Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Voor mensen die classics zoeken maar niet kunnen vinden:)
Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by total woot
Als ik n cd. waarvan ik het origineel heb, kopieer en ik draai die gekopieerde cd op n openbare plaats dan is dat Illegaal! (en het is dikke onzin dat het ineens legaal zou zijn wanneer je t origineel bij je hebt).
Dit weet ik zeker, omdat wij over zijn gestapt op eenn mp3 systeem, (reden hiervoor was dat cd's te duur zijn, WANT: ook al heb je het origineel in huis, dan nog mag je geen gekopieerde cd's draaien, en voor n studentenvereniging is het dus niet haalbaar om cd's te draaien, want iedere keer dat er n krasje op die cd komt (en dat gebeurt meer dan regelmatig) moet je n NIEUWE cd aanschaffen)

En denk je dat de Buma dat iets kan schelen? Een beetje vereniging of bedrijf betaald een vast bedrag aan Buma om in het openbaar muziekjes te mogen draaien... Wat je dan draait maakt ze geen flikker uit... dat geld krijgen ze toch wel... Bij ons op het werk worden echt bijna alleen maar CDR's gedraaid...

Bovendien is Nederland vrij soepel volgens mij wat betreft kopieren, zolang je maar geen kopietjes gaat verhandelen... Waar maak je je druk om? Volgens de regelgeving mag je ook geen Videobandje uitlenen aan een kennis, maar wanneer is de laatste keer dat bij jou een inval is gedaan om te controleren of je niet toevallig een geleende film zit te kijken?

Old Post May-06-2003 04:36 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by eieregooie
En denk je dat de Buma dat iets kan schelen? Een beetje vereniging of bedrijf betaald een vast bedrag aan Buma om in het openbaar muziekjes te mogen draaien... Wat je dan draait maakt ze geen flikker uit... dat geld krijgen ze toch wel... Bij ons op het werk worden echt bijna alleen maar CDR's gedraaid...

Nah das dus niet helemaal waar, vorig jaar zomer, heeft BUMA wat steekproefjes gedaan hier in groningen (oa. bij een andere studentenvereniging) de boetes liepen in de duizenden euro's....
En ja als bedrijf, betaal je een vast bedrag per jaar, in t geval van studentenverenigingen is dat afhankelijk van het aantal vierkante meters dansvloer dat je hebt, maar dat is wat je betaald om muziek te mogen draaien in n openbare gelegenheid (dat is iets anders dan copyright-kosten), daarnaast ben nog je "verplicht" origineel materiaal te draaien (want daar zijn rechten over betaald in de Free Record Shop (of weet ik veel waar)).

Ik zeg niet dat het BUMA een hol interesseert, maar bedenk wel over wat voor boetes we het hebben, ALS je gepakt wordt...
(ter indicatie: mijn studentenvereniging heeft ruim 600 leden, en bij meer dan 15 gekopieerde cd's ten tijden van n eventuele controle, gaan we op de fles...zo hoog zijn die boetes dus).

Mij boeit t verder geen reet, maar als de BUMA een keer een jolige dag heeft, en spontaan gaat controleren, dan zijn de boetes abnormaal hoog.

Grtz
WooT

Old Post May-06-2003 08:50  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by total woot
Mij boeit t verder geen reet, maar als de BUMA een keer een jolige dag heeft, en spontaan gaat controleren, dan zijn de boetes abnormaal hoog.

Hehe... als ze dat gaan doen mogen ze eerst wel eens even bij stil staan dat een CDtje geen eeuwig leven heeft... Zeker niet in een discotheek of ergens anders waar een hoop verschillende mensen met hun tengels aan die dingen zitten... Dan issut volgens mij alleen maar verstandig om daar geen originelen neer te leggen, maar kopietjes... Als ze dan eens kapot gaan kan je tenminste weer een nieuw kopietje maken van het origineel...

Maja, ik zal Buma wel nooit begrijpen...

Old Post May-07-2003 00:18 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Voor mensen die classics zoeken maar niet kunnen vinden:)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackId [2003] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSpaceDiver - "Unspoken" (Svenson & Gielen Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:45.

Forum Rules: