Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Reklamtråden
Pages (11): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

Tänkte mest säga att jag stör mig som fan på att volymen under reklampauserna är mycket högre än under själva programmet...

Old Post Feb-22-2004 20:17 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by reveal
Tänkte mest säga att jag stör mig som fan på att volymen under reklampauserna är mycket högre än under själva programmet...

det där är inte sant.
volymen är det samma men de har gjort en 'trick' med dynamik.
dynamik står maximal så att det verkar som volymen är högre medan det är inte
särskilt med stereoreklam.

Old Post Feb-22-2004 20:49  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

quote:
Originally posted by ScuL
det där är inte sant.
volymen är det samma men de har gjort en 'trick' med dynamik.
dynamik står maximal så att det verkar som volymen är högre medan det är inte
särskilt med stereoreklam.

jo det är visst sant
d kom en ny lag här i Sverige som säger att reklam volymen måste vara i samma nivå som i programmen

Old Post Feb-22-2004 20:53 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Jag såg ett inslag i TV4 angående just högre volym under reklam, och de lovade, på TV4, att själva sluta med det under vintern 2004. Så det borde vara sant

Old Post Feb-22-2004 21:09 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by ShyTrance
jo det är visst sant
d kom en ny lag här i Sverige som säger att reklam volymen måste vara i samma nivå som i programmen

hmm. här är det inte så.
det är olagligt.
alltså här löser reklamföretager det med att förändra dynamik så att det ändå låter hårdare medan det är inte det

Old Post Feb-22-2004 21:31  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

alltså.. hörrni..
den ABSOLUT bästa reklamen någonsin.. det är följande:

En bil (nissan almera) far fram genom en öken.
En mobil ringer.

- Tjena, det är robban här..
- skulle inte du vara tillbaka inom 10 minuter?
- eh, jo, men jag fastnade i trafiken.
- jaha.. men kom snart då.

eller nått sånt.
Den gick på tv runt -96 -97 nångång...

Sen har vi ju Sås (ja, sås..)

och luuuuuuuull reklamen ...(en bebis som pappan förgäves vill att han ska säga pappa.. men det blir: - paaaapta ... luuuuuuul!)

Och inte att förglömma väääärldens sämst dubbade reklam.
- men det ska vara nått spännande (sthlmska)
- och nått man kan leka med (skånsk)
- och choklaaaaaaaaaaaaaaaad (gbg)
(och alla i samma famlij ...) självklart Kinder överaskning

Sen Hallaaau Börje! Haj Kaaaai!

(fan.. jag kan inte sluta .. hahahahahahaha... nä. nu slutar jag )

EDIT: Ville bara påpeka att Radiolicensreklamerna gick på STATLIGA KANALERNA KANAL 1 och TV 2 ...
under signaturen, du bi bu bu bu biduu barapadapadaaaa, aaaatjo, dubidu badubidu baramdaramamadaaaaaa...
"anslagstavlan", där också "Rastapoppolis.. ååååååååååååååuuuurrrrgghhhh..." gick

Old Post Feb-22-2004 21:52  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002

quote:

Jag tycker att det var värre förr..de har väl skärpt sig sen införandet av lagen som shytrance nämde.

En annan grej som jag stör mig på är att det är ganska stora volymskillnader mellan fyran och femman..jag måste alltid höja volymen när jag zappar över till femman..(kanske nåt fel på min tv eller mottagare)

quote:
Originally posted by jofawe
Och inte att förglömma väääärldens sämst dubbade reklam.
- men det ska vara nått spännande (sthlmska)
- och nått man kan leka med (skånsk)
- och choklaaaaaaaaaaaaaaaad (gbg)
(och alla i samma famlij ...) självklart Kinder överaskning

hahaha..jag kommer ihåg den..riktigt taskig blandning av dialekter

Old Post Feb-22-2004 22:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cloudburst
I am the maximum

Registered: Oct 2003

haha, jofawe.. den här e ju skön..

HAAAALLUU BÖRJEEE!
HAAALLÅÅ KAJ!

HEEELLUUU BÖRJE!
HEJ KAJ!

HAAAAAAAAALLÅÅÅÅÅ BÖRJE!
HEEEEEEEEEEJ KAI!

insignificant cor member alliance

Old Post Feb-23-2004 11:39  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

har någon sett robinson reklamen på tv 3 ? vet någon va låten heter ?? den e cool :P

o vet nån va låten heter som spelas på pepsi reklamen ?

Old Post Mar-08-2004 19:24 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Coolaste reklamen är den för Pepsi
Skitmånga människor som är ute på natten och dansar till nån DJ, så börjar morgonen komma, och de springer in i mörkret igen för att "nattrejva" vidare

Old Post Mar-08-2004 19:38 
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003

quote:
Coolaste reklamen är den för Pepsi
Skitmånga människor som är ute på natten och dansar till nån DJ, så börjar morgonen komma, och de springer in i mörkret igen för att "nattrejva" vidare

jag sattt och tänkte på det. Det är en bra reklam enligt mig.

Jag tycker om den där fisklbulle reklamen som egentligen va reklam för adressedring om jag inte har helt fel

"hummer sås finns det platts för en till?"
Och så reklamen för dom små ballerinaförpackningarna. "skoumt måste vara en jätte liten ny förpackning"

Old Post Mar-08-2004 19:41  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

ni har ju glömt norrlands guld reklamerna ju!!!

DOM ÄGER !!!!

Old Post Mar-08-2004 20:50  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Reklamtråden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (11): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAmazing Track. Whats the title? [2007] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSiS - Orgsa [2009]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:24.

Forum Rules: