|
Re: Nothing But You op schandalige wijze op nr.1 in de Top 40?
| quote: | Originally posted by jploveparade
Ik zag vanochtend in het Algemeen Dagblad dat Paul van Dyk's single Nothing But You op nummer 1 staat in de Nederlandse Top 40 van week 35 (1 sept 2003)
Het geintje van ID&T om deze plaat massaal op Mysteryland te verkopen voor 2 drankbonnen tesamen met de verschrikkelijk overdadige airplay op Radio538 en Yorin zijn hier zeer waarschijnlijk de oorzaak van.
De plaat heeft natuurlijk zijn kwaliteiten en hing de afgelopen weken rond plaats 30 in de charts, waarschijnlijk door de vele DJ's die deze single aanschaffen. Prima, dat siert hen.
Het feit is dat in een land een kleine maar trouwe groep PvD fans is die hun favoriete DJ koesteren als een parel. De rest van het publiek heeft weleens van de naam gehoord en denkt dat het een Nederlandse pianist is. Nu wordt kunstmatig dit evenwicht bruut verstoord door massa-hysterie ondersteund door ID&T.
Ik protesteer met klem tegen deze situatie! De heer Van Dyk is geen idol. Hij zegt zelf: "I am not a popstar". Paul heeft het geld niet nodig, ID&T blijkbaar wel.
Wat een rare stap om een zeer bescheiden (getrouwde) man zonder enig sterrenpopentieel opeens te gaan lopen hypen door hem kunstmatig op 1 te laten belanden. Is er een Paul van Dyk in Concert in de planning?
De gedachte aan een Feyenoordstadion vol schreeuwde tienermeisjes doet me al schudden (en dan bedoel ik niet vanwege het hoge aantal korte rokjes...)
Ik hou me hart vast dat het slechts een drukfout was... |
Euhm ok JP, normaal vind de dingen die je post ok, maar hier ben ik het niet mee eens.
Paul van Dyk heeft zelf toestemming verleend om die single te releasen en speelt ook zelf in de videoclip (wat hij niet had hoeven doen). Je kan vantevoren weten dat als je in zee gaat met een platenlabel als ID-T, zij zullen proberen er (een berg) geld mee te verdienen. Zoals Chicane al een aantal keer heeft gezegd, ID-T is een bedrijf en een bedrijf moet geld verdienen. Tis misschien jammer dat het over de rug van PvD moet, maarja dat was te verwachten.
As for de top 40, mja who gives a damn?! Is er nog iemand die naar dat onding kijkt/luisterd? Ik ben geen PvD fan, maar ik weet zeker dat de heer Van Dyk zich door dit "succes" niet laat beinvloeden en gewoon true zal blijven aan zijn style.
Ik denk bovendien dat ID-T niet de enige partij is hier die een boel geld verdiend... PvD zal ook wel een aardig zakcentje hebben ontvangen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat dit niet per definitie geld voor PvD maar voor alle house-peepz die commercieel gaan. Bovendien, ik heb altijd zoiets van, If you don't like it, don't look at it Dus laat die single maar lekker in de top 40 staan. Als PvD niet binnen nu en 2 maanden een nieuwe single uitbrengt is het top 40 publiek hem allang vergeten...
Last edited by JunKX on Aug-28-2003 at 11:51
|