Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Öppen fråga till robstar
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

jo de e sant endre...e skumt hur vissa personer blir som förändrade bara för att dom blir "kändisar" eller får lite framgång i allmänhet...man får akta sig den dagen de börjar gå bra helt enkelt

robstar jag gissar att du e lite över 20 eller hur?
tänk på hur gamla dom riktiga rävarna i branschen är....du har tid på dig don't stress, make it good instead (säger han som får ångest själv över samma sak)

se det från den ljusa sidan, du har iaf skivkontrakt

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-20-2003 15:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
Originally posted by Vizay
jo de e sant endre...e skumt hur vissa personer blir som förändrade bara för att dom blir "kändisar" eller får lite framgång i allmänhet...man får akta sig den dagen de börjar gå bra helt enkelt

tänk på hur gamla dom riktiga rävarna i branschen är....du har tid på dig don't stress, make it good instead (säger han som får ångest själv över samma sak)

lyssna inte på honom... stressa... stressa som fan.. vill höra något nytt nu

har fortfarande kvar "Sumo island 2nd intro mix" som jag lyssnar på lite då och då och försöker komma på hur den färdiga låten skulle kunna låta... hehehe

Old Post Aug-20-2003 15:39  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by dj_hysterix
men vizzan...var ligger BTB då ?

Vizay det är du som är vizzan! svara ra!

Old Post Aug-20-2003 15:49  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

back to plastic e enkelt å ta sig till...åk till mariatorget på röda linjen...

sen när du e där går du upp i uppgången "Torkel knutsons gata, polishuset"

när du kommer ut på gatan tar du höger och sen höger igen vid första tvärgatan...

sen går du ca. 100m å då har du BTP på höger sida

alltså:

"Torkel knutsons gata, polishuset" -> höger -> höger igen -> gå ca. 100m -> btp på höger sida

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-20-2003 18:03  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by reveal
har du press på dig att göra låtar, eller vaddå?

annan fråga hur mkt tjänar man på ett skivsläpp? antar att du inte vill säga exakt vad du tjänar, men per skiva tex?

Nja, press och press.
Man vill ju få ut bra(!) grejer så snabbt så möjligt, så man kan etablera sej ordentligt.
Det finns ju alltid en liten kille inne i huvet som tjatar på en.
Och ibland får man ett enstaka mail från en annan kille som tjatar. :P

För att svara på din andra fråga:
Bolaget får in £2.00 per såld skiva som vi delar 50/50 på.
Så de blir väl ca 14 kr till mej per såld skiva.

Men sen blir det avdrag för produktionen av alla vinyl skivor.
Kostnaden för det delar vi också på.

Man blir ju inte miljonär om vi säger så.

quote:

Precis fyllt 19 faktiskt.
Tajm och skaffa ett riktigt jobb snart, så jag känner inte att jag har så mycket tid faktiskt.
Även fast jag har jobbat kanske mycket i mitt liv så har ja nån sorts jobb fobi. Ja hatar och jobbba.
Jobbet tar ju all tid man har nästan å det är de som ja tycker e lite läskigt. Ja vill ju göra musik också.

Men som Roland säger, efter regn kommer solsken.
Hoppas det inte regnar för länge bara.

quote:
Originally posted by dbl
lyssna inte på honom... stressa... stressa som fan.. vill höra något nytt nu

har fortfarande kvar "Sumo island 2nd intro mix" som jag lyssnar på lite då och då och försöker komma på hur den färdiga låten skulle kunna låta... hehehe

Haha.

Jag gjorde faktiskt klart den för ett bra tag sen, men den blev inte så bra.

Här är den om du vill lyssna.

SAVE AS TARGET
Har en hifi version också men den fick inte plats på mitt passagen konto. :/

Old Post Aug-20-2003 22:31  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

quote:

sattsar man på karriär så är 20 sent...mycket sent. om man tänker på armin fortfarande är under 30.

Old Post Aug-20-2003 22:45 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

de e sant...ska man satsa på en karriär inom musik så bör man va runt 18-20 vid sitt första skivsläpp + att man gärna ska bli lite extr agudabenådad för det släppet så

men de ska till en hel del flax också om de ska gå bra....räcker fan inte med å bara ha bra produktioner känns de som...

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-20-2003 22:56  Sweden
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

quote:
Originally posted by robstar

SAVE AS TARGET

den e grym juh vill ha hifi versionen

Old Post Aug-21-2003 05:42 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
christian_rusch
Supreme tranceaddict

Registered: May 2003

quote:
Jo fast nu har ja tagit de lungt i 4-5 månader. heh. :/
Blir stressad av att se hur alla andra släpper skivor som aldrig förr.
Får magsår snart.

Fast ja ska försöka att få nått gjort nu.

Ta det lugnt, det finns egentligen ingen anledning att stressa. Ta Solar Stone tex, de har funnits där ute som väletablerat namn rätt länge nu och hur många låtar släpper de per år under Solar Stone namnet? Jag tror bara man får för sig att man måste fixa fram massor med egna låtar och släppa massor med egna singlar för att komma fram, när det nog egentligen är ett rätt så felaktigt sätt att se på det; kvalitet framför kvantitet. Stressa inte, musiken blir bara sämre då, man kan inte pressa fram bra melodier och så, de måste bara få komma. Jag har själv inte skrivit klart en egen originalproduktion på cirka sex månader, har bara påbörjat en massa och skrivit remixer, så du är inte ensam om att inte skriva något "nytt". Ibland går det upp, ibland ner, man får bara se till att ta sig i kragen någon gång ibland - helst när inspirationen väl rinner till igen - och se till att man producerar klart en låt helt och hållet.

Anjunabeats / Captured / Subtraxx / Gesture

http://www.christianrusch.com/

Last edited by christian_rusch on Aug-21-2003 at 06:22

Old Post Aug-21-2003 06:14  Sweden
Click Here to See the Profile for christian_rusch Click here to Send christian_rusch a Private Message Visit christian_rusch's homepage! Add christian_rusch to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

quote:

Haha.

SAVE AS TARGET

Helt ok låt! Mellan delarna är jävligt tunga, mäktig "skrik-synth". Dock så tilltalar inte leadet mig särskillt mycket. Det blir för tjatigt.
Annars var den tuff!

Old Post Aug-21-2003 08:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by christian_rusch
Ta det lugnt, det finns egentligen ingen anledning att stressa. Ta Solar Stone tex, de har funnits där ute som väletablerat namn rätt länge nu och hur många låtar släpper de per år under Solar Stone namnet? Jag tror bara man får för sig att man måste fixa fram massor med egna låtar och släppa massor med egna singlar för att komma fram, när det nog egentligen är ett rätt så felaktigt sätt att se på det; kvalitet framför kvantitet. Stressa inte, musiken blir bara sämre då, man kan inte pressa fram bra melodier och så, de måste bara få komma. Jag har själv inte skrivit klart en egen originalproduktion på cirka sex månader, har bara påbörjat en massa och skrivit remixer, så du är inte ensam om att inte skriva något "nytt". Ibland går det upp, ibland ner, man får bara se till att ta sig i kragen någon gång ibland - helst när inspirationen väl rinner till igen - och se till att man producerar klart en låt helt och hållet.

Solar Stone är fortfarande Solar Stone och ett stort namn. är man okänd så bör man ligga i lite och dra på stora låtar efter varandra men inte alltför mycket för att inte bli tjatig.

Old Post Aug-21-2003 09:25 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
Haha.

SAVE AS TARGET

inte det bästa du gjort direkt, men vill ha en hifi version :/
du kan inte skicka på icq eller????

Old Post Aug-21-2003 12:22  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Öppen fråga till robstar
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPvD E.M. ID track08 [2006] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRudenko Beats - Feels Like I'm Alone (Extended) [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:20.

Forum Rules: