Why the fuck aanmaningen sturen van rekeningen die al lang betaald zijn. Get a life
Nov-08-2005 18:32
Cosmic
4-8-15-16-23-42
Registered: Jan 2002
Krijg ik een boete uit Duitsland opgestuurd....44 km/u te hard waar je 100 mocht.
374 Euro!!
Wat zal ik doen? Ik wacht iig tot ze een herinnering sturen, misschien vergeten ze t ook..maar ben bang van niet.
Iemand anders ooit es een boete uit Duitsland gehad? (jp ofzo)
Nov-10-2005 14:24
MaGiK54
Happy Skippy
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by Cosmic
Iemand anders ooit es een boete uit Duitsland gehad? (jp ofzo)
Volgens mij heeftie alleen nog een boete in België openstaan......
Nov-10-2005 15:20
jp
Retired tranceaddict
Registered: Apr 2001
Nee, wel uit Belgie (193 waar 100 toegestaan geloof ik)
De Duitse autoriteiten kunnen je in Nederland niet dwingen deze te betalen, maar wel wanneer je binnen een aantal jaren weer in Duitsland komt. Binnen de EU zijn er overigens plannen om boetes in de toekomst ook in het land van herkomst te kunnen innen.
Dus mocht het besluit vallen dat ze de tering kunnen krijgen dan kun je dus niet meer met deze auto het land in. Daarom mag ik Belgie ook niet meer in (is toch een stom land)
Voor het enorme bedrag kreeg ik niet eens een mooie foto maar zo'n stomme fotokopie
Nov-10-2005 15:25
jp
Retired tranceaddict
Hij ligt wel mooi op de weg bij die snelheid
Nov-10-2005 15:37
Cosmic
4-8-15-16-23-42
Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by jp
Nee, wel uit Belgie (193 waar 100 toegestaan geloof ik)
De Duitse autoriteiten kunnen je in Nederland niet dwingen deze te betalen, maar wel wanneer je binnen een aantal jaren weer in Duitsland komt. Binnen de EU zijn er overigens plannen om boetes in de toekomst ook in het land van herkomst te kunnen innen.
Dus mocht het besluit vallen dat ze de tering kunnen krijgen dan kun je dus niet meer met deze auto het land in. Daarom mag ik Belgie ook niet meer in (is toch een stom land)
Voor het enorme bedrag kreeg ik niet eens een mooie foto maar zo'n stomme fotokopie
DUs jij hebt die boete uit Belgie nooit betaald? Nooit een herinnering of aanmaning gehad ofzo? En hoe lang duurt t voordat ie zeg maar verjaart?
btw, het was niet mijn auto maar van iemand anders. Maar in Duitsland is de bestuurder en niet de eigenaar verantwoordelijk. Nou ja ik wacht t nog wel even af...ben toch ook niet van plan om naar Duitsland te gaan..
Nov-10-2005 22:32
jp
Retired tranceaddict
Dan heb jij geen probleem maar wel de eigenaar van de auto, behalve als deze aangeeft dat hij/zij niet de bestuurder was maar jij.
Zodra de auto aangehouden wordt bij de grens (of onderweg) zullen er belletjes gaan rinkelen.
Tja en als persoon heb je weinig te vrezen...
Boetes verjaren trouwens niet
Nov-10-2005 22:58
ZZandirt
Checkmate
Registered: Jun 2005
de laatste x dat ik berlijn uitreed, werd ik ook geflitst, maar nooit die boete gehad. al eens eerder meegemaakt trouwens. vriend van mij idem. (notabene dezelfde plek. ander jaar )
ik zou betalen als ik jou was. zeker omdat het andermans auto was. dat betekent dat hij/zij verantwoordelijk is en vanuit de politiecel zijn advocaat opdracht geven om jou te zoeken.....
duitse pliesie is niet zo afwachtend als de nederlandse.
verder krijg je geheid een situatie waar je niet aan hebt gedacht: de droombaan van je leven, maar dan moet je wel vanaf stuttgart direct naar singapoure vliegen.... (ik noem maar een voorbeeld.
being wanted is niet fijn...
en inderdaad... europol bestaat al, en het duurt nog maar een klein poosje eer de EU e.e.a. gaat koppelen. sterker nog, volgens mij mag je officieel uitgeleverd worden. (studeert hier iemand europees (straf-)recht????) andersom is het volgens mij al wel zo... (of gaat het snel zo worden) duitse politie int nederlandse boetes... (las ik ergens. maar of dat nou een wet was of de voorbereiding daarop is me ontschoten..... (thank you mr Korsakow)
conclusie: de polizei is niet mals met snelheidsovertredingen.
Nov-11-2005 07:58
jp
Retired tranceaddict
Je mag niet uitgeleverd worden voor een verkeersboete gekkie
Nov-11-2005 09:49
ZZandirt
Checkmate
dat niet, maar ze kunnen het incasseren van e.e.a. uitbesteden aan de nederlandse pliesie. (vanaf een bepaald bedrag lijkt me.. 4 tientjes zullen ze niet de moeite waard vinden....)
betalen zul je!! (en geef ze eens ongelijk...maar lullig blijft het)
Nov-11-2005 10:20
ZZandirt
Checkmate
quote:
Originally posted by jp
Je mag niet uitgeleverd worden voor een verkeersboete gekkie
meer dan 50 kmh te hard is volgens mij een misdrijf......