Originally posted by swe_Trancer
va menar du med det?
han menar att dem som lyssnar på RnB, hip hop etc.... tycker man tröttnar lättare på trance..
antar att han mena det iallafall
och det stämmer ju
___________________
Daniel
Dec-17-2003 22:41
NooN
[Kevin Rust]
Registered: Jul 2003
Location: Dit ingen vill, Sweden
Det är väl bara att respektera att andra männikor har annan musiksmak...Gör man inte det, då tycker jag att man kan dra åt...
Dec-17-2003 22:56
Johan (DJ Irish)
dj bum
Registered: Aug 2000
Location: Malmööööö!
Efter lite funderingar tycker jag att trance ska gå åt följande håll:
Snabbare - 145+ bpm iaf. 138-140bpm är lite segt ibland tycker. Den hastigheten är bättre lämpad till house
Mindre super-breaks och uber-melodier - Gå ifrån lite av de onödigt stora breaksen och de överdrivna pampiga melodierna. Gå tillbaka och koncentrera sig på rytmer och atmosphäriska effekter. Less is more ibland faktiskt. Strukturen kunde kanske snegla lite på goa/psy om nu bara den genren kunde gå ifrån de fantastiskt tråkiga trummorna som alltid används hehe
Mer percussion - Kan ju aldrig bli för mycket hehe. Der Dritte Raum - Trommelmaschine sweeet!
Mer kvalitativ acidtrance - Ingen plast-wannabe-acid i stil med warp brothers. Mer Solar Quest, Acrid Abeyence, Hardfloor etc
Mer techno-influeser. Nuff said.
Nu är jag dock inte enväldig diktator över vad som komma skall och om jag ska vara realistisk så har jag faktiskt ingen aning om vad som kommer bli nästa stora grej. Jag ser dock ingen annan elektronisk stil just nu som kan matcha trance när det gäller lätttillgänglighet vilket medför att nyrekryteringen kommer att fortsätta vara större än bortfallet ett tag framöver.
Musik kommer aldrig att dö, oavsett vilken genre det är..
Personligen lyssnar jag verkligen på all musik från Mozart till Rob Zombie..
Musiken är odödlig, den har bara uppsving och nedgångar, den dör aldrig, rytmen bor hos oss .. 2003 var ett grymt år, nu får man vänta och se vad 2004 bjuder på.
___________________
"If only the good die young, I must be really bad 'cause I intend to live forever!"
Sig shmig, who reads these stupid things anyway?
Dec-18-2003 11:57
Sand Leaper
Tension hunter
Registered: Jul 2001
Location: Oslo, Norway
quote:
Originally posted by Dj_Irish
138-140bpm är lite segt ibland tycker. Den hastigheten är bättre lämpad till house