Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Reclaim Law And Order !
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Jag är normalt en fredlig och nästan pacifistisk person. Men när jag ser TV-bilder på när poliser och än mer privatpersoner får tag i någon av de ligister som röjer på gatorna vill jag bara att de spöar upp dem nåt så in i helvete. Blir så jäla upprörd när jag ser alla idioter driva runt och förstöra grejer. Samma känsla uppkom när de visade bilderna från Göteborgskravallerna. Jag hade ingen sympati för snubben de sköt där.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post May-02-2003 14:08  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

eftersom du på teve och i tidnigarna läste och såg vad som hände ja...än en gång..vilka äger media? vilka är det som har makten att vinkla vår tro?

va du där och såg vad denna kille gjort, eller vad polisen gjorde?
alla talar emot varandra och ändå tror vi på media

Old Post May-02-2003 14:16 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

quote:

Visst, men jag litar faktiskt mer på en polis än en snubbe som kastar sten och förstör.

Old Post May-02-2003 14:43  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by mindshooter

Jag ser människor som slår i sönder grejer som inte tillhör dem. Fönster, bilar, busskurer m.m. Jag har själv gått och sopat upp busskurer efter demonstrationer och vet hur fruktansvärt meningslöst och dyrt det är. I Göteborg var det en sekvens där en äldre man grabbade tag i en demonstrant som med hjälp av ett järnrör slog sönder cyklar och mopeder som stod vid ett cykelställ. Då fick demonstranten hjälp av sin polare att börja slå på mannen. Tur var att flera civila la sig i och till slut fick de två demonstranterna fly från platsen för att undvika att bli helt mörbultade... och det kändes SÅ fint.

Old Post May-02-2003 14:48  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

såg jag nyss detta på tv ?

Skogsrejvarliknande idioter kasta stenar mot snuten ?

är skogsrejvare med i det här lr ?!

Old Post May-02-2003 20:09  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
XLA
Senior tranceaddict

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by dj_hysterix
om alla i världen rökte en fredspipa skulle det inte finnas konflikter alls

RECLAIM THE CITY: "ALLT ÅT ALLA"

hur fan kan man ha så ? Allt åt alla ? bah...

Den frasen är ju kommunismens grundpelare i stort sett.

Old Post May-02-2003 21:23  Sweden
Click Here to See the Profile for XLA Click here to Send XLA a Private Message Visit XLA's homepage! Add XLA to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

håller med nordlight, detta är för jävligt... och det som retar mig allra mest det är deras inställning att "vi får minsann göra som vi vill, och ni har inte rätt att hindra oss", men när andra organisationer, till exempel "walk for capitalism", har sina demosntrationer, ja då kommer dessa jävla idioter o förstör!!! själva ska de tvinga på andra människor sitt budskap, men andra ska inte ha rätt att säga vad de tycker, ej ens på fredlig väg, jag blir så förbannad

sen undrar jag vad de egentligen vill? dessa organisationer måste vara de sämsta i världen på att få ut sitt budskap, folk vet ju inte ens en gång vad det är dom vill åstadkomma!

nä fy fan

heja polisen!

Old Post May-02-2003 23:53 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

Registered: May 2001

quote:
eftersom du på teve och i tidnigarna läste och såg vad som hände ja...än en gång..vilka äger media? vilka är det som har makten att vinkla vår tro?

Jag behöver inte vara där för att skaffa mig en uppfattning. Det kommer ofta reportage som tar hänsyn till båda sidor. Dessutom har jag en hygglig tillit till mitt eget intellekt för att kunna dra egna slutsatser. Det spelar ingen roll att en eller annan polis har slagit för hårt med sin batong. Det jag vet är att man... 1. ...saknat tillstånd för att demonstrera. 2. ...kastat sten på polisen. 3. ...vandaliserat butiker m.m.

Det räcker för att man i min värld har kvalificerat sig för att få rejält med stryk.

Jag frågar mig vilka som istället skall äga medierna? Staten? Ska dom då mata oss med kommunist-propaganda? Jag kommer osökt att tänka på Sovjet, Irak, Kina och andra diktaturer...

NL

Old Post May-03-2003 10:56  Sweden
Click Here to See the Profile for NordLight Click here to Send NordLight a Private Message Add NordLight to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Jag har tyvärr sett alldeles för mycket skit om poliser som har maktbegär och betett sig minst lika illa som vissa demonstranter för att ha respekt för dom i detta fall.

Dom ser en person göra en sak, osså slår dom en annan... att dra alla över en kant är världens mest gamla misstag...att man fortfarana sysslar med detta gör mig irriterad...

visst, vissa demonstranter beter sig illa, men ska man då sätta igång o tycka illa om hela grejen? Då kan vi lika gärna sluta med allt va heter ravefester oxå i så fall...
Hat föder hat, återigen, sätt igång och slå demonstranter och föd därmed ännu mer hat.

stop the fucking war

Old Post May-03-2003 11:34 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

stop the fucking war = sluta kasta sten å härja.

Så va de löst.

Old Post May-03-2003 12:43  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Dom ser en person göra en sak, osså slår dom en annan... att dra alla över en kant är världens mest gamla misstag...att man fortfarana sysslar med detta gör mig irriterad...

visst, vissa demonstranter beter sig illa, men ska man då sätta igång o tycka illa om hela grejen?

Det är här min devis om att hålla rent i de egna leden kommer in. En fredlig demonstrant kommer aldrig riskera att få däng sålänge denne är i sällskap med andra fredliga demonstranter...

Old Post May-03-2003 13:28  Nepal
mindshooter
Neverchanging avatar

så länge det finns poliser med maktbegär så kommer dom riskera det, precis som vissa demonstranter kommer dit för att förstöra så finns det poliser som är där för att få dänga på folk...

Old Post May-03-2003 13:49 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Reclaim Law And Order !
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease help! [2012] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackCJ Bolland - The Prophet [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:39.

Forum Rules: