Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Robstar i Mixmag!
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by Vizay
haha de e chill robstar...en fråga bara...jag e så ful så jag har faktiskt tankat hem din låt men jag har funderat på att köpa den faktiskt

måste bara fråga...e den lite halvkonstigt mastrad eller ere bara mp3releasen som e keff...tycker de e lite överbasningar å grejer...låter inte så cleant som det skulle kunna göra

Ingen fara, ja e inte mycket bättre själv.
Men om du vill får du gärna köpa den. HrHrHr.
Finns ca 80 ex var.

Ere Parker-Beams_of_Gaia-Vinyl-2002-EOM du har laddat ner?
Den tycker ja låter helt ok men de väl för att ja e så van.
Sen finns de en version av Hard mixen som sharades här på TA, den låter inte likabra fast den tycker ja mer om. Den e lite kraftigare.
Ja gjorde ju låten för nästan ett och ett halvt år sen så de låter ju lite rangligt. Tror ja hade massa reverb på basen å på kicken, dödade iofs med reverb på de mesta!

LateR:z!:!

Old Post Apr-12-2003 21:08  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

jo de va den releasen du nämnde först som jag har....å nu minns jag va de va som jag tyckte va skumt...

de e för hög volym på hela låten (de e hardmixen jag syftar på....jävligt grym e den förövrigt)

asså om man kollar på låten i winamps grafiska EQ så ligger nästan alla staplarna i topp konstant...de e inte så bra

det finns en liten chans att det är någon som rippat den konstigt men det låter snarare som ett fatalt mastringsfel

har inte analyserat den med några riktiga tools än men jag ska göra det nu bara för å jävlas

[edit]

mastrade du själv eller fick du den mastrad av skivbolaget?

batteries not included.

- dave

Old Post Apr-12-2003 21:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Jo volymen e jätte hög jämnfört med alla andra mp3s som ja har.
Måste vart nån tomte som rippa den.
Fast vinylen ere normal volym på, har faktiskt inte lyssnat på vinylen så mycket heller, skivspelaren har vart lite skev sista tiden. :/

Old Post Apr-12-2003 21:18  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

quote:
mastrade du själv eller fick du den mastrad av skivbolaget?

De va dom som gjorde de, dom gjorde så gott dom kunde.
Tror de va lite svårt å fixa till den ännu mer eftersom de inte lät så jättebra från början.

Old Post Apr-12-2003 21:20  Sweden
Vizay
immiNspired

har du nån egen softcopy av den då som inte e rippen?

har du den antingen omastrad eller mastrad i mp3format alltså?

vet hur de e...om man inte lyckas få till de bra från början så ere grymt svårt å mastra det bra...va nån här på forumet som sa "You can destroy a good mix with mastering, but you can't fix a bad mix with it."

[edit]

heh nu när jag kollar lite mer exakt på frekvenser å hur dom e EQade osv så ser de ganska brutalt ut....det måste va han som rippat som gjort något snett precis som du sa...vissa frekvenser går över mätarens kapacitet i decibell

tror inte skivbolaget klantar till det så

batteries not included.

- dave

Old Post Apr-12-2003 21:21  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

quote:
Originally posted by Vizay
har du nån egen softcopy av den då som inte e rippen?

har du den antingen omastrad eller mastrad i mp3format alltså?

Nepps, allt ja har e rippen faktiskt.
Om min skivspelare hade funkat så kunde ja rippat den själv, men nu e den ju trasig.

Låter de jättekonstigt hos dej?

Old Post Apr-12-2003 21:26  Sweden
robstar
Excited

quote:

heh nu när jag kollar lite mer exakt på frekvenser å hur dom e EQade osv så ser de ganska brutalt ut....det måste va han som rippat som gjort något snett precis som du sa...vissa frekvenser går över mätarens kapacitet i decibell

Kollat de nyss oxo, den e sönder Limit:ad.

Old Post Apr-12-2003 21:28  Sweden
Vizay
immiNspired

konstigt å konstigt....låter mest.....asså de blir smådistorsioner pga. den höga volymen...

dom orangea linjerna e Peaknivåerna över hela låten....gjorde den där analysen på hardmix rippen...som du ser så går den RÄTT högt på dom lägre frekvenserna

batteries not included.

- dave

Old Post Apr-12-2003 21:30  Sweden
robstar
Excited

Jo ja ser de.
Fast den distar inte hos mej, de låter bara högt.
Ska se om ja kan rippa vinylen hos nån kompis, så ja kan jämföra.
De där ser ju inte hälsosamt ut.

Old Post Apr-12-2003 21:34  Sweden
Vizay
immiNspired

haha nej de e verkligen inte hälsosamt...särskillt inte då jag mixar med den...går ju förfan inte å mixa med andra låtar hur man än gör...låtar faktiskt för illa :/

om du fixar en ny ripp hos din polare får du dela med dig så jag kan lira den på alla dom där stora feta klubbarna jag ska lira på...nån gång...i framtiden...kanske

batteries not included.

- dave

Old Post Apr-12-2003 21:38  Sweden
robstar
Excited

Visst!

Måste bara hitta en kompis med en skivspelare!

Nu ere bedtajm!

Tjena!

Old Post Apr-12-2003 21:42  Sweden
Vizay
immiNspired

hehe...hade jag haft skivspelare hade du gärna fått komma över å rippa skiten men tyvärr ;/

men de måste la finnas nån på forumet som e villig å bli våldgästad för detta ändamål...då får vi kanske en special rip for TA's only?

natti natti på dej...själv ska jag försöka med konsten att EQa om den versionen jag har så de låter bra

batteries not included.

- dave

Old Post Apr-12-2003 21:46  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Robstar i Mixmag!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackA.M.P. - ID (Unreleased) [2001] [244]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack played in the radio [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:51.

Forum Rules: