Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: Spring Cruise 04
Pages (19): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
morakickers
doncel achiever



Registered: Jun 2001
Location: nowhere close, Scandinavia
Love Poundin' Sensation GRYMMAST HITTILLS!!!!!!

jaha, fyyy fasen!! den här kryssen spöade första luciakryssen, valborgskryssen, de flesta fester jag varit på i stockholm samt flertalet av festerna utomlands...

HEELT OTROLIGT KUL!!

armin regerade, det var sånt jäkla drag så det liknar ingenting. grymt ljus, helt i nivå med internationella klassiska klubbar. ljudet var bra, bas som dånade och tillräckligt vasst för att man skulle känna pisket!

armins extranummer var helt fantastiska, sedan ner till lilla golvet. stort tack till omid och özgur, sköön house först så man fick komma igång lite mellow, sedan silence - delerium. trancestunden där var grym men efter armins set kändes saknaden efter ljuset och stämningen ganska påtaglig.

det största för min del är att stämningen var helt oslagbar, det kändes som om alla var på semester och såå jäkla glada :-D

kul att ÄNTLIGEN lyckas hitta ngn TA, kul att ses steve. kort konversation vid 07.45: "är du TA... är det du som är steve?" "ja" "kul, det är jag som är morakickers"

två snillen spekulerar på morgonkanten :-D

nu känns det dock lite för långt till nästa liknande fest, blir inte samma vibb när folk inte sover över tillsammans.

//lycklig morakickers

Old Post Mar-06-2004 12:31 
Click Here to See the Profile for morakickers Click here to Send morakickers a Private Message Add morakickers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.



Registered: Apr 2003
Location: bla bla bla

ja... kryssen var väl fet, men levde knappast upp till mina förväntningar...

AvB var tråkig, spelade lugn anonym mes-trance imho.. hade förväntat mig bättre grejer av honom...
Tall Paul var bättre, han körde en del feta grejer...
Överlägset bäst var Joel Mull som spelade sjukt fet techno, det var verkligen skadat bra... Hans sista låt "Detroit Grand Pubahs - The Clapper (Jesper Dahlbäck Remix)" var verkligen en perfekt avslutning på setet...

det var jävligt kul att stöta på så många TA's... Grymt sköna människor allihopa...

men... om nästa kryss (om de blir nån) är i stil med denna kommer jag inte hänga med, tycker inte det var värt pengarna... Kör de den stora båten igen med ett dedikerat technogolv så e det inge snack om saken, men är det så här så...


___________________

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se


Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Mar-06-2004 12:56  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sand Leaper
Tension hunter



Registered: Jul 2001
Location: Oslo, Norway

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever


And then I'm standing on the corner wearing my party gear, these girls come up and they go "aaaaaaaaaaw" and I'm like "whatever!"




___________________
"Wenn du dich zum Untergrund zählst, reicht es nicht, es nur zu sagen. Du musst auch viel graben, um es zu werden."

Old Post Mar-06-2004 13:41  Norway
Click Here to See the Profile for Sand Leaper Click here to Send Sand Leaper a Private Message Add Sand Leaper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights

quote:
Originally posted by Sand Leaper
And then I'm standing on the corner wearing my party gear, these girls come up and they go "aaaaaaaaaaw" and I'm like "whatever!"


Yeah! Liam Lynch!


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Mar-06-2004 13:48  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
keddo
u alright mate



Registered: Sep 2001
Location: Stockholm




Grrr

kikade just igenom lite bilder, såg riktigt grymt ut ! och fan va heta tjejer dessutom


___________________

KESO!

Last edited by keddo on Mar-06-2004 at 14:40

Old Post Mar-06-2004 14:34  Sweden
Click Here to See the Profile for keddo Click here to Send keddo a Private Message Add keddo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Stockholm

jag la mig 24 igår när jag kom hem och jag har sovit non-stop till 16:00 idag.... men fyfan va fett det var, alltså den där trancetimmen var galet kul, men det tog mina sista krafter, jag håller med morakickers angående ljuset och vi hade snackat med barpersonalen angående det men de kunde inte göra nåt åt saken =(

vill bara tacka alla som gjorde stämningen där så otroligt bra och monday bar för att de gjorde en riktig bra fest =)


___________________
The circumcision has already begun
Desensitizing the very thing or thang that brought
you into this mother****** in the first place
And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000

Old Post Mar-06-2004 15:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amnezia
this...is...not...örebro



Registered: Apr 2002
Location: standing by the stereo!!!

quote:
Originally posted by Proximus
vill bara vara lite ful här och nämna att det var özgür och omids tranceklassiker timme vi var två där... fast efter halva setet så var jag så trött så jag kunde inte beatmixa ordentligt, så jag gjorde snabba mixar så fick özze sitta och rätta till. när det hela var klart så stack jag och däcka i min hytt.

/omid
ps. tack alla ni som var där, det var grymt kul. =)


klart ni alla ska ha cred...bara dålig på å komma ihåg namn va en riktigt fin timme där iaf (((thumb up)))) trist för de som sov å missa det


___________________

Old Post Mar-06-2004 15:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Amnezia Click here to Send Amnezia a Private Message Add Amnezia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm


TA Folket:
Amnezia: fan vilket kille, hur schysst som helst. hehe vi pimplade vin helt gratis tills vi blev fulla, men det gick lite illa till för honom vi hadde kul på dansgolvet!

AC.: smart snubbe med huvudet på skaft. bra på kritisera! (såg inte så mycket utav honom förutom när man vi ankomm och avgick)

Vizay&mojjmojj: as schyssta mot mig trots att jag bashade dem upprepade gånger. (skummt) festen hadde inte varit densamma utan er, lite tråkigt bara att vizay alltid måste vara på resande fot, men så är ju steve oxo. mojjmojj, grymt kul som danspartner! (vizay bara så du vet så hadde jag rätt, jag citerar "The Special Air Service (SAS) is a British special forces unit of the British Army." och här är länken om du vill se: fakta om SAS bara så du vet har dem varit med i alla konflikter sedan andra världskriger (poliser brukar inte delta i krig))

Staz: rolig snubbe, lite villsen fett osäker och nojjig men kul som fan. fick du din hundring?

Lonne: fan har alldrig träffat en person som varit så trevlig och respektfull. han tittar en i ögonen under hela samtalet och har full sympati men endå eget tycke. fler personer borde betee sig som lonne!

Can&Omid: grymt schyssta och grymt bra på det dem sysslar med. älskade när dem körde den där trance klassiker på morgonen där har alldrig sett mer ös i en cafeteria! tack för att ni gjorde en sådan underbar insats!

Steve: samma som vanligt. han kan inte sitta still, ena sekunden är han otrevlig och andra sekunden är han hur schysst som helst.

Aendy: hehe glad som vanlig, fast han säger inte så mycket. en jäkel på att dansa!, alltid på topp!

Reveal: han sa nästan ingenting och gav mig skumma blickar

Gate42: haha vart var du andra dagen? kommer knappt ihåg hur du såg ut för jag var så borta just då men jag minns bara en olivgrön SWE tröja och en suddigt ansikte.

Impulze: du var oxo borta andra dagen. såg inte dig någonting alls tror jag, förutom när vi gick ombord.

Scul: as schysst kille! synd bara att han inte dansa mer men jag tror at scul har mer hardstyle smak så det kan bero på det.

Waizse: hehe, clownen nummer 1 skojjig tjej med bra humör! alltid glad och verkade ha kul på dansgolvet, akta dig så jag inte klipper av ditt hår nästa gång!
(hon ville klippa sönder mina tofflor men jag förstår inte varför)

Laszlo: jaaa galen som vanligt finns verkligen inget mer att säga än Galen snubbe, skön stil!

Smekbar: tack för cidern! as schysst kille som verkade lugn för det mesta. mr chillout!

Zliten: trevlig kille, kände inte riktigt igen honom först verkade röka en hel del

Doter: han ser ut som armin van buuren tycker jag lite längre bara. en riktig vild kille på dansgolvet.

funfrock: jag trodde först du var reveal, ni ser så lika ut. trevlig snubbe som dök upp i våran hytt och babblade på som bara fan. kul att ha med dig!


Självaste kryssningen!

Det hela såg väldigt mörkt ut från början, jag glömde mina biljetter hemma och det verkade som att hela båten visste om det redan efter 5 minuter. (bra jobbat jocke, öronpropparna kommer du ihåg men inte biljetterna) men som tur var så gick det bra ändå. sen så hände något tragiskt, en utav staz kompisar skulle ta en plats från en som hoppat av. han köpte biljetten samma dag som bådet avgick och vad händer om inte stick prov! och han var ju under 20 så han kom inte med. tydligen så var det väldigt nära att de kanske hadde tagit mojjmojj istället. TRIST!

bufén kostade ju 200 kronor, nä fy det hadde inte jag och Amnezia råd med så vi smög in i resturangen ändå och låtsades som om vi redan betalt. satt oss ner och började pimpla vin tills dem stängde. altså vin är starkare än vad man tror. det var defenitivt för mycket för stackars amnezia. sen var det tillbaka till hytten som gällde.

Efter att vi börjat supa och packat upp allt så tog vi fram vattenpipan och fyy fan vad mycket folk det var i våran hytt hehe men tyvär så har allt gott ett slut, brandlarmet gick igång och vakterna kom ner rusande och varenda jävla kotte försvann och så var det bara jag och min kompis pontus kvar mot 4 vakter. men det var ändå ganska lugnt, vakterna var relativt trevliga för att vara vakter och de beslog tog pipan tills vi kom hem. inget mer om det.

Tyvär så missade jag det mesta utav Marcus set men vi hadde kul ändå Armin började spela och det var helt fullpackat med folk. Armin körde många typiska ASOT låter, tyckte mig höra de gamla vanliga, havannah, sahara osv osv.. En kille sprang omkring med en hink fylld med is för att det var så varmt. jag njöt utav de låtarna jag hann dansa till men tiden gick så himmla fort när armin spelade. dessutom var jag upptagen med att filma. jag försökte dessutom få någon liten kommentar utav Armin när han slutade men jag blundade för några sekunder sedan var han borta. vet inte riktigt vad som hände.

jag har lite svårt att minnas vad som hände här näst men jag tror att det började bli ljust ute och jag tror jag var och partade med Omid och Can, det var sjukt kul trots att det var mindra folk och inga efekter. bra låter, bra energi. sedan bjöd amnezia mig på en macka när vi kom ner till hytten så satt alla i hytt 5508 i våran hytt för att pontus hadde haffat någon brud och tagit henne till sin hytt. om jag minns rätt så somnade alla förutom AC sedan. jag sov kanske i 1-2 timmar sen vaknade jag igen. vi bestämmde oss sedan för att bryta oss in i 5508. vi stormade in och tog dem häpna i sängen tyvär så hadde dem redan fått på sig kläderna igen men men.

sedan satt jag i korridåren i en timma och lyssnade på musik medans resten av alla var bort aoch gjorde något annat, minnet känns lite svagt vid detta stadie. sedan kommer de andra tillbaka och vi rör oss mot dansgolvet. det var faktist skönare just u denna stund när det intevar lika mycket folk där. det var nog mycket folk på dansgolvet så man inte kände sig ensamm men ändå nog med utrymme så man inte fick armbågar i sig hela tiden. solen sken in genom de stora fönstrerna och lasern var igång faktist. Tall Paul började spela och folk mängden började öka. jag tror att vid detta lag var det lika mycket folk som när armin spelade. de stängde persiennerna till fönstrerna tror jag och det var något fruktansvärt kul. min personliga åsikt är att det var roligare när Tall Paul spelade än när armin spelade. AC. påpekade att Tall Pauls mixande var dåliga men för att vara helt ärlig så märkte jag inte ens det. jag tyckte Tall lirade as bra låtar på slutet, många bra och sköna låtar på raken. låtar som man känner igen som Crush,traffic,holding on to nothing,fallen och många många fler. (kan ju tillägga och jag tror jag tyckte det var så kul för jag förväntade mig inget utav Tall. man vet ju att Armin är bra men sen när man har ungefär lika kul med någon som man tror skulle vara sämre så blir det roligare)

någonting läskigt hände mig under traffic, lasern och stroben var som allra starkast då och jag vet inte riktigt vad som hände men jag hadde inte sovit mycket och knappt ätit något alls. och helt plötsligt försvann allt begrepp på vart jga var och vart alla andra var. det började men att folk runtomkring mig teleporterande typ. jag visste ingte längre vem som var runt omkring mig och vart de var och sen visste jag längre inte vart jag själv var och helt plötsligt slutade mina muskler svara. jag kunde altså inte röra mig. jag visste i stortsett ingenting och stog bara där och gapade. det tog ungefär 10 sekunder av gapande innan jag återfick mina sinnen. väldigt läskig känsla faktist, det kanske är kul att skratta åt just nu men det var läsligt, lite skönt på ett sätt, först tyckte jag det var kul, självaste effekten men den blev läskig. sedan som hallucinerade jag oxo, det var när det var cirka 20 minuter kvar och helt plötslig så tyckte jag mig se en blå dos ruta som täckte hela mitt synfält i kanske 1 sekund och sedan försvann den. as skummt!

minns inte riktigt vad som hände sedan men jag tror att jag var så desperat hungrig att jag käkade mitt godis som mat. fick tag i lite pengar och köpta ett päron sedan. sen packade vi alla våra saker och förflyttade oss ner till entrén där vi väntade på att komma iland.




Hehe säg till om det var någon här som orkade läsa igenom alltihop.

TACK MONDAYBAR! TACK ALLA DJ's OCH MEST UTAV ALLT VILL JAG TACKA ALLA PARTY MÄNNISKOR!


(Felstavningar kan uppstå)


___________________
http://www.advantico.se

Last edited by JayBee on Mar-06-2004 at 16:02

Old Post Mar-06-2004 15:13  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amnezia
this...is...not...örebro



Registered: Apr 2002
Location: standing by the stereo!!!

haha nu ska vi inte överdriva vin incidenten här va förutom de 2,5 timme av armins set jag råka "sova" förbi så lyckades man va vaken resten...man hade önskat att omid å özgur hade fått lira sin klassikerstund ¨på stora golvet..ojoj...det var ju ändå tomt jue

måste missat iaf typ 7 av de på listan...
namnbricka borde va obligatoriskt...

i övrigt håller ja me va all säger...knas me grym party...enda till sista minuterna

nu ska jag försöka lägga upp de 110 bilderna jag lyckades ta...måste bara hitta ett prog å ladda upp me


___________________

Old Post Mar-06-2004 15:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Amnezia Click here to Send Amnezia a Private Message Add Amnezia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

lol hoppas jag gjorde bättre intryck på andra
men framåt slutet på dag2 mådde jag så pissigt psykiskt så jag bara ville gräva ner mig, hehe...värre avtändning får man leta efter och alkohol var ändå det enda berusningsmedel jag intagit. poison of death and decay, i say.

träffade typ alla dem jaybee snackar om plus nåra till, typ WR å hans bror också som jag kan komma på nu, å funfrock. jofawe träffade jag också, i en hytt tidigt på kvällen men när jag hälsade på honom senare verkade han inte känna igen mig,, kanske var lite bOOooOoOzed där i hytten .

Alla var riktigt trevliga så länge de inte var _för_ fulla (men sånt hör ju (kanske) också till såna här fester till en viss del och det kan vara svårt att sätta gränser ibland )

mitt & smekbars äventyr var fan inte att leka med.. hahah.
men jag skulle inte bedöma en sån här fest efter dj performance eller dansgolv osv,, det skönaste var stämningen och att det var fest i så många hytter och nästan alla var så öppna o vänliga.

hundringen fick jag JB, vilket jag sa vid 3 olika tillfällen på resan också

Last edited by staz on Mar-06-2004 at 16:23

Old Post Mar-06-2004 15:36  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

jo jag såg att jag missade moraekickers&jofawe.. sen kanske jag träffade någon mer som jag glömt nämna.

vore nice med namnbrickor men jag tror automatiskt att vi kommer hitta fler utav varandra sen när alla får en varsin T-shirt! (om det nu blir av)


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Mar-06-2004 15:40  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Funfrock
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2002
Location: Helsingborg, Sweden

Äntligen tillbaka hemma nu.. något sliten. Men ojoj var länge sen jag hade så roligt

Härligt att det blev sånt jäkla drag andra dagen också även om jag kände mig rätt mör och vinglig i benen då.

Kul att träffa nåra av er också

Old Post Mar-06-2004 15:56  Sweden
Click Here to See the Profile for Funfrock Click here to Send Funfrock a Private Message Add Funfrock to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: Spring Cruise 04
Post New Thread    Post A Reply

Pages (19): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID please this amazing tune!! listen or use links inside post [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPete Heller & Tedd Patterson Present Look & Feel - Big Room Drama (Dramatized) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:13.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!