Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Evolutie?
Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

Na 1999/2000 begint eindelijk trance weer eens echt interessant te worden. Het kaf gaat zich van het koren scheiden. Er een duidelijk onderscheid tussen commerciele troep en kwaliteit.

Duitse hardtrance is dood na het succes van 2002. Waar zijn Derb, Hennes & Cold etc etc?

Techno is wat makkelijker te 'begrijpen' en meer toegankelijk voor nieuwkomers. Met name Chris Liebing heeft de scene erg positief naar voren gebracht.

De overgang van hardstyle naar hardcore heeft helaas nog niet plaatsgevonden. Misschien gaat het nog gebeuren. Hardcore is nu eenmaal een van de weinige muzieksoorten waar je écht op kunt gaan!

ID&T begint eindelijk waar voor het geld te leveren na de ellende van de afgelopen jaren. De concurrentie is een goede duw in de rug. De wat kleinere feesten worden ook steeds beter georganiseerd.

Armin van Buuren gaat Tiesto voorbijstreven als Nederlands beste DJ. En terecht! Er is weinig kritiek op hem te leveren, en ASOT is een begrip wereldwijd.

Dat was het zo'n beetje

Oja: het lijkt alsof harde progressive niet aanslaat, terwijl de wat langzamere after-party chilly sounds heel populair zijn ook vanwege de dansbaarheid...

Old Post Jun-10-2003 19:10  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rinus
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2002
Location: Capelle aan den IJssel

Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met electronische muziek luisterde ik vooral trance achtig plaatjes maar dat ging al snel over op techno, wat nu mijn nummer 1 muziek stroom is met daarna trance en progressive. Het ligt er een beetje aan wat en wanneer ik wat luister soms heb ik weer zin in minimale platen om daarna weer wat rouwe harde te beluisteren. ligt een beetje aan het moment en de tijd.

Voor het uitgaan heb ik het liefst harde rauwe techno en voor thuis meer wat techhouse/prog en trance.

Old Post Jun-10-2003 20:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for Rinus Click here to Send Rinus a Private Message Add Rinus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cosmic
4-8-15-16-23-42



Registered: Jan 2002
Location: home

Ik ben het grotendeels met Raoel eens. Op een feest moet het een beetje stampen, progressive en chill is meer voor thuis, of op de zondag

Heel vroeger (>4 jaar geleden) vond ik Eurodance wel vet, maar ja, ik wist niet beter. Maar sinds 1999 ben ik overgestapt naar trance. D-Trance series, TM-series, ISOS en Magik e.d. Ik had in die tijd ook nog geen internet, dus voor namen en titels moest jeniet bij mij wezen.

Me 1e feest was Innercity 2000. Ik weet nog goed dat ik op de 1e Qontact (2001) iemand hoorde zeggen dat Marco V zn nieuwe remix draaide van Such is life. Ik had nog nooit van dat nummer gehoord. Dat was op zich ook wel charming, dat je op een feest alleen maar nieuwe nummers hoort....Nu ken je meer dan de helft en dat is ook leuk, maar toch anders.

Anywas, vorig jaar was ik een beetje in2 de hardstyle. Hardtrance vind ik nog steeds de beste muzieksoort, maar de laatste tijd (lees 1 jaar)komt er weinig goed uit van dat genre, zoals JP zei.

Tegenwoordig vind ik prog-trance goed. Nummers zoals:
motorcycle-as_the_rush_comes__sweeping_strings
Andain - Beautiful Things (Gabriel and Dresden Unplugged Mix
Delerium - After All (Satoshi Tomiie Remix)
Sirocco - Destination
Greed - Strange world (Lemon 8 remix)
Jurgen Driessen - Help Me (Chris Cowie Remix)

Punt


___________________
Even if you can not hear my voice, I'll be right beside you dear


Old Post Jun-10-2003 21:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for Cosmic Click here to Send Cosmic a Private Message Add Cosmic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad
Re: Re: Re: Evolutie?

quote:
Originally posted by SnuggLe
Ja, maybe volg ik dan zelf 'de hype', omdat ik steeds meer naar de wat rustigere technovarianten luister.


sja, 'de hype' volgen.. ik vind het eigenlijk een verkeerde woordkeus. ik denk idd dat je gewoon van smaak/voorkeur bent veranderd en gewoon iets anders zoekt in de muziek dan voorheen. of zoals jij zegt, dus geëvolueerd bent

quote:
Ik vind trance zo simpel en plat...(flame me for it).
Als ik luister naar bv Steve Rachmad of Rino Cerrone en dat soort werk, dan krijg ik na een kwartier ofzo een ritme in mijn kop, dat er de HELE avond niet meer uitgaat. Gewoon een drum of een ritme dat eigenlijk niet speciaal in de muziek zit, maar dat je hersenen gewoon zelf aanmaken. Dat vind ik echt kicken


hehe, ja (loopjes)techno is wat abstracter en bestaat niet zozeer uit hapkare brokken. het zijn meer afzonderlijke geluidjes waar je zelf invulling aan moet geven ipv kant-en-klare/op zichzelf staande 'liedjes'. daardoor is er meer ruimte voor je eigen interpretatie dan bij trance ja.
maarja of dit nou beter of slechter is, valt -naar mijn mening- niet te zeggen omdat het er maar net aan ligt wat je zoekt in de muziek.

quote:
Ik zit nog neit helemaal in de technowereld, maar probeer het wel te volgen (Jukx, weet je nog wat goede sites voor me rond techno?).


sja, kweetniet waar je op doelt.. verder dan de gebruikelijke fora kom ik ook niet..
je moet denk ik gewoon veel verschillende live-sets luisteren/ feesten bezoeken/op homepages van djs neuzen ofsow??


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Jun-11-2003 23:47  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

Maareh.. iedereen heeft het hier over zijn eigen muziekSMAAK.

Maar wat vinden jullie van de 'evolutie' die de dance scene zelf meemaakt? Steeds meer grotere feesten, meer commercie. De feesten zoals Qlimax die aan populariteit winnen. De opkomende sterren in de DJ wereld, de mensen die aan het afbrokkelen zijn...

VERTEL!


___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Jun-12-2003 06:12 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

quote:
Originally posted by SnuggLe


de mensen die aan het afbrokkelen zijn...



Explain???


Tsja nederlanders hebben altijd al van harde muziek gehouden en zeker veel mensen die buiten de randstad komen...


___________________
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Jun-12-2003 07:16  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

quote:
Originally posted by magrec
Explain???


Tsja nederlanders hebben altijd al van harde muziek gehouden en zeker veel mensen die buiten de randstad komen...


Nou, zoals DJ's die van hun voetstuk vallen (wat jullie vinden, wie dat zijn). Ik geef alleen een voorzetje.
Ik bedoel bv ook Armin die juist een rijzende ster is, en dat soort zaken. Gewoon wat meer meningen over de algehele house scene. De stand ervan in de wereld..ehum


___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Jun-12-2003 08:19 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik



Registered: Jan 2001
Location: Rosmalen, Holland

quote:
Originally posted by magrec
Tsja nederlanders hebben altijd al van harde muziek gehouden en zeker veel mensen die buiten de randstad komen...


vandaar al die hardcore feesten in Rotterdam

ik merk van mezelf dat ik zelf een wat bredere smaak heb gekregen, vind trance nog steeds het mooiste wat er is maar ik begin de wat meer toegankelijke progressive en techno ook te waarderen


___________________
Alsof Het G*dverdomme Himmel Niks Kost!!!

Old Post Jun-12-2003 11:43 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk



Registered: Sep 2001
Location: Eindhoven

interessante draad

heb eigenlijk geen tijd maar toch eventjes mijn gedachtesprongen hierover. Ik stel ze wat extremer op dan waarschijnlijk gaat gebeuren, en sommige gedachtegangen zijn wellicht voorbarig.

Clubs gaan verdwijnen in NL. En dan bedoel ik niet die zuiptoko´s bij mij in de buurt maar die leipe toko´s in de steden. Je hoort dat de ene naar de andere het moeilijk heeft. Weet niet hoe het nu is maar als ik lees dat de Asta op de derde avond al niet meer helemaal vol is dan vrees ik het ergste alweer... ook in amsterdam is het roerig op clubgebied, organisaties die nonstop verhuizen, burgemeesters die toko´s waarvan niemand last heeft sluiten en djs die voor die tenten te duur worden om te boeken. Daarnaast minder en minder bezoekers omdat die grote en middelgrote feesten zo hip zijn (ik noem een sensation white ).

Note: only the strong ones will survive.

Grote feesten blijven nog wel even. ondanks die RANZIG hoge prijzen van tegenwoordig heeft vooral id&t er weinig moeite mee de hele zooi uitverkocht te krijgen (tic, SW). Voordat de populariteit van deze feesten dusdanig is afgenomen dat ze niet meer gehouden gaan worden.. nou dan zijn we wel weer een stukkie verder in de tijd. Ondertussen blijven die bezoekers natuurlijk wel uit die gezellige clubs, want hence, je moet toch érgens op besparen als je uitgaat .

Exit djs

ik kan me momenteel niet aan de indruk ontrekken dat jean heeeeel erg op zn retour is, ik heb zijn naam buiten impulz om al een tijdje niet meer op een groot feest zien staand (Y) . maar misschien komt dat omdat ik een tijdje de NLse markt qua feesten genegeerd heb. Johan gielen houd het ook nog wel een tijdje vol.. alstie in NL niet geboekt wordt zorgt ie wel dat ie ergens in het buitenland kan draaien.

upcoming djs

die hardstyle djs toch he. Ik las dat Luna voor de sensation black line up toegevoegd is. anderhalf jaar geleden had volgens mij nog niemand van die vent gehoord, straks draait ie voor 50.000 man. knappe prestatie. ook zie je met deze nieuwe ´stijl´ dat veel producers gaan draaien of live performen.. aanwas genoeg in dat genre dus.
Binnen de trance is het denk ik heel moeilijk om nog door te breken. Dit omdat wereldwijd bekeken de stijl nog heel populair is (gelukkig maar) maar de gevestigde namen wijken niet zomaar en weten al jaren achtereen een fatsoenlijk niveau van sets neer te zetten . Wil je hierin nog doorbreken dan moet je IMO echt aan het produceren. Id&t wil wel graag nieuw talent volgens mij, gezien wat ze met Joop gedaan hebben de laatste 2 jaar. Die gozer begint voor zover ik het kan bekijken toch bekender en bekender te worden.... de vraag is hoe men in het buitenland hier tegenaan kijkt.

toekomstige stijlen. ik denk dat we weer gaan splitsen, ik hoop het in elk geval. Enerzijds harder en harder, anderzijds lekker spacen. Spacen moet dan wel op progressive of misschien iets als goa ofzo, want trance kent iedereen al. Mocht dit laatste het geval zijn (progressive/goa/spacezooi) dan is er ook nog hoop voor de clubs. Wordt het de komende jaren niet wat met progressive (tis volgens mij nou echt tijd om groter te worden voor die stijl) dan verwacht ik dat een aantal organisaties de handdoek in de ring gooien.
Hardstyle had ik trouwens van verwacht dat het zo rond deze tijd weer dood zou zijn maar dat is nog niet het geval. zal dus nog wel even duren.

note: techno ontbreekt in dit alles: geen verstand van. Hier in Barcelona is het by far de populairste stijl (zie signature) met VEEL technofeesten, op die mega aplec dance van een 2 weken terug na dan.

OJA, amerika! als het (house, trance, techno weet ik al wat) daar echt groot gaat worden (en dan bedoel ik ECHT groot, like top 40) dan verwacht ik dat je grote namen in NL dan kunt schudden omdat die djs aan de andere kant van de plas VEEL geld kunnen verdienen... moet wel bijgezegd worden dat NL en de UK een bijzondere plaats hebben binnen de housewereld, dus misschien valt het ook wel mee.

tot zover algemeen, nu mezelf

eerst: comm. meuk
toen: trance
daarna: trance en andere housestijlen (beetje prog, beetje technow, wat meer hardstyle
nu: als hierboven, maar dan met hardcore . deze zomers ga ik HAKKEN (me heeft een paar beukcds gekocht een week of wat terug..... no way back now )


___________________
Progressive

Hard = goed

Old Post Jun-12-2003 11:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

quote:
Originally posted by Blik
vandaar al die hardcore feesten in Rotterdam



wat bedoel je nu dan weer?
Ik zeg tot niet dat mensen uit de randstad niet van harde muziek houden? Ik zeg dat vooral de mensen die niet uit de randstad komen vooral voor de hardere muzieksoorten gaan.

Alleen al in mijn omgeving zijn er minimaal 2 hardcore feesten per week..


___________________
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Jun-12-2003 12:13  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk



Registered: Sep 2001
Location: Eindhoven

exacto wat magrec zegt. spacen in het oosten van het land lijkt momenteel wel not done


___________________
Progressive

Hard = goed

Old Post Jun-12-2003 13:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Evolutie?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp! can someone plz id this track for me? mp3 attached [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackWilliam Orbit - "Barber's Adagio for Strings" (Ferry Corsten Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:11.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!