|
| quote: | Originally posted by Nyx
jag har inte cam-slots på den mottagaren jag har nu..kanske skulle ta och investera i en sån där dreambox isf..
|
oj då är det kanske bättre att investera i nåt nytt ja. du har rätt 
vad fint kunde inte hitta den själv :P men jag vet att den finns hehehe .... billigt är den inte men när man tittar på vad apparaten kan göra är det inte så dyrt alls.
några saker boxen kan:
* spela in film i MPEG2 på HD
* spela SVCD/MPEG2 från HD (man kan kopiera på skivan från datoren via nätverket), den nyaste software kan även spela .VOB (DVD)
* spela MP3 från HD eller nätverkmapp.
* lyssna till webradio (MP3/shoutcast stream)
* datorspel (små spel som snake, lemmings osv)
* >>i framtiden<< surfa, chatta och mejla (genom IR-tangentbord)
o mycket mer 
| quote: |
kunde man använda den som en hårddiskinspelare? och isf. är det svårt att spela in på den? och hur många eller hur stora hårddiskar klarar den av?
jag skulle nämligen behöva nåt att spela in på nu när jag skrotat min gamla vhs..hårdisk- och dvdinspelare kostar ju ungefär lika mycket som dreamboxen om jag inte tar fel. |
jaha man kan använda den som en HD-inspelare. det är inte alls svårt att spela in på den. du kan använda en timer som på en video, eller du kan bara hitta RECORD-knappen och den spelar in medan du tittar.
med några software-images är det också möjligt att använda Timeshifting.
det innebär att du sittar och kollar lite film, sen kommer en kompis på besök. snabbt hittar du på PAUSE-knappen och Boxen spelar in filmen på HD. när kompisen drar igen, hittar du på play och kan du kolla vidare där du har blivit.
max. HD-storlek är 120GB nuförtiden, men det ändrar sig när nya software-versionen släppas. då kan man lätt bygga in en 250GB eller större hårddisk 
När filmen står på hårddiskan, kan du kopiera det via den inbyggda 100mbit nätverkskort till din dator och bränna den på DVD. helt enkelt