Originally posted by mindshooter
Plocka äpplen, plocka svampar
Kutta svennar, gör en soppa
klassiker....när man gör en soppa kan man låtsas att man strör ut allt innehåll med händerna i typ en stor kastrull (denna kan en kompis skapa genom att hålla armarna i en cirkel under dig).
kan man inte låta hela sitt gäng stå i cirkel å skrika "ou ou" för att representera grytan.
klappa takten är ett måste!
Aug-29-2003 16:35
NooN
[Kevin Rust]
Registered: Jul 2003
Jag tycker det funkar att bara röra sig efter rytmen...Orka flumma om äpplen och fack...
Aug-29-2003 16:40
lonne
Stranger Than Fiction
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by tjockis
jag gillade shiva-biten bäst!
det sorgliga är att breaks i trance utvecklades i stort sett efter att ecstasy slog igenom, vilket säger en del om vilket syfte detta har.
det finns väl inga utom pillerbarnen som faktiskt uppskattar ALLA dessa långa breaks i annars väldigt bra musik.
minst ett i varje låt blir lite tjatigt om du frågar mig.
Hah, din skojare...jag tror breaks uppskattas av fler en Ecstasy påverkade ? Beträffande E, så brukas de ju av allt ifrån ravare
till kostymnissar i 35 årsåldern...även om den elektroniska dans musiken har blivit mest förknippad med drogen. E slog igen i början av 90-talet i Storbritannien. Det var i samma veva som Prodigy och Baby D och hela Jungle och D&B scenen började växa ! Har du själv tagit E, lr utgår du ifrån var närpolisen varnade dig om i högstadiet ? Om jag ska bedömma ovanstående verkar det inte som du har en susning vad du snackar om !
Aug-29-2003 16:53
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
quote:
Originally posted by lonne
Hah, din skojare...jag tror breaks uppskattas av fler en Ecstasy påverkade ? Beträffande E, så brukas de ju av allt ifrån ravare
till kostymnissar i 35 årsåldern...även om den elektroniska dans musiken har blivit mest förknippad med drogen. E slog igen i början av 90-talet i Storbritannien. Det var i samma veva som Prodigy och Baby D och hela Jungle och D&B scenen började växa ! Har du själv tagit E, lr utgår du ifrån var närpolisen varnade dig om i högstadiet ? Utifrån ovanstående verkar det inte som du har en susning vad du snackar om !
jag uppskattar breaken även fast jag inte e knarkare... fast du borde nog ha lyssnat mer på närpolisen =) Säg vad du vill om knark men det e fan inte bra...
Aug-29-2003 16:59
lonne
Stranger Than Fiction
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by St_Andrew
jag uppskattar breaken även fast jag inte e knarkare... fast du borde nog ha lyssnat mer på närpolisen =) Säg vad du vill om knark men det e fan inte bra...
Jag säger inte att knark är bra...men alla människor har rätt till sina egna val här i livet ! Däremot tyckte jag tjockis skrev en massa skit i sitt inägg, vilket jag ifrågasatte. Något som gör mig irriterad är när folk uttalar sig om droger,när det varken har någon kunskap lr erfarenhet om ämnet.
Aug-29-2003 17:06
St_Andrew
I <3 NYC
quote:
Originally posted by lonne
Jag säger inte att knark är bra...men alla människor har rätt till sina egna val här i livet ! Däremot tyckte jag tjockis skrev en massa skit i sitt inägg, vilket jag ifrågasatte. Något som gör mig irriterad är när folk uttalar sig om droger,när det varken har någon kunskap lr erfarenhet om ämnet.
så sant, så sant.... jag kan erkänna att jag inte är insatt i ämnet, men vet själv hur det när folk tror massa saker om nånting men egentligen inte vet ett skit om det... *host*emu*host*
Aug-29-2003 17:11
JayBee
Trance Fanatic
Registered: Jul 2003
som jag sa förut så är det skit skönt med breaks. och jag har alldrig tagit något knark i hela mitt liv.. rökt vatten pipa en gång och rökt kanske 5 cigaretter i hela mitt liv. som jag sa "balans" inte för lite inte för mycket, lagom är best men man ska ju absolut ha breaks
Aug-29-2003 17:13
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
hohoho
quote:
Originally posted by mindshooter "Dansen kännetäcknas av grundrörelser där man låtsas plocka äpplen, sätta saker i fack och så vidare"
hahaha f*n va bra fast ja vet inte heller hur det ser ut nån måste demonstrera! Bitte!
quote:
"den indiska guden Shiva = den första trance-dansaren."
Fett!!!
Jag tycker Metro ska ha creds iaf, som tar steget och vågar skriva om trancedans
Aug-29-2003 19:47
Pjox
Lost tranceaddict
Registered: Jun 2003
En sak jag funderade lite över, säger man värkligen att man dansar trance? Jag tycker det låter lite konstigt men det kasnke bara är lilla oinsatta jag.
Aug-29-2003 20:14
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
Re: Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?
quote:
Originally posted by mindshooter "Dansen kännetäcknas av grundrörelser där man låtsas plocka äpplen, sätta saker i fack och så vidare"
JAO BRÄÄÄ LÄÄÄN !!!!!!!
TECHNO TECHNO TECHNO
Aug-29-2003 20:41
chjo
Shiva Trancer
Men alvarligt talat, vem bryr sig om hur och om man dansar. När jag dansar (mkt sällan, o bara till musik jag verkligen gillar) är jag i "trance" har ingen aning om hur det ser ut.. jag blir hög av musiken och stämningen, i det sinnelaget skiter man i alla äpplen o dyl.
Aug-29-2003 22:53
staz
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
hej jag e knarkare för min drink vart spetsad en gång 5 år sen på nån skitklubb...
skulle bara säga det, att jag blev knarkare då alltså..
om cigaretter blev olagligt imorgon, skulle alla som rökte innan dess vara knarkare då? eller bara de som rökte efter det blev olagligt? eller ...?
generalisera suger. man ska aldrig dra alla över en och samma kant