Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TA Sweden T-shirt
Pages (40): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Man behöver ju faktiskt inte vara nåt proffs på grafik på datorn... faktum är ju att vi BÖR undvika allt för avancerade saker iom. det medför ökade priser... vem bryr sig om skuggor och 100 olika gråskalor...
En enkel idé räcker... fan kolla på trancEaddicts orginal/första t-shirts... enda anledningen vad jag har fått för mig att folk på sweta inte gillar dom är pga. fonten... tycker jag e löjligt... det är ju trancEaddict... tankarna ska väl dra en till siten eller

Ber er återigen också kolla in TCs t-shirts... enkla som fan och dom funkar och säljer som satan... där fråga dom inte folk direkt hur det skulle vara hittan å dittan utan sa bara här har ni... köp eller ge fan i det... det funkade... kan fixa fram samma tryckare som dom använda.
Bla ett tryck dom har på sina t-shirts är UV-behandlat vilket gör att det lyser extra mycket i UV ljus vilket ger en coolare look... all text dom har är enbart i vitt...

Tänk inte för mycke... enkelhet kan lätt slå avancerade saker !

Old Post Jan-11-2004 16:07  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

jo men det betyder inte att det e enklare att göra enkla saker, måste ju fortfarande ha öga för design

men jag ska göra ett förslag

Old Post Jan-11-2004 16:10  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Registered: Jan 2002
Jopp.. har fortfarande TA loggorna kvar. Ska ta och göra en t-shirt med ett sånt tryck på. Fast i gråskala. Tihi!

One of the few ones left

Old Post Jan-11-2004 16:10  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Jopp.. har fortfarande TA loggorna kvar. Ska ta och göra en t-shirt med ett sånt tryck på. Fast i gråskala. Tihi!
Jag menar att desto mer avancerat med nyanser, skuggor, effekter å filter så blir det svårare. som sagt, ta en titt på TCs tröjjor och TAs orginal tröjjor... tror jag slängt upp dom i första posten i denna tråden

Less is more

Huvudsaken e att vi först kan avsluta steg 1... skaffa fram förslag och mail till mig, jag tar på mig ansvaret för att bossa över alla förslag och sedan likvärdigt presentera dom inför en omröstning... SEN kan vi gå vidare till steg 2...

Old Post Jan-11-2004 16:12  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Jo men loggorna är inte så farligt avancerade om du går ner på vit grå skala. Fick uppskattat pris på 150kr tröjan.

Men sen så tänkte jag att man kanske skulle köpa sånt papper man kör i skrivaren och sen stryker på. Borde vara lättare och en hel del billigare. Laserskrivare i färg känner jag folk som har.

One of the few ones left

Old Post Jan-11-2004 16:15  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Jo men loggorna är inte så farligt avancerade om du går ner på vit grå skala. Fick uppskattat pris på 150kr tröjan.

Men sen så tänkte jag att man kanske skulle köpa sånt papper man kör i skrivaren och sen stryker på. Borde vara lättare och en hel del billigare. Laserskrivare i färg känner jag folk som har.
Jo det har jag också tänkt på och då kan man ha nästan vilket tryck som helst... har testa gjort sånna själv och trycket håller hyffsat bra i tvätten men då har vi ett antal som vägrar sätta på sig en vit t-shirt vilket är ett krav på dessa typer av tryck... den vita färgen e själva grunden efter som vitt inte finns i skrivare om man inte har speciella skrivare...

Vad en del inte heller vet är att det finns fler modeller än dom vanliga traditionella vita bomulls t-shirts... jag har många vita t-shirts och alla e designade och ser inte ut som vilken t-shirt som helst... kostar nån 50-lapp mer men är snygga.... men som sagt detta är om vi talar om egna tryck från skrivare... men jag sattsar hellre på feta tryck från en riktig tryckare... ser mer proffs ut.

Nu när jag drar ner till Holland kommer jag fixa mig en egen tryckt t-shirt... finns en bra buik för sånt i Amsterdam, där ska jag antingen ha en svart tajt t-shirt eller annan snygg färg med UV-färg, i fram ska det stå med feta bokstäver SWEDEN och i bak LIQUIDSUNSET.org... det kommer va enkelt men se bra ut

Old Post Jan-11-2004 16:29  Sweden
ExOn
Still around

Japp, det är lite synd med det vita. Men jag tycker det borde finnas skrivare som skriver med vitt också?

Jag har för mig att grymma färglaserskrivare gör det?

One of the few ones left

Old Post Jan-11-2004 16:33  Sweden
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Japp, det är lite synd med det vita. Men jag tycker det borde finnas skrivare som skriver med vitt också?

Jag har för mig att grymma färglaserskrivare gör det?
Det har dom inte... jobbar med skrivare dagligen... skrivare skriver på vitt papper vilket är grunden för alla ljusa toner och vitt på en utskrift...
Det finns skrivare med vit toner men dom e både dyra och sällsynta vad jag vet har vårt företag aldrig sålt sånna, ska jag säga att vår billigaste vanliga färglaser kostar runt 15´000

Men iaf... nu tar vi fram steg 1... keep it simple !!!

Old Post Jan-11-2004 16:37  Sweden
ExOn
Still around

yes.. bokstäver i vitt.

One of the few ones left

Old Post Jan-11-2004 16:39  Sweden
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

plain 'n simple

Old Post Jan-11-2004 16:57  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by ScuL
plain 'n simple

cool

Old Post Jan-11-2004 17:14  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002

ja kan inte sånt här... men ja offrar mig ändå i väntan på de stora grafikerna.. shytrance, nyx, dbl m. flera ska vakna till liv

fast nu fick ja blodad tand, så jag gör väl ett till förslag.. så vi har några alternativ att ha på sista plats. hahahhaa

Tom Cloud - Told You So

Last edited by Glorie on Jan-11-2004 at 19:00

Old Post Jan-11-2004 17:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TA Sweden T-shirt
Post New Thread    Post A Reply

Pages (40): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackgreat track from Bs As Deep set [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRidgewalkers feat. El - Find (Andy Moor Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:06.

Forum Rules: