Registered: Oct 2000
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Wtf springt iedereen gelijk in de verdediging als iemand zegt dat het waarschijnlijk een allochtoon is geweest. Blik heeft het waarschijnlijk ergens gelezen, zie z'n redenen die hij geeft, en zegt er verder helemaal niet bij of het daardoor slechter is of niet.
Als we over straat lopen en ik roep dat bushokje om de hoek is waarschijnlijk blauw, wordt er dan ook zo moeilijk over gedaan dat ie misschien rood zou kunnen zijn en dat ik die conclusie nog helemaal niet mag trekken.
Het is altijd hetzelfde dat je niet zou mogen zeggen dat je redenen hebt om te denken dat het een allochtoon geweest zou kunnen zijn om dat je dan blijkbaar gelijk racistisch bezig bent...
precies. ik d8 oook meteen toen ik hoorde dat het gebeurd was dat het een allochtoon was. Heb ik ook een aantal redenen voor: Altijd als ik in een kroeg ruzie heb is het met een allochtoon. 95% van de keren dat ik zie dat andere ruzie hebben is het met een allochtoon. Als ik perongeluk ergens voor sta, zoals de deur of loop pad in bus of trein en ik wordt omver geduwt dat ze er langs moeten is het een allochtoon. Verder lees ik ook kranten en hoor wat dingen uit de politie wereld en ken wat middestanders--> als er iets gejat wordt is het ook bijna altijd een allochtoon. Dit zijn mijn redenen om te denken dat het een allochtoon is. Maar goed het zou best een nederlander kunnen zijn al acht ik die kans klein.
Jan-13-2004 17:33
Djeebie
music addict
Registered: Feb 2002
quote:
Originally posted by Asperge
Ik weet ook niet wat ik op het nieuwsbericht moet zeggen, ik vind het verschrikkelijk dat zoiets gebeurd in Nederland. Ik weet ook de oplossing ervoor niet. Maarja dit soort berichten geven alleen maar aanleiding tot generaliseren, maarja...
Het is inderdaad verschrikkelijk dat zoiets gebeurd en al helemaal onbegrijpelijk. Maar hoe hard het ook is, er is geen oplossing voor en het is in principe gewoon een incident. Pas wanneer er met een vrij grote regelmaat leraren worden neergeschoten wordt het een probleem.
Het is nu (vooralsnog) eenmalig en zal daardoor even wat opschudding veroorzaken, maar niet meer dan dat.
Jan-13-2004 17:46
SnuggLe
drs. Betweter
Registered: Mar 2001
Neeeeeeeeeeeeee niet weer een oeverloze discussie over allochtonen en criminaliteit. Schiet TOCH niet op....!!!
Ding: bij dat bushokje WEET het dat dat ding blauw is, dat is een feit, dat staat vast. Dat het een allochtoon is staat niet vast, dat is giswerk. Dat is het verschil.
Jan-13-2004 17:58
basvh
Bert says: Hatseflats!
quote:
Originally posted by SnuggLe
Neeeeeeeeeeeeee niet weer een oeverloze discussie over allochtonen en criminaliteit. Schiet TOCH niet op....!!!
Ding: bij dat bushokje WEET het dat dat ding blauw is, dat is een feit, dat staat vast. Dat het een allochtoon is staat niet vast, dat is giswerk. Dat is het verschil.
bij ons is het bushokje wit hoor dus je moet de bushokjes niet gaan generaliseren!!!
Dat het een allochtoon is staat idd niet vast nee. Maar het is wel te verwachten.
Jan-13-2004 18:01
Jappio
.
Registered: Dec 2001
quote:
statistisch gezien kan je op basis van bepaalde gronden vast wel bepalen of het een allochtoon is of niet.
wil me er verder niet in mengen, wil alleen zeggen dat dit wel het ultieme voorbeeld is van gebrek aan respect voor anderen. Van mij mogen ze de dader, ongeacht zijn afkomst, 50 jaar in een cel van 1 bij 1 gooien om hem zijn daden te laten overdenken.
Jan-13-2004 18:07
basvh
Bert says: Hatseflats!
quote:
Originally posted by Jappio
Van mij mogen ze de dader, ongeacht zijn afkomst, 50 jaar in een cel van 1 bij 1 gooien om hem zijn daden te laten overdenken.
mmwah vind ik nog wat te lief voor hem.
trouwens hij is toch niet meerderjarig dus 4 jaar jeugd dententie zal het wel worden
Jan-13-2004 18:10
sndh
'dispels & contradicts'
Registered: May 2003
quote:
Originally posted by Phat B
opvallend is dat altijd iedereen overal (op elk forum, in elk blad/krant, in elk tv-program) maar van zulke dingen zegt dat dit gewoon aso is en niet mag gebeuren. Als iedereen dit vindt, waarom gebeurt dit soort stuff dan nog steeds???
misschien omdat de mensen die niet zo goed wijs zijn niet op de tv komen/in de krant schrijven en achter een pc zitten, maar rondhangen op de meest vage plaatsjes met scooters en goedkope sletjes....
Jan-13-2004 18:14
SnuggLe
drs. Betweter
quote:
Originally posted by Jappio
statistisch gezien kan je op basis van bepaalde gronden vast wel bepalen of het een allochtoon is of niet.
wil me er verder niet in mengen, wil alleen zeggen dat dit wel het ultieme voorbeeld is van gebrek aan respect voor anderen. Van mij mogen ze de dader, ongeacht zijn afkomst, 50 jaar in een cel van 1 bij 1 gooien om hem zijn daden te laten overdenken.
Spreek mij niet over statistisch gezien etc (statistiek sucks ) want ik weet dat je gelijk hebt en het ook vast wel een allochtoon zal zijn. In de steden is het gewoon superverrot wat dat betreft, en dan al helemaal in mijn wijk. Ik behoor tot de 5 % blanke bewoners volgensmij.
Ik werk bij de politie en ik zie OOK dat daar 70 % wat binnengebracht wordt voor kleine vermogenscriminaliteit van allochtone afkomst is.
Het is inderdaad het respect voor anderen wat veel mensen missen, wat er bij veel mensen INGESLAGEN zou moeten worden.
Btw, tis weer een andere discussie, maar mensen die allochtone ouders hebben maar hier zijn geboren, hoelang noemen we die mensen nog allochtonen? Het zijn net als jullie Nederlanders..... met een ander kleurtje.
Jan-13-2004 18:24
Jesse
Gaming TrancEaddict
Registered: May 2001
quote:
Btw, tis weer een andere discussie, maar mensen die allochtone ouders hebben maar hier zijn geboren, hoelang noemen we die mensen nog allochtonen? Het zijn net als jullie Nederlanders..... met een ander kleurtje.
True, het zijn ook Nederlanders...alleen schort het hen juist aan de normen en waarden...dat wordt niet of nauwelijks bijgebracht door de ouders. Als die lui alles mogen en nergens wordt wat van gezegd...ja dan krijg je dit soort taferelen. Het ligt naar mijn mening heel erg aan het soort opvoeding dat iemand krijgt.
Jan-13-2004 18:32
magrec
Kleinenberg addict
Ach ja het is maar hoe je het bekijkt.
Mijn zus werkt als lerares op veel verschillende scholen (invalllen ivm geen vaste baan (jaja in het onderwijs..)
Op een blanke school krijgt ze geen respect van die kinderen, geen u zeggen en andere beleefdheden terwijl ze op een school met alleen maar asielzoekers door alle kinderen beleefd wordt aangesproken.
Maar goed ook mijn moeder riep vanmiddag: "het zal wel weer zo'n allochtoon zijn"
Jan-13-2004 18:33
Djeebie
music addict
Registered: Feb 2002
quote:
Die mogen we inderdaad geen allochtonen noemen. Het onderscheid is alleen heel lastig of helemaal niet te maken. Vaak als iemand een andere kleur dan blank heeft, of met een accent praat wordt het als een allochtoon gezien.
Jan-13-2004 18:38
Blik
The Almighty Blik
Registered: Jan 2001
Als we het hier over mensen die Lonsdale dragen hebben zit ook iedereen met z'n vooroordelen klaar.
En ik zeg het echt niet omdat het niet anders zou kunnen zijn. Ik zei het, zoals Ding al zei, omdat ik bronnen gezien heb die dat zeiden. Een Engelse nieuwssite die zegt dat het een Turkse jongen is, een webmaster van een scannersite die zegt dat de jongen Murat heet. En dan heb je ook nog het feit dat het op een VMBO-school gebeurt is waar 90 % allochtoon is.
Dan heb ik als conclusie: het zou wel eens een allochtoon geweest kunnen zijn.
Het is misschien niet netjes om het te zeggen, maar het is waarschijnlijk wel zo.
Hebben wij ook niet altijd ons woordje klaar als er op een hardstylefeest gevochten word? Of hebben wij ook niet onze denkwijzen over mensen die Fred Perry en Lonsdale dragen?