"Det svarta guldet" Kanske inte riktigt rätt men visst dricks det mycket kaffe hemma hos Gate42.
Frukost består i vanligaste fall utan en kopp kaffe och en färsk snus (dom dagarna jag går upp vid den tiden man äter frukost, annars så går jag direkt på lunchen). Är inte direkt en morgon människa så att försöka äta nått har aldrig funkat för mig.
Originally posted by -=Kotten=-
Behöver inga droger för att hålla mig vaken på jobbet....
Beror ju på vilken tid på dygnet man börjar jobba
Oct-17-2003 02:45
GyLLe
56K Modem User
Registered: Mar 2002
dricker väll lite då å då.. tycker det är gott om man har i mjölk å socker i.. annars smakar de bajs!!!!
Oct-17-2003 08:52
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
då och då. Med typ 4 socker bitar och mjölk. grädde om det finns.
PS köp ej kaffe på OK i Jönköping. Fy fan vad illa den smaka.
Oct-17-2003 08:54
jake
tranceaddict
Registered: Oct 2002
[QUOTE Dock var jag cola-narkoman för 2 år sedan.. [/QUOTE]
Kan du inte berätta hur du tog dig ur missbruket? Avvänjning eller egen kraft? Hur mår din näsa idag? Snorig och så eller har den återhämtat sig? Kanske kan din näsa ställa upp på en djupintervju om vilken sort som är mildast och skonsammast för den?
Oct-17-2003 10:21
AcidBrain™
Junior tranceaddict
Registered: Apr 2003
Va vore livet utan kaffet....?
Är nog en koffeinist antar jag. Brukar bli 6-7 koppar/dag.
Kaffe o cigg det första man gör när man vaknar.
Oct-17-2003 15:06
Smekbar
I smek, there for I am.
Registered: Apr 2003
självklart dricker jag kaffe.. underbar dryck...
jag är dock 'märkesbög' när det gäller kaffe... Zoegas är det enda rätta, och då förslagsvis Skånerost... riktigt mörkt och starkt... Ska med fördel också bryggas i en ordentlig kaffebryggare... har för mig att vattnet ska va ca 95grader för att det ska bli optimal smak, men det är få kaffebryggare som fixxar det... sen blandas kaffet med fördel ut med lite grädde eller mjölk (grädde är dock godast) samt lite socker... mmmm
automatkaffe gillar jag inte, men e man tvungen blir det väl sån där Chokokaffe som Zanussiautomaterna har... det enda som faktiskt närmar sig smaken av kaffe..
Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com
Oct-17-2003 15:17
-=Kotten=-
Senior tranceaddict
Registered: Sep 2001
quote:
Originally posted by x-dream
Beror ju på vilken tid på dygnet man börjar jobba
Går upp vid kvart i 6 varje dag .....
Oct-18-2003 01:01
fede
(((d[-_-]b)))
Registered: Sep 2002
kaffe e inte gott...
den enda gången som kaffe är gott, är när man använder d till för att göra kokosbollar
Oct-18-2003 06:15
nils
château flight
Registered: Sep 2001
kaffe är livet!
en mocca är nog bland de goaste
Oct-18-2003 08:00
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
haha jake
Läste i tidningen häromdan att kaffe slöar ner spermierna...
tänk på det ni, era kaffe-narkomaner.
Oct-18-2003 13:02
Dragonfly_
tranceaddict
Registered: Sep 2003
...Varför måste spermierna vara snabba egentligen...jag menar, är man alldeles ensam därinne...then what's the hurry?
Jag har druckit kaffe sedan jag var 9 år när farfar's svenska släkt kom på besök. Ville man vara en i gruppen så var det bäst att dricka svart och stakt.