Registered: Oct 2000
quote:
Originally posted by AlFerox
stond van de week nog een artikel over in de volkskrant: jaarlijks komen er evenveel mensen door ongezond eten om het leven als door roken (22 duizend).
daar hoor je dan niemand over!
idd jah
ook als iedereen zou stoppen met roken zouden er minder mensen aan kanker sterven hierdoor zou er meer moeten worden uitgetrokken aan AOW. Ook zou de regering geen inkomtsten meer krijgen uit accijns van sigaretten. Je zou bijna kunnen zeggen dat het land failliet zou gaan als iedereen zou stoppen met roken.
Niet dat ik nou een voorstander ben van roken. Als je soms je kleding ruikt na het stappen! Echt ranzig gewoon. Maar roken verbieden in uitgaansgelegenheden vind ik te ver gaan. In een restaurant mag het daarentegen wel weer verboden worden. Al zijn er heel veel mensen die na het eten onder genot van een kopje koffie een sigaret aansteken.
Dec-21-2003 21:24
Blik
The Almighty Blik
Registered: Jan 2001
quote:
Originally posted by AlFerox
stond van de week nog een artikel over in de volkskrant: jaarlijks komen er evenveel mensen door ongezond eten om het leven als door roken (22 duizend).
daar hoor je dan niemand over!
beetje erg stom voorbeeld, met passief roken is er een zeer verhoogde kans op kanker. en ik neem aan dat als jij toekijkt hoe iemand iets ongezonds eet jij er niet ongezonder op word. of wel?
ook als iedereen zou stoppen met roken zouden er minder mensen aan kanker sterven hierdoor zou er meer moeten worden uitgetrokken aan AOW.
wat een nobel streven. gelukkig gaan er nu genoeg mensen dood aan kanker zodat de AOW een beetje laag blijft.
wat een #### redenering.
Dec-21-2003 21:28
basvh
Bert says: Hatseflats!
quote:
Originally posted by Blik
en ik neem aan dat als jij toekijkt hoe iemand iets ongezonds eet jij er niet ongezonder op word. of wel?
hehe, lekker droge opmerking!
Dec-21-2003 21:29
basvh
quote:
Originally posted by ahp2002
wat een nobel streven. gelukkig gaan er nu genoeg mensen dood aan kanker zodat de AOW een beetje laag blijft.
wat een #### redenering.
nee hoor is geen sterretjes redenering. Zijn zelfs onderzoeken na geweest. Heb het nog ergens in een kijk staan. Nederland zou een ernstig financieeltekort krijgen als iedereen zou stoppen met roken
Dec-21-2003 21:30
ahp2002
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by basvh
nee hoor is geen sterretjes redenering. Zijn zelfs onderzoeken na geweest. Heb het nog ergens in een kijk staan. Nederland zou een ernstig tekort krijgen als iedereen zou stoppen met roken
hmm nou ik vind het een beetje.. te ver gaan
maar ja on-topic blijven maar weer
Dec-21-2003 21:32
basvh
quote:
Originally posted by ahp2002
hmm nou ik vind het een beetje.. te ver gaan
weer
okay het gaat wat misschien ver. maar ze hadden in het onderzoek alles precies nagerekent. Mensen die zouden stoppen met roken zouden iets van gem 10 jaar langer leven. dus 10 jaar langer AOW. En als iedereen dat zou doen.....Ook miljarden uit accijns zouden worden misgelopen.
Dec-21-2003 21:36
robin
OMGTTFOWTISFBIDK
Registered: Feb 2003
wat een bullshit weer.. zeker weer een roker die met zo'n dom voorbeeld komt.. ongezond eten is een keuze, mee roken dus niet.. en het gaat de niet rokers dr niet zo zeer om dat je kleren stinken.. hub de was in en raampje open en klaar.. moet je dr maar voor over hebben.. maar het gaat ze dr om dat t ongezond is en dat WIJ dr geen zin in hebben om over 20 jaar dood te liggen te gaan aan JULLIE slechte gewoontes! tenminste dat denk ik
Dec-21-2003 21:40
Donna
Elitist
Registered: Dec 2000
Zullen we dan ook al die auto's weg houden bij elk mens wat zich buiten durft te vertoeven waar de lucht niet gezuivert is?
Echt hoor,als ik ergens op straat loop wil ik niet dat al die uitlaatgassen mijn ge(tere)teerde longetjes binnenkomen
+bambilooks
Dec-21-2003 21:51
ahp2002
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by basvh
okay het gaat wat misschien ver. maar ze hadden in het onderzoek alles precies nagerekent. Mensen die zouden stoppen met roken zouden iets van gem 10 jaar langer leven. dus 10 jaar langer AOW. En als iedereen dat zou doen.....Ook miljarden uit accijns zouden worden misgelopen.
ennuh.. de kosten voor de gezondheidszorg dan? we hebben toch fucking lange wachtlijsten, volgens mij helpt dat een stuk
Dec-21-2003 22:16
AlFerox
Dirty Brown And Miserable
Registered: May 2002
quote:
Originally posted by Blik
beetje erg stom voorbeeld, met passief roken is er een zeer verhoogde kans op kanker. en ik neem aan dat als jij toekijkt hoe iemand iets ongezonds eet jij er niet ongezonder op word. of wel?
het gaat erom dat het fenomeen roken net zo schadelijk is als het vele ongezonde eten dat ons wordt opgedrongen, er gaan namelijk jaarlijks net zoveel mensen aan dood!! over roken gaat iedereen dan lopen janken en zaniken terwijl ze bij andere schadelijke niet of nauwelijks stilstaan.
vind die anti-rookhetze maar overdreven en hypocriet.
Dec-21-2003 22:40
AlFerox
Dirty Brown And Miserable
Registered: May 2002
quote:
Originally posted by robin
wat een bullshit weer.. zeker weer een roker die met zo'n dom voorbeeld komt.. ongezond eten is een keuze, mee roken dus niet.. en het gaat de niet rokers dr niet zo zeer om dat je kleren stinken.. hub de was in en raampje open en klaar.. moet je dr maar voor over hebben.. maar het gaat ze dr om dat t ongezond is en dat WIJ dr geen zin in hebben om over 20 jaar dood te liggen te gaan aan JULLIE slechte gewoontes! tenminste dat denk ik
dan blijf je toch lekker thuis als je zo bang bent voor schadelijke invloeden van buitenaf!! niemand verplicht je om een discotheek/kroeg/feest te bezoeken. en anders zoek je toch lekker met je andere kleinzerige vriendjes een dischotheek/kroeg/feest op waar niet gerookt wordt. en vergeet dan vooral niet je mondkapje.. wie weet loop je nog een koudje op!!