt aangesproken vooral ze de gecrashte schijf aanspreekt. Steek je Windows Cd'tje in en installeer Windows.

Indien Windows terug geďnstalleerd is, kan je terug verder. Problemen kunnen zich nog wel voordoen bij het detecteren en installeren van randapparatuur (hopelijk heb je nog wat drivers op cd staan, die je normaal gezien meekrijgt bij de aankoop. Je kan deze drivers meestal wel ergens terug vinden opt web).

Indien alles geďnstalleerd, kan je een programma installeren dat je gecrashte schijf kan analyseren en gegevens herstellen.

Enkele proggrie's die hier goed in zijn:
Site van uitgever: http://www.pcinspector.be
Directe downloadlink: http://download.pcinspector.de/pci_filerecovery.exe

GetDataBack for NTFS 3.03
te vinden op www.majorgeeks.com/download2773.html

ERD Commander 2005
meer info op http://www.winternals.com/Products/ERDCommander/

Last edited by diddi on Jun-28-2006 at 14:41

Old Post Jun-28-2006 14:32  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

quote:
Mijne pc begon net raar geluid te maken, en liep dan vast. Bij het heropstarten deed die dat opnieuw en krijg ik volgende boodschap: "disk boot failure, enter disk and press enter"

Maxtor?

Geen garantie meer op? Helpt u je data niet terugkrijgen natuurlijk maar dan krijg je tenminste een nieuwe HD.

en nogmaals: maak backups!

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Jun-30-2006 12:24  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

mijn broer heeft er zich eens mee beziggehouden deze avond. Hij heeft mijn gecrashte schijf in ne andere pc gestoken (met dus een 'gezonde' schijf met windows op) en die proberen op te starten. Zelfs dan lukt het niet om de pc via die 'gezonde' schijf op te starten.

Iemand nog andere suggesties? Heeft mn broer mss iets over het hoofd gezien?

Old Post Jul-05-2006 18:19  Belgium
diddi
Trance 4 ever

quote:
mijn broer heeft er zich eens mee beziggehouden deze avond. Hij heeft mijn gecrashte schijf in ne andere pc gestoken (met dus een 'gezonde' schijf met windows op) en die proberen op te starten.

Dus ge hebt die schijf in een fysisch andere pc gestoken? Hebt ge de jumpers van uw slechte schijf op slave gezet?

quote:
Zelfs dan lukt het niet om de pc via die 'gezonde' schijf op te starten.

Als ge die "gezonde" schijf in uw gecrashte pc gestoken hebt, dan is het mss niet de HD, maar je processor, moederbord, RAM,...

Old Post Jul-06-2006 07:10  Belgium
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

quote:
Originally posted by diddi
Dus ge hebt die schijf in een fysisch andere pc gestoken? Hebt ge de jumpers van uw slechte schijf op slave gezet?

idd, kheb em in ne fysich andere pc gestoken. Allez, mijn broer heeft da gedaan. Hij heeft eerst die slechte schijf derin gestoken zodat die eerst wordt aangesproken, dan start em niet op wat hem doet vermoeden dat het dus wel degelijk de harde schijf is. Daarna heeft hij ervoor gezorgd dat de gezonde schijf van die andere pc wordt aangesproken, kveronderstel dan ook dat em dan ook de jumpers vd slechte schijf op slave heeft gezet. Hij heeft toch informatica gestudeerd dus zoiets zal em toch wel weten ...

Toen starte hij de pc nog niet op ... kheb em dan nog es uwe eerdere uitleg laten lezen en hij heeft mij toch gezegd dat em dat gedaan heeft. Maar mogelijk heeft em toch ergens iets verkeerd gedaan, ik zou het zelf niet weten want zo vergaand is mijne pc kennis niet.

Kdenk dat ik morgen es mijn harde schijf ga binnenbrengen, es zien wat ze der daar nog van zeggen

quote:

Als ge die "gezonde" schijf in uw gecrashte pc gestoken hebt, dan is het mss niet de HD, maar je processor, moederbord, RAM,...

dit heb ik niet gedaan, maar dat zou ik ook nog wel es door mn broer kunnen laten doen

Old Post Jul-06-2006 20:50  Belgium
diddi
Trance 4 ever

Ik kan moeilijk inschatten wat er verkeerd is gegaan. Ik ben er nog steeds van overtuigd - op basis van de informatie die je mij geeft - dat wel degelijk je HD naar de knoppen is. Die "gezonde" schijf is mss niet goed terug aangesloten. Je moet maar eens nakijken (jumpers en BIOS-detectie). Normaal is dat niet zo moeilijk.

Als je er niet te veel van weet, zou ik hem idd eens binnen doen of hulp vragen van een nerd.

nog veel succes!

Old Post Jul-07-2006 09:34  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > de pc-problemen thread 2
Post New Thread    Post A Reply

Pages (55): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTech tune [2003] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAshland - "Clear" (Charlie May Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:44.

Forum Rules: