alkoholen försvinner ju ändå på direkten när man dansar så e ju ingen idé med det.. heh
Jan-04-2004 17:57
JayBee
Trance Fanatic
Registered: Jul 2003
hmmm nja det där kan diskuteras.. alla är vi olika men för mig är halva upplevelsen borta utan alkoholen :P (med andra ord så är jag så dålig på att dansa att jag behöver alkohol för att glömma bort det hela och jag är för blyg för att våga prata med folk utan alkoholen (därmed har jag med mattematik räknat ut att om jag ska åka hela jävliga vägen till örebro så bör man ju åtminstånde få dricka en flarra eller två ))
Jan-04-2004 18:06
JayBee
Trance Fanatic
quote:
Originally posted by MiB
haha u bet =) får ta en gubbförfest..
hur gammal är du?
Jan-04-2004 18:08
MiB
-= can you feel it ¿ =-
Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ahhh... man orkar ju mer utan alkohol i kroppen
va säger du =) tror du du ska ner till ö-o utan o festa.. det ska vi nog allt bli 2 om
Jan-04-2004 18:28
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
quote:
Originally posted by MiB
va säger du =) tror du du ska ner till ö-o utan o festa.. det ska vi nog allt bli 2 om
Så du menar att man inte kan festa utan alkohol... Trodde du va mer rutinerad än så
Kan iof förstå dom som vill supa och som är (ursäkta uttrycket) yngre, det är/var i sina ungdomens dagar man upptäckte hur kul det var att supa å festa tillsammans men på äldre dagar klarar man sig bra utan alkohol också, man e mer självsäker och kan skratta lika gott och festa för det...
Därmed inte sagt att jag inte tänker dricka nåt alls men min uppfattning är att musiken och helhets upplevelsen blir bättre utan alkohol om det är en bra fest, är den dålig... ja okej låt gå då men annars blir det inte bättre än vad man gör det till själv.
Kan säga tex. att om jag hade druckit alkohol på TE10 så hade musiken/upplevelsen trubbats av precis som sinnen blir av alkohol, det är som att köra bil å dricka, de går inte riktigt lika bra ihop... Dock så kan vissa kännslomässiga känslor ge starkare uttryck som ilska, lycka, besvikelse... Men har man en bra fest kommer lyckan av sig själv...
Vill bara få er mer openminded... inga påhopp eller nåt
Håller med Steve, även om jag inte tillhör de äldre av oss (hoppas jag ). Man kan ha väldigt skoj utan att dricka, speciellt vid trance-sammanhang! Då har man ju fet musik som "lyfter" en
Jan-04-2004 19:17
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Jag dricker aldrig alkohol på fest.. Bara vatten och cola..
Tar inte knark heller. Musiken är min drog
Originally posted by SteveTranz4ever
Så du menar att man inte kan festa utan alkohol... Trodde du va mer rutinerad än så
Kan iof förstå dom som vill supa och som är (ursäkta uttrycket) yngre, det är/var i sina ungdomens dagar man upptäckte hur kul det var att supa å festa tillsammans men på äldre dagar klarar man sig bra utan alkohol också, man e mer självsäker och kan skratta lika gott och festa för det...
Därmed inte sagt att jag inte tänker dricka nåt alls men min uppfattning är att musiken och helhets upplevelsen blir bättre utan alkohol om det är en bra fest, är den dålig... ja okej låt gå då men annars blir det inte bättre än vad man gör det till själv.
Kan säga tex. att om jag hade druckit alkohol på TE10 så hade musiken/upplevelsen trubbats av precis som sinnen blir av alkohol, det är som att köra bil å dricka, de går inte riktigt lika bra ihop... Dock så kan vissa kännslomässiga känslor ge starkare uttryck som ilska, lycka, besvikelse... Men har man en bra fest kommer lyckan av sig själv...
Vill bara få er mer openminded... inga påhopp eller nåt
haha fattar väl jag me.. men jag menar om du ändå ska ner hit så lär det ju bli partajja av me..
Jan-04-2004 19:52
JayBee
Trance Fanatic
hehe.. ok nu börjar det bli fett off topic men skti samma
ok såhär är det, japp jag är inte lika självsäker och för en bra anledning oxo, jag har mycket kvar att lära mig
Men inte för att det spelar någon större roll. altså jag har ju festat flera gånger utan alkohol men för mig blir det lite tristare bara. som du själv sa, köra bil och dricka hör inte ihop. det stämmer ju fast det är ju fan så mycket roligare att köra bil om man är full. fast när man festar tar man inte direkt en chans att krocka och dö när man är full så det är lungt till skillnad från att köra bil och dricka
föresten finns det en tråd för sånt här snack? kanske vore nått eller?