Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Johan Gielen 5 Januari @ Dailys, Stockholm
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Amplifire
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

Vi kan iaf se fram emot en turk ikväll, och det är Özgür Can som vämer upp golvet innan Gielen. Turboturk, javisst!

Old Post Jan-05-2004 14:21  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by Amplifire
Vi kan iaf se fram emot en turk ikväll, och det är Özgür Can som vämer upp golvet innan Gielen. Turboturk, javisst!

japp jag ska nog dricka en eller två "cans of özgür"

EDIT: ni kan räkna med att se mig där vid 22:30 ungefär

Last edited by JayBee on Jan-05-2004 at 14:45

Old Post Jan-05-2004 14:35  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

ses ikväll! kommer vara där innan 23 nån gång.

Old Post Jan-05-2004 20:12  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Ryyykande färska bilder på http://www.LiquidSunset.org !!!

Hade riktigt kul ikväll.... var kul att träffa alla kära gamla men också nya ansikten

Kram // Steve

(Siten är tyvärr rätt seg just nu... hav tålamod )

Old Post Jan-06-2004 05:09  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Jadå! Herre min skapare. Jag skiter i att killen tydligen inte kan beatmixa och att han leker lite med spelarna. Han levererar vad jag vill höra. Timme 1,3,4 och 5(!) är det absolut bästa jag någonsin varit ute och dansat till och vilka låtar han droppar. Jag började att lägga de på minnet men det blev så många feta "anthems" tillslut att jag inte ens kommer ihåg en enda av dem (nästan iaf). Enda problemet var att han gick ut så jäla massivt den första timmen att jag (plus resten av folket) verkade helt tömda på energi de sista timmarna. Dock är det ett lyxproblem för Gielen den 5/1... ujujuj!

BTW. Kan någon hjälpa mig med låtarna, kommer typ bara ihåg Saltwater eftersom det var den sista han körde som jag visste vilken det var.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-06-2004 11:53  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zliten
tranceaddict

Registered: Nov 2003
Drunk

Håller med fullständigt.. Han var inte världens bästa på mixa... men musiken han spelade tjöt i öronen bättre än min tinnitus varjefall

Hade en riktigt trevlig kväll.. Kul och träffa er grabbar från forumet också

Nää nu ska jag jag hjälpa till och flytta... Sen ska jag sova

Old Post Jan-06-2004 12:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Zliten Click here to Send Zliten a Private Message Add Zliten to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

Mitt val för igår kväll stod mellan att gå och se Gielen eller dra till Chiaro. Valet föll på Gielen och det är ett val jag absolut inte ångrar. Damnit it was good!

Han spelade grymma låtar, går inte att säga något annat. Det var riktigt kul igår även om man inte träffade någon härifrån.

Ha d!

Last edited by hustler on Jan-06-2004 at 13:54

Old Post Jan-06-2004 12:43  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amplifire
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

Jesus, vilket jävla drag det var!

Old Post Jan-06-2004 12:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

Någon som kan dra låtarna? Minnet sviker så här dagem efter..

Old Post Jan-06-2004 13:55  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

Vill börja med att nämna Özgur Can som räddade kvällen för mig. Vilka feta låtar den här killen droppar! Ska bli kul o se framtida spelningar med Gurkan (Har fått höra att det är ett litet nick han fick på NRJ). Nu till Johan Gielen. Stackars Johan Gielen. Han börjar bli gammal. Han manglade på rätt bra i början. Perfekt låt att starta med Mark Norman - Overkill (Intro Mix) . Underbart drag på publiken - men det blev inte så mycket bättre än så här. Några höjdpunkter. Remixen på Born Slippy var skön men det är bara för att jag älskar Born Slippy melodin Okej jag måste medge att det inte riktigt var min stil av trance - alldeles för mycket Hits-varning på vissa låtar. Hitstrance kan funka väldigt bra om man använder d i rätt mängd. Paul Van Dyk på Berns innehöll också massa cheese men han gör det bättre på nåt sätt - blandar rätt, och i rätt mängd.

Tillbaks till Gielen. Tycker det är tråkigt att svenska publiken inte har några krav. Vem som helst kan lira bra skivor, det handlar ju om hur man gör det. Jag tycker Gielen förstörde varenda låt. Man undrade ju ett tag om han fastnat med handen på volymreglagen för han lyckades fan förstöra varenda build-up under hela setet. Sen hans kärlek till att sampla en bastrumma som skär sönder öronen och sen köra samplingen 50 gånger, och dessutom i otakt...nej jag förstår faktiskt inte. Jaja kan hålla på hela dagen om att skriva men ingen kommer orka läsa. Jag hade trots allt rätt roligt! Men det finns bra trancedjs, bjud hit dom istället! Hoppas verkligen Johan Gielen aldrig kommer hit igen!

Old Post Jan-06-2004 14:41  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Connector
We are connected!

Registered: Nov 2001

Vi får starta en insamling så gielen får gå en dj-skola eller något...

Soundcloud!

Music by me

Old Post Jan-06-2004 14:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

nu va ju jag inte där själv men jag vill bara passa på att säga en liten sak...

vem som helst kan spela låtar på en cd-spelare, vem som helst kan tom. spela BRA låtar på en cd-spelare men det krävs en riktigt skillad lirare för att kombinera låtarna rätt å få dom att smälta ihop till en bra helhet

nöj er inte med att han droppade massa hits för det kan tom. någons femåriga lillebror göra, se till helheten istället...

batteries not included.

- dave

Old Post Jan-06-2004 15:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Johan Gielen 5 Januari @ Dailys, Stockholm
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback2 unknow prog songs Part 2 [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEinmusik - Jittery Heritage [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:29.

Forum Rules: