Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
riktigt snygg sida smekbar
info och art får ja scrollbars på. kör IE 6.0 1152 *864 (Den bästa upplösningen )
inte för att vara sån, men ja nämner det fåtalet slarvfel ja hittade i texten.
releases: interested stavas med ett r.
audio: Here is ska va here are
info: interests stavas med ett r.
___________________
Tom Cloud - Told You So
Feb-07-2004 20:46
NooN
[Kevin Rust]
Registered: Jul 2003
Location: Dit ingen vill, Sweden
Jag får inga scrollar @ IE 6.0 1280x1024
Kan det vara skillnad i textstorlek eller nåt? Jag har på "Mindre".
*EDIT*
Ja, det blev ju skillnad om man ändrade textstorleken i IE :P
Feb-07-2004 22:34
Smekbar
I smek, there for I am.
Registered: Apr 2003
Location: bla bla bla
quote:
Originally posted by Glorie
riktigt snygg sida smekbar
info och art får ja scrollbars på. kör IE 6.0 1152 *864 (Den bästa upplösningen )
inte för att vara sån, men ja nämner det fåtalet slarvfel ja hittade i texten.
releases: interested stavas med ett r.
audio: Here is ska va here are
info: interests stavas med ett r.
thnx glorie ska fixa det nu på direkten
alltså, det där med scrollbaren som ni får är typ medvetet gjort för att man ska kunna läsa allt på sidan även om man inte har de normala inställningarna på textstorlek.. så det är väl mer utav en feature än ett problem :P ska dock se om jag kan lösa det snyggare... problemet med att ändra färger på scrollbaren är ju att det inte är en officell standard, dvs det stöds endast av iexplore...
edit: jag ändrar från overflow: auto till none så försvinner problemet med scrollbarsen, får väl dock möjligtvis lite sämre kompabilitet med låga upplösningar, men kör man det så får man skylla sig själv
Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com
Last edited by Smekbar on Feb-08-2004 at 18:54
Feb-08-2004 18:38
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
nu eren perfect för mig smekbar fattade aldrig att scrollgrejorna skulle va där. sorry
___________________
Tom Cloud - Told You So
Feb-08-2004 23:25
Smekbar
I smek, there for I am.
Registered: Apr 2003
Location: bla bla bla
quote:
Originally posted by Glorie
nu eren perfect för mig smekbar fattade aldrig att scrollgrejorna skulle va där. sorry
härligt
scrollgrejerna skulle itne vara där normalt sett det var bra att ni påpekade det, de syntes nämligen inte i opera (eftersom opera e så bra ).. men nu e det fixat så det funkar iaf, inte optimalt, men brorsan kommer antaglien koda om hela sidan för hand sen så då löser det sig... nu e de ju dreamweaver som fått jobba
Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com
Feb-08-2004 23:43
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Tjo
Går en kurs just nu som heter Multimediadesign och på den den första uppgiften ska vi bland annat skapa ett CD-konvolut för en sevärdhet (turistattraktion) (för detta CD-konvolut skall vi senare i kursen skapa en presentation av just detta i Director). Kriterierna är att den färdiga bilden för konvolutet ska innehålla minst två olika bilder, text, och sedan skall man använda något filter. Jävligt basic stuff alltså.
Trancehora som man är så har jag förståss valt att försöka marknadsföra Dance Valley i min multimediaprodukt - och jag har slängt ihop ett konvolut med två olika versioner - jag är en riktig jävla amator vad gäller Photoshop - men det skulle ändå vara kul att höra era åsikter och dessutom vilken av konvoluten som bäst faller er i smaken. Det enda som skiljer de två åt är att jag har valt att försöka lyfta fram lasern i den andra bilden för att ge den lite mer djup. Vet inte om det lyckades så bra dock. Vad tycker ni?
Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
Laszlo: Jag tycker den första var bäst, den gröna färgen skär ut alldeles för mycket i den andra om du frågar mig.
Vad som fattas är lite kontrast, du har bara använt dig av rött (+svar och vitt som är standard) och det kan vara ett tips att använda två olika färger för att det ska bli intressantare.
Lasern fungerar nog mest som en bakgrund så kanske en bild ovanpå, en logga, lite text eller något i den stilen, men en annan färg
___________________
Feb-17-2004 13:56
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
quote:
Originally posted by mindshooter
Laszlo: Jag tycker den första var bäst, den gröna färgen skär ut alldeles för mycket i den andra om du frågar mig.
Vad som fattas är lite kontrast, du har bara använt dig av rött (+svar och vitt som är standard) och det kan vara ett tips att använda två olika färger för att det ska bli intressantare.
Lasern fungerar nog mest som en bakgrund så kanske en bild ovanpå, en logga, lite text eller något i den stilen, men en annan färg
Tack för ditt svar. Jag fick på Director-laborationen alldeles nyss reda på att den snubbe som jobbat på SVT tidigare ska betygsätta uppgifterna i den här kursen - vilket ju taggar en lite mer Jag ändrade kontrasterna och färgbalansen något. Är det bättre nu?
Originally posted by DJ_Laszlo
Tack för ditt svar. Jag fick på Director-laborationen alldeles nyss reda på att den snubbe som jobbat på SVT tidigare ska betygsätta uppgifterna i den här kursen - vilket ju taggar en lite mer Jag ändrade kontrasterna och färgbalansen något. Är det bättre nu?
tycker det ser bättre ut, ja!
___________________
KESO!
Feb-17-2004 16:28
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Jag hade några suveräna sidor med photoshop tutorials, men vid en datorkrasch glömde jag att göra backup på mina favoriter - skulle uppskatta om ni kunde ge mig några schyssta sidor.