Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälptråden
Pages (97): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
cviper
Lurking on TA

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Nyx
2. tidigare sparades inloggningsuppgifterna till TA så att jag slapp skriva in namn/lösen varje gång jag besökte forumet..nu fungerar inte det längre..(jag har ställt in så att cookies inte blockas på TA för övrigt)

Beroende på vilken webläsare du använder finns det en inställning som gör att alla cookies tas bort varje gång du stänger av den/stänger av datorn.

------
Fråga: Någon som vet vad som kan orsaka att en dator (med win98) vägrar stänga av sig själv? Väljer man Start->Avsluta-> "Stäng av..." så startas datorn bara om. (Det har funkat förut, så jag undrar om det kan vara några konstiga drivrutiner som ställer det till).

Old Post Oct-19-2003 18:13  Sweden
Click Here to See the Profile for cviper Click here to Send cviper a Private Message Add cviper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Sad

brorsans dator e så värdelös att den inte ens har ett bildredigeringsprogram i sig... endast en bildvisare.. alltså kunde jag inte tillverka en bild med "printscreen"

får skriva av istället. Körde en virus-scan online och upptäcker två virus, som inte går att deleta med scan-programmet (housecalls) den säger att filerna körs.. hur ska ja få bort viruset dÅ?

BKDIR_ SINIT.A ligger i windows\system\svcinit.exe

TROJ_ DLUCA.F ligger i samma mapp, men filen heter win32info.exe

den som kan hjälpa är gryyyym

Tom Cloud - Told You So

Old Post Oct-23-2003 08:07  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Har inte tid att skriva exakt hur du ska göra, sitter på jobbet

Men läs här..

BKDIR_ SINIT.A
http://securityresponse.symantec.co...door.sinit.html

TROJ_ DLUCA.F
http://securityresponse.symantec.co...er.dluca.c.html

Lycka till!

Old Post Oct-23-2003 08:13  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by Glorie
får skriva av istället. Körde en virus-scan online och upptäcker två virus, som inte går att deleta med scan-programmet (housecalls) den säger att filerna körs.. hur ska ja få bort viruset dÅ?

testa o starta datorn i felsäkert läge o sedan köra virsuscannern. alternativt se om dom finns i aktivitetshanteraren?

Old Post Oct-23-2003 11:57  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002

tack så mycke grabbar.... läste om de båda virusen på sidorna du postade SWE_TRANCE. Gruvar mig riktigt rejält...kan inte me sånt där med att ändra i registret eller vad det kallas. Om jag säger så här...jag vet KNAPPT hur man startar i felsäkert läge (har läst mig till det nu) men då kanske ni fattar va duktig jag e att pilla me datorn när det gäller virus och sån skit

det VÄRSTA e att jocke (bror) inte har nåt virusprogram ens.. alltså har jag fått ladda hem en trial från Norton. jobbit jobbit.... körde ju en online-scan tidigare och Internet Explorer kan man ju inte starta i felsäkert läge, som ni vet. För få färger...

huvva va jobbigt jag kommer få det nu skulle behöva nån av er här...

Tom Cloud - Told You So

Old Post Oct-23-2003 13:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

quote:
Originally posted by Nyx
2 små frågor till nån som är lite 1337

1. min mus (till datorn ) fungerar inte efter omstart av datorn utan att jag måste ändra usb-port..nån som vet hur man kan göra för att slippa det?

kör den på ps/2 istället med converter... så fick jag göra för att slippa samma problem med mitt tangentbord... finns säkert en bättre lösning, men det är den enkla =)

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Oct-23-2003 16:09  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cviper
Lurking on TA

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Glorie
[...]
huvva va jobbigt jag kommer få det nu skulle behöva nån av er här...

När du har startat datorn i felsäkert läga, borde du kunna ta bort filerna helt enkelt (kolla länkarna som SWE_TRANCE postade, borde stå där vilka filer som ska bort). Om du inte vill ta bort de direkt, ändra deras namn/plats eller zippa ner de och ta bort originalen (detta är bra om du nu skulle upptäcka att du tog bort fel filer... been there, done that )

För att ändra/ta bort registry värden, tryck "Start" och välj "Kör". Knappa in "regedit.exe" och tryck "Ok".

För att sen t.ex. hitta "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices", öppnar du HKEY_LOCAL_MACHINE, sen SOFTWARE, etc etc. på vänster sida. På höger sida finns sen alla nycklar och deras värden, t.ex. "SVC Service" med värdet "%System%\svcinit.exe". Igen, ta bort de värden som dokumenteras på symatec's hemsida. (Innan du tar bort nåt, kan du också välja "Register" -> "Exportera ...." för att göra en "säkerhetskopia").

Old Post Oct-24-2003 12:50  Sweden
Click Here to See the Profile for cviper Click here to Send cviper a Private Message Add cviper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GyLLe
56K Modem User

Registered: Mar 2002

Kort fråga:

Hur gör man om en IMG fil till SVCD

Old Post Oct-26-2003 00:24  Sweden
Click Here to See the Profile for GyLLe Click here to Send GyLLe a Private Message Visit GyLLe's homepage! Add GyLLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

^^^^ beror helt på vad som ligger i IMG-filen ju

Old Post Oct-26-2003 01:50 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

hur tar man bort den där jävla starware grejen som kommer i explorer ?

jag har försökt att ta bort den på Visa->klicka bort starware...men sen när jag öppnar explorer igen, så är den där

Old Post Oct-26-2003 07:45  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

quote:
Originally posted by dj_hysterix
hur tar man bort den där jävla starware grejen som kommer i explorer ?

jag har försökt att ta bort den på Visa->klicka bort starware...men sen när jag öppnar explorer igen, så är den där

testa o ta bort d i "lägg till / ta bort program" i kontrollpanelen.. om den nu finns där..

Old Post Oct-26-2003 17:59 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

onödigt med en helt ny thread kanske så jag checkar här istället...

nån som vet om det finns nån spelare som man kan öppna textning till en film med?

textningen finns nämligen inte med på själva filmen utan finns i en separat fil.

lite jobbigt att kolla på japansk film utan textning nämlinge... hehe

Old Post Oct-27-2003 01:36  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälptråden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (97): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease help me ID this track ... very hard [2009] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMike Shiver & Ash F pres. A.M. - "Arise" (Hammer & Funabashi Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:27.

Forum Rules: