Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > trance i framtiden
Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by swe_Trancer
va menar du med det?

han menar att dem som lyssnar på RnB, hip hop etc.... tycker man tröttnar lättare på trance..

antar att han mena det iallafall

och det stämmer ju

Old Post Dec-17-2003 22:41  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

Det är väl bara att respektera att andra männikor har annan musiksmak...Gör man inte det, då tycker jag att man kan dra åt...

Old Post Dec-17-2003 22:56  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

Efter lite funderingar tycker jag att trance ska gå åt följande håll:

Snabbare - 145+ bpm iaf. 138-140bpm är lite segt ibland tycker. Den hastigheten är bättre lämpad till house

Mindre super-breaks och uber-melodier - Gå ifrån lite av de onödigt stora breaksen och de överdrivna pampiga melodierna. Gå tillbaka och koncentrera sig på rytmer och atmosphäriska effekter. Less is more ibland faktiskt. Strukturen kunde kanske snegla lite på goa/psy om nu bara den genren kunde gå ifrån de fantastiskt tråkiga trummorna som alltid används hehe

Mer percussion - Kan ju aldrig bli för mycket hehe. Der Dritte Raum - Trommelmaschine sweeet!

Mer kvalitativ acidtrance - Ingen plast-wannabe-acid i stil med warp brothers. Mer Solar Quest, Acrid Abeyence, Hardfloor etc

Mer techno-influeser. Nuff said.

Nu är jag dock inte enväldig diktator över vad som komma skall och om jag ska vara realistisk så har jag faktiskt ingen aning om vad som kommer bli nästa stora grej. Jag ser dock ingen annan elektronisk stil just nu som kan matcha trance när det gäller lätttillgänglighet vilket medför att nyrekryteringen kommer att fortsätta vara större än bortfallet ett tag framöver.

http://www.di.fm

Old Post Dec-18-2003 09:30 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted

Registered: Sep 2003

Dö?! NEEEJ!

Musik kommer aldrig att dö, oavsett vilken genre det är..
Personligen lyssnar jag verkligen på all musik från Mozart till Rob Zombie..
Musiken är odödlig, den har bara uppsving och nedgångar, den dör aldrig, rytmen bor hos oss .. 2003 var ett grymt år, nu får man vänta och se vad 2004 bjuder på.

Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Dec-18-2003 11:57  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sand Leaper
Tension hunter

Registered: Jul 2001

quote:
Originally posted by Dj_Irish
138-140bpm är lite segt ibland tycker. Den hastigheten är bättre lämpad till house

Som ligger på ca 125 BPM nå

Old Post Dec-18-2003 12:12  Norway
Click Here to See the Profile for Sand Leaper Click here to Send Sand Leaper a Private Message Add Sand Leaper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

quote:
Originally posted by Sand Leaper
Som ligger på ca 125 BPM nå

Hehe, jag vet, jag vet... men ändå....

http://www.di.fm

Old Post Dec-18-2003 12:38 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > trance i framtiden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackI know this but cant put a name to it, maybe someone else can [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFranky Jones - My Obsession [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:21.

Forum Rules: