Originally posted by Aendy
Som MFF:are kan jag erkänna att jag gillar Djurgården... men så har vi råd att vara lite ödmjuka oxå efter som vi är svenska mästare
Småpotatis, kom tillbaka när ni är dubbla mästare.
Originally posted by Vizay
hat föder mer hat och ju mer det trappas upp desto våldsammare blir det. Det blir en ond cirkel helt enkelt.
hur folk kan anse att hat är en del av fotbollen är för mig helt omöjligt att förstå.
Det är ingen som har sagt att man ska börja slå folk på käften. Jag har, tro det eller ej, några vilsna själar till gnagare som kompisar och även om du kanske tror det slår jag inte ner dom för det.
Det skulle absolut inte vara lika kul att gå på fotboll om det inte fanns rivalitet och avsky t.e.x stockholms klubbarna emellan. Så har alltid varit och kommer alltid vara.
Nov-09-2004 07:30
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by hustler
Det skulle absolut inte vara lika kul att gå på fotboll om det inte fanns rivalitet och avsky t.e.x stockholms klubbarna emellan. Så har alltid varit och kommer alltid vara.
absolut inte, det är ju inte meningen att vi ska stå å kasta kakor till varandra å fråga hur saften smakade (det skulle iofs va en riktigt rolig syn )
men jag blir orolig när folk börjar snacka om att hat är en del av fotbollen för det är det verkligen inte.
batteries not included.
- dave
Nov-09-2004 14:43
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
quote:
Småpotatis, kom tillbaka när ni är dubbla mästare.
Det är en synd att leva på gamla meriter...
quote:
I Skåna kanske.
Kan jag inte uttala mig om...
facebook | blog | scrobbler | setarchive | 20160316
"I believe that's referred to as intelligent drum & bass, which obviously means there's a genre of stupid drum & bass out there" (John Peel)
Inte någon graffiti i min smak alltså.
Några skitungar som varit i farten antar jag.
Finns väl allt möjligt "löst" folk i DFG
Angående diskussionen tidigare om "hat" osv så håller jag med hustler till viss del. Jag kan sitta och dricka öl med motståndarfans före matchen, men väl på läktaren är vi "fiender".
Thats the way it is helt enkelt...
Jag skulle aldrig börja bråka med anledning utav detta, men även jag kan erkänna att jag har sjungit hatramsor.
Detta handlar såklart om möten med de stora, klassiska lagen i Allsvenskan. Även så fort det kommer Nollåttor på besök
Nov-10-2004 00:01
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Angående diskussionen tidigare om "hat" osv så håller jag med hustler till viss del. Jag kan sitta och dricka öl med motståndarfans före matchen, men väl på läktaren är vi "fiender".
Thats the way it is helt enkelt...
Så har jag gjort som spelare/tränare också, umgåtts med motståndare för match, uppfört mig som värsta fienden på plan/bänken under match, för att efter matchen återigen sitta och snacka goja eller kanske dra ut på stan tillsammans med motståndarna. Det är ju därför det finns idrott...
Nov-10-2004 08:44
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
En stor idrottsman har dött Mikael Ljungberg
Han har tydligen råkat ut för många personliga tragerdier och orkade tillslut inte mer och tog sitt liv...
Tragiskt
Kalla fakta:
Varje år begår 1 600 personer självmord
Mer än 200 000 svenskar har haft allvarliga tankar på självmord
Omkring 7 600 svenskar vårdades förra året på sjukhus efter misslyckade självmordsförsök
Fler än dubbelt så många kommer aldrig till sjukvårdens kännedom
Självmord är den vanligaste dödsorsaken för män i åldrarna 15 till 44 år