Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hut börja ni lyssna på trance?
Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Nyx
milk incs & pat krimsons remixer av injected with a poison är jäkligt bra..milk inc mixen är en av mina gamla favoritlåtar!

har du videon på ftpn? vill ha

Yupp... ligger där nu Under vids...
Praga Khan feat Jade 4 U - Injected With A Poison.mpg

Bra exempel på hur "techno" låtarnas videos såg ut den tiden, då kollade jag ofta på Party Zone på MTV

Old Post Jun-18-2003 22:51  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask

Registered: May 2003

haha, måste jag dra ner, kommer faktisk ihåg den här låten...

Old Post Jun-18-2003 23:07  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tobo99
Senior tranceaddict

Registered: Sep 2000

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Just fan... höll på glömma att nämna "Opus III - It's A Fine Day" en låt som jag kunde lyssna på hur mycke som helst... den e från ´92

finns ju ett antal remakes på den som kommit genom åren sen dess

Själv drogs jag ner i tranceträsket genom tracker/mod scenen i mitten på 90 talet, HPP och Explizit (där Freejack gjorde fasttracker låtar, fast då under namnet ThunderBass) framför allt med sina remixar av RMB och Alien Factory låtar. HPP finns fortfarande kvar som Total Eclipse, sen blev det mer mp3 när napster drog igång Shadow Zone var som störst...

Last edited by tobo99 on Jun-19-2003 at 13:28

Old Post Jun-19-2003 13:21  Sweden
Click Here to See the Profile for tobo99 Click here to Send tobo99 a Private Message Add tobo99 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Den första elektroniska musiken jag fastnade för på allvar var Prodigy. Deras första skiva Experience är bland det bästa som nånsin gets ut. Sen blev det väl en del euro, men efter det blev det en avstickare några år, då jag var helt inne på rock och reggae, började lira gura och skit. Men det höll inte i längden, så jag återvände till elektronisk musik, först chill-house, lounge-grejer. Sedan blev det trance, bl.a. under inflytande av min gode vän Lonne. Just nu är jag mer inne på house/prog/breaks, undra vad nästa grej blir... Jag brukar alltid tröttna på en viss sorts musik efter ett tag - Gud förbjude - men undra om det går att tröttna på elektronisk musik...

Btw, finns även en K90 remix av Injected with a Poison som jag tycker är tung.

Old Post Jun-19-2003 13:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hut börja ni lyssna på trance?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackluke fair track i.d.(sample inside 01) [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKuffdam & Plant - "Summer Dream" (Paul van Dyk Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:38.

Forum Rules: