|
|
|
|
 |
Cloudburst
I am the maximum

Registered: Oct 2003
|
|
|
Mar-14-2004 23:37
|
|
|
 |
 |
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003
|
|
|
Mar-14-2004 23:46
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Versace
Senior tranceaddict

|
|
|
Mar-15-2004 12:09
|
|
|
 |
 |
St_Andrew
I <3 NYC

|
|
|
| quote: | Originally posted by RebeL9
den sortens retorik som påbjuder att man ska konvertera hela världen till Islam förekommer i många religioner. I synnerhet inom kristendomen. tex står det i Evangelierna: "Jesus uppenbarade sig för sina lärjungar och sa åt dem att gå ut och döp hela världens befolkning". Detta citat använde man sig senare under kyrkans historia för att tvångskonvertera naturfolk mfl till kristendom.
I en av länkarna du postade står följande:
"Al-Qa'ida's goal is to "unite all Muslims and to establish a government which follows the rule of the Caliphs." Bin Laden has stated that the only way to establish the Caliphate is by force. Al-Qa'ida's goal, therefore, is to overthrow nearly all Muslim governments, which are viewed as corrupt, to drive Western influence from those countries, and eventually to abolish state boundaries."
står som sagt inget om att tvångskonvertera ickemuslimer till Islam. |
i några utav dom andra länkarna står det bland annat:
| quote: | | I have been sent with the sword between my hands to ensure that no one but God is worshipped, God who put my livelihood under the shadow of my spear and who inflicts humiliation and scorn on those who disobey my orders. |
| quote: | | The ruling to kill the Americans and their allies--civilians and military--is an individual duty for every Muslim who can do it in any country in which it is possible to do it |
| quote: | | We -- with God's help -- call on every Muslim who believes in God and wishes to be rewarded to comply with God's order to kill the Americans and plunder their money wherever and whenever they find it. |
Den här är ganska rakt på sak:
| quote: | | Establishing the rule of God on earth |
jag kan ju inte säga att jag vet till 100% vad al qaida står för, men jag kommer tro på det här tills du visar bevis för motsatsen.
sen måste jag fråga, ni säger alla att USA förtjänar detta pga "sitt bombande av mellanöstern"... hur mycket har dom bombat egentligen, förutom irak? INGET?! och det är ju första kriget vi snacka om då, och så vitt jag vet är det väl ingen som har nått emot att världen försvarar kuwait (oavsett om USAs avsikt med det var att tjäna pengar eller inte...)?
|
|
Mar-15-2004 19:48
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 22:05.
Forum Rules: