Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: Devotion
Pages (8): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

quote:
att färre vågar ha med sig knark till festerna


det kanske är syftet, frågan är om det funkar.. svaret på det är väl detsamma som svaret på frågan om att göra nånting illegalt stoppar de som vill från att göra det?

Old Post Sep-28-2003 16:50  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Smekbar
tja... har iofs aldrig stött på dem, bor ju i skåne, men efter vad jag hört så behandlar de ju folk fruktansvärt dåligt så jag tycker nog inte att det är fel att lägga till ett negativt attribut. bara den grejen att de kan ta folk från festen, tvinga dem att göra pissprov (vilket är en direkt inskränkning i den personliga friheten), och sedan bara lämna dem på station är förjävligt. Kan _möjligtvis_ tycka att det är okej om personen ifråga faktiskt tagit nånting, men när de tar människor som inte "knarkat" och förstör deras kväll så blir jag bara så jävla arg. Fy fan...


ok, om polisen gör saker "bara för att jävlas" är det såklart inte skoj, jag hade själv blivit väldigt arg om jag tvingades lämna en fest utan anledning


___________________
man with no sig

Old Post Sep-28-2003 16:56 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

jag tycker att polisen borde bli hårdare i sverige. fast jag vet inte om det de gjorde igår kväll var något vidare bra altså. jag känner till en person som var tvungen att "strippa" för polisen. det är kränkande tycker jag, själv hadde jag inte gått med på det och anmält dem för han hadde inte tagit någon drog alls, någonsin i sitt liv.

sånt gör mig förbannad bara och börjar minska mitt stöd för svenska polisen.

jag kan förstå att gestapo fasonerna ska skrämma kanske men det som verkligen är tragiskt är att sånna här events får en stämpel hos alldagligt folk. många jag känner får för sig att det är någon slags håla för olagliga kretsar eller nått liksom.


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Sep-28-2003 16:57  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

http://aftonbladet.se/vss/telegram/...6_852__,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/teleg...9_852__,00.html

devotion -> http://www.aftonbladet.se/vss/teleg...7_852__,00.html

Old Post Sep-28-2003 17:49  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

Wow vilken vecka för club sverige! pvd, cosmic gate, gtr, above & beyond, picotto, flutlicht, orkidea... bara för att nämna några! GO SVERIGE!

O jag har missat allt! GRRRRMF!

Synd det där när polisen ska paja, men minst lika tråkigt att det finns personer som ska förstöra festerna genom att knarka...

Old Post Sep-28-2003 18:21  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by St_Andrew
Synd det där när polisen ska paja, men minst lika tråkigt att det finns personer som ska förstöra festerna genom att knarka...


Nej, nu får du juh fan ge dig med ditt jävla korståg!
Du var juh inte ens där!

Hela denna kultur är uppbyggd runt droger! Utan droger så skulle den här kulturen aldrig existera. Det var så den uppstod från början på Ibiza, i England och i USA.

Sen att de går lika bra att njuta av festerna utan droger, självklart, väldigt sällan som jag tar något när jag är ute.
Men att påstå att knarket "förstör" festerna är lite väl magstarkt från någon som inte varit på så många fester...


___________________
Top Tunes:
Deepsky - Talk Like a Stranger (Skylark Dub)
Electric Tease - Tear It Up (Richard K's Ripped Remix)
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Sep-28-2003 19:08  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Det som förstör mest vad jag har förståt är all den uppförstorade smutskastningen på kulturen från massmedia...



Sa jag de... bad om automografiering av Lekebusch, han blev hel glad å ryckte fram en vinyl å frågade oma jag hade just den... nej sa ju jag så fick jag den som han signade... hel glad å trevlig var han


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Sep-28-2003 19:16  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Sen att de går lika bra att njuta av festerna utan droger, självklart, väldigt sällan som jag tar något när jag är ute.
Men att påstå att knarket "förstör" festerna är lite väl magstarkt från någon som inte varit på så många fester...


Jag har varit på några fler fester och tycker det är synd att folk inte kan hålla sig borta från sådana substanser. Jag blir fett med nojig när jag vet att det finns människor runt mig som för tillfället knappt vet vilken planet de är på.


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Sep-28-2003 19:16  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Nej, nu får du juh fan ge dig med ditt jävla korståg!
Du var juh inte ens där!

Hela denna kultur är uppbyggd runt droger! Utan droger så skulle den här kulturen aldrig existera. Det var så den uppstod från början på Ibiza, i England och i USA.

Sen att de går lika bra att njuta av festerna utan droger, självklart, väldigt sällan som jag tar något när jag är ute.
Men att påstå att knarket "förstör" festerna är lite väl magstarkt från någon som inte varit på så många fester...


hehe korståg...

det jag menar är att det förstör dancekulturens rykte om folk ska knarka på festerna. Bra eller dålig drogpolitik spelar ingen roll det ger inge bra ansende om det är massa folk på vissa fester som bryter mot lagen...

Old Post Sep-28-2003 19:18  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

intressant diskussion här
http://www.tranceclubber.com/?page=...=15448&show=105

aendy, låter som du råkat ut för folk med en kraftig traditionell fylla

andrew, på varenda krog och klubb finns det folk som bryter mot lagen, dock så är det större chans att det uppmärksammas i media när det händer på just EDM fester.. har t.ex. faktumet att ca 80% (läst ngnstans, ingen källa tyvärr) av besökarna på sensation är påverkade av illegala substanser gett festen ett dåligt rykte?.. tvärtom snarare..

(electronic dance music)

Last edited by staz on Sep-28-2003 at 20:14

Old Post Sep-28-2003 20:01  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

Finns en alldeles utmärkt tråd för att diskutera droger HÄR


___________________

Old Post Sep-28-2003 21:16 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Love tjo

quote:
Originally posted by AC.
Träffar på Glorie nästan på en gång efter jag kommit. Har inte träffat henne på nästan ett år, kul att träffas igen!


skamligt AC ett år är alldeles för länge. SKitsoft å träffa dig me Underbart me familjära ansikten

nu ska vi se, jag har vandrat runt på stockholms gator och torg i princip.....(få tänka) 18 timmar, skojar inte.. utslaget på tre dagar har träningsvärk i rumpan, men den är skön, träningsvärken alltså haha Festen var mkt mkt trevlig. A blast!

nu ska vi se alla ja träffa
Envioooo, var är du? ja addar dig på icq pronto Shiver trodde jag skulle vara mer pratglad Träffa AC weeee å hans kompis Mattias. Kenny! Tack så mkt för visitkortet Ska jag vara rädd om.. plus! de var schyst att du tog mig till stefan och VIKTOR...(stefan hade jag letat ef. hela kvällen) whiterussian, haha, jag har verkligen inte så dåligt närminne som jag hade på Devotion i går dåligt av mig att glömma namnet på 3 minuter men nu vet ja. kul å ses

TRäffa många goda vänner från stockholm, som tyvärr inte hänger på TA... Träffa många goda vänner från Linköping som inte heller hänger här...å vissa kom tom fram å sa att de kände igen mig de var COOLT som attan.. ja blev helt tagen (alltså, sa.. e det du som e glorie) hoho! Träffa polare från GBG skoj! Och det var väl det om det... Alla härliga människor är det jag kommer att minnas mest från festen

Grymt najz lokal första gången för mig.. kan bara hålla me om vad tidigare personer sagt om trancegolvet.. varmt etc. A&B var KLART bäst! Parham blev jag lite förvånad över.. haha... Han var ju bra ju. Ja trodde i mitt stilla sinne att han spelade musik jag inte gillar

Det var grymt hög volym på trancegolvet.. ja hade plOppar (uttalas med o ) i öronen, men de hjälpte inte... gick inte att konversera me min vän jag var med.. så ja fick skriva på telefonen =/ ack....

Picotto var jag inte inne på mkt.. för jag tyckte de var bättre på Trancegolvet.. Kommer ihåg Picotto som mycke bättre från Mysteryland.. jag fattar inte riktigt han var skön bakom skivspelarna iaf nåväl... vi gick väl några vändor där inne på technogolvet.. (gick runt hela alltså) på jakt efter TA's! no luck

De två som jag såg! som snabbast.. var staz och laszlo, men eftersom det var ef. att festen slutat å alla (inkl. jag själv) ville hem och UT.. bemödade jag mig inte me att gå fram. de skulle ändå inte veta vem jag var

hmmm, vad mer? JO, sen gick vi (jag, nicklas och miriam) i regnet med tava och en kille som hade rötter i s-vall plus en tjej oxå, till Slussen! Det visade sig endast gå EN buss hem för oss.. annars hade vi fått vänta i en timme dåligt.. så vi kom me de bussen... anlände till vår boning och jag la mig på madrassen Miriam gick för att dricka vatten & ta ut linserna, när hon kom tillbaka hade jag somnat OTROLIGT Lätt rekord vaknade sedan nån timme efter, som en stelfrusen (jag vet inte vad) och fick fixa allt GALET
Rätt mörbultad kände jag mig när jag till slut vaknade och gick upp klockan 12. Fick såklart ingen biljett hem till LKPG när jag kom till SJ så jag fick driva runt ytterligare 2 timmar på sthlms gator. suuuuuck. Kom till slut hem, efter att ha delat plats med en stor labrador på tåget.. jag satt alltså med fötterna i vädret och han låg under mitt säte... på tåget.. men jag sa till ägaren att det var ok... de var ju synd om hunden, att de var så trångt på tåget...

nu känns det som att jag har skrivit om nåt helt annat än Devotion
aja

förresten, BRA rapport kenny!


___________________

Tom Cloud - Told You So

Last edited by Glorie on Sep-28-2003 at 23:32

Old Post Sep-28-2003 22:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: Devotion
Post New Thread    Post A Reply

Pages (8): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHELP HELP HELP to ID this BEAUTY please [2004] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTimo Maas - To Get Down (Rock Thing Timos Dub Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:42.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!