Först och främst vill jag framhäva hur tragiskt det är med Annas död, verkligen. Tycker det är hemskt att sånt där sker.
Samtidigt påminns jag återigen om vårt sjuka samhälle ur en helt annan vinkel. Jag tycket det är helt sjukt absurt och vrickat hur våra värderingar ser ut och hur media matar oss med ännu fler, föder oss med äcklig propaganda och riktlinjer om vad vi ska tycka och tänka. Hur värderar man människor? Ingen kan komma och säga att en människas liv inte värderas, för i dagens samhälle ÄR människor helt olika värda. Vissa är värda 100.000 gånger mer än andra. Och det är ingen överdrift. Jag tycker det är så SJUKT att en persons död kan ta upp så mycket plats i världen medans 1.000 minst lika fina, vackra, underbara, glada, trevliga, tänkande, älskande människor ett par mil bort knappt får en notis i tidningen när dom bombas och mosas i bitar av länder som anser att dom gör en god gärning. Jag tycker det är sjukt att människor värderas efter hur högt upp dom står. Människor kommer alltid vara människor och vi är alla samma i grunden. Alla påstår detta, men väldigt få menar det. Vi lever i en äcklig klass-baserad-värld där det krävs typ 100 offer per mil bort från landet man bor för att det ska bli samma noteringan i tidningen som 1 offer i samma land.
Anna lindh var en älskande person precis som resten av oss här på jorden. Jag skänker henne precis samma tanke som jag skänker var och en av offrerna i world trade center, jag skänker henne samma tanke som alla som var dag dör av svält i våra U-länder. Jag skänker henne samma tanke som jag skänker dom oskyldiga stackars människor som var dag bombas till obefintlighet av våra I-länder. Därför tänker jag inte gå och lägga nån blomma vid NK, för skulle jag göra det varje gång en person dog, så skulle det bli alldeles för många blommor där.
Jag skänker henne en tanke för att hon var människa, inte för att hon var en mer betydelsefull sådan.