Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Emission Trance Nation
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
alcapouce
tranceaddict

Registered: Feb 2004

C'est vrai, j'utilise des mp3. Mais pour la plupart des titres, ce sont des vinyls (achetés sur www.vitalvinyl.com et www.only-djs.com pour info). Et je n'hésite pas à acheter le vinyl d'un titre que j'ai passé en mp3 dès qu'il est release .

Old Post Apr-09-2004 17:49  France
Click Here to See the Profile for alcapouce Click here to Send alcapouce a Private Message Add alcapouce to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nightflowers
prog lover

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by alcapouce
C'est vrai, j'utilise des mp3. Mais pour la plupart des titres, ce sont des vinyls (achetés sur www.vitalvinyl.com et www.only-djs.com pour info). Et je n'hésite pas à acheter le vinyl d'un titre que j'ai passé en mp3 dès qu'il est release .

a ce propos, vu que c une radio fm, en theorie vous envoyez les enregistrements de l'emission a la sacem non? vu certains titres tu n'a pas encore les originaux, ca ne pose pas de problemes legaux ca? c un peu etonnant

WAYS OF CONSCIOUSNESS On PARIS ONE (P1 Trance)
Every Saturday @ 4pm, Monday @ 8am + Thursday @ 0am (GMT+1)
OUT NOW ! : Axelle Roch - Serial Lovers (Nightflowers pres. Neurologik Remix) [MPDR092]
Also available :
A Boy And A Radio - Continuum (Nightflowers pres. Wild Symmetry Remix) [MPDR083]
Ness - Balloon (Nightflowers pres. Neurologik Dub) [MPDR063]

Old Post Apr-09-2004 18:01  France
Click Here to See the Profile for Nightflowers Click here to Send Nightflowers a Private Message Visit Nightflowers's homepage! Add Nightflowers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003
à mon avis à la sacem ils pourront te dire que tel ou tel titre est pas sorti donc que c'est un mp3 et que par conséquent c'est illégal et que tu vas faire 5 ans de toal à bali, lorsqu'ils sauront faire la différence entre benassi et markus schulz...
et puis du moment qu'on paye à la sacem on a pas le droit de passer des truc dont on a pas l'original ?

moi ce qui m'éclate quand meme c'est qu'il se fasse critiquer sur un forum tel que tranceaddict... Sur trance.nu je dis pas parce que les gars ils font au moins semblant d'etre clean mais ici.. c'est le chu de lyon qui se fout de la charité..

Old Post Apr-09-2004 19:11  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PEZ68
Progressive Resistance

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by d&b
moi ce qui m'éclate quand meme c'est qu'il se fasse critiquer sur un forum tel que tranceaddict... Sur trance.nu je dis pas parce que les gars ils font au moins semblant d'etre clean mais ici.. c'est le chu de lyon qui se fout de la charité..

ce n'est pas le fait de posseder des mp3s que je mets en cause ici.
Si on lui fait la remarque , c'est pour lui afin qu'il évite des problèmes de :
- la sacem
- de l'auteur lui même. si tu parcours un peu le forum tu verra que ça ne serait pas la première fois qu'un artiste viendrait faire une remarque à propos d'un titre joué alors qu'il n'est même pas releasé.

Old Post Apr-09-2004 19:28  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003
ah si c'est pour la survie de l'émission je suis d'accord.
déja qu'on a pas beaucoup d'émission trance en france... on en a.. hem oula au moins.. 1

Old Post Apr-09-2004 19:31  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nightflowers
prog lover

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by d&b
et puis du moment qu'on paye à la sacem on a pas le droit de passer des truc dont on a pas l'original ?

non on a pas le droit sinon je ferais deja de la radio lol c justement pour ca que je suis intervenu

WAYS OF CONSCIOUSNESS On PARIS ONE (P1 Trance)
Every Saturday @ 4pm, Monday @ 8am + Thursday @ 0am (GMT+1)
OUT NOW ! : Axelle Roch - Serial Lovers (Nightflowers pres. Neurologik Remix) [MPDR092]
Also available :
A Boy And A Radio - Continuum (Nightflowers pres. Wild Symmetry Remix) [MPDR083]
Ness - Balloon (Nightflowers pres. Neurologik Dub) [MPDR063]

Old Post Apr-09-2004 21:17  France
Click Here to See the Profile for Nightflowers Click here to Send Nightflowers a Private Message Visit Nightflowers's homepage! Add Nightflowers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

quote:
Originally posted by Nightflowers
en parlant de ca si t'as des infos sur les labels en question ca m'interesse grandement merci

Precinct
Lost Language
Hooj Choons

Ces 3 là c'est sûr

Je n'en connais pas d'autres pour le moment, mais beaucoup vont s'adapter d'ici peu, c'est sur

Old Post Apr-10-2004 08:51  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PEZ68
Progressive Resistance

JOOF aussi. Tu peux meme télécharger au format wma avec une limitation sur le nombre de gravure il me semble

Old Post Apr-10-2004 09:18  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
alcapouce
tranceaddict

Vu les réactions, je me dois de réagir. L'émission est composée presque entièrement de vinyls. Seuls 1 ou 2 titres sont des mp3. Mais à partir de la prochaine émission, il n'y aura plus de mp3. 1 ou 2 nouveautés en moins donc, mais c'est le mieux à faire. Concernant, le rapport avec l'émission de Armin Van Buuren, l'émission Trance Nation a pris un repère pour débuter mais va avoir sa propre identité au fur et à mesure. Merci de votre compréhension.

Old Post Apr-11-2004 12:09  France
Click Here to See the Profile for alcapouce Click here to Send alcapouce a Private Message Add alcapouce to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
alcapouce
tranceaddict

Episode 31 (10-04-04)

TRANCE NATION, EPISODE 31
Emission du 10 avril 2004 (18h00-20h00)

18:00-19:00 -> THE NEWEST TUNES SELECTED
1. Above & Beyond - No One On Earth (Gabriel & Dresden Mix) (Anjunabeats)
2. Project Medusa - Eclipse (Exor Mix) (Liquid)
3. True Form - Forbidden Colours (ASOT)
4. TRANCE CLASSIC : The Quest - C Sharp (In Trance We Trust)
5. -
6. Corderoy - Sweetest Dreams (Ferry Corsten Remix) (Relative)
7. FLOORKILLER : MK-S - Illuminate (Mind One Remix) (ATCR)
8. Signum Feat. Anita Kelsey - Frozen Dream (Come Around Again) (ASOT)
9. Mark Norman - Phantom Manor (Magik Muzik)
10. YOUR TUNE OF THE WEEK : Passiva - Clouds Like Heaven (Faraway Project Remix) (Captured)[50%]

19:00-20:00 -> NON-STOP IN THE MIX WITH DAVID
11. Flash Brothers - Release Time (Benz & MD's 5 Mix) (Release)
12. Steve Porter - Definite Form (Jumpin' Dub) (Little Mountain Recordings)
13. Valentino - Flying (Sultan & The Greek Remix) (Shinichi Recordings)
14. Michael Burns - The Ambience (Little Mountain Recordings)
15. Haak - Pullit Strings (Club Elite)
16. Recluse - Yellow Moon (Octagen Remix) (Lost Language)
17. -
18. St John vs Locust - Mind Circles (Perry O'Neil Remix) (Armada Music)
19. Solar Stone vs Scott Bond - Naked Angel (ID&T)
20. Jans Van Houten - Loco Love (Original Mix) (Shah)
21. Mono - Rise (Mondo Records)
22. Mind One Feat. Rena - Star For Me (Instrumental Mix) (Torpedo)
23. -

www.trance-nation.fr.fm

Old Post Apr-13-2004 08:13  France
alcapouce
tranceaddict

Trance Nation, Episode 32 (24-04-04)

TRANCE NATION, EPISODE 32
Emission du 24 avril 2004 (18h00-20h00)

1. TRANCE CLASSIC : William Orbit - Barber's Adagio For Strings (Ferry Corsten Radio Edit)

18:05-18:40 -> HARDSTYLE SELECTION
2. Hardy Hard - Silver Surfer 2003
3. Hardnation - Humanoid (Gary D. Hardbass Mix)
4. DJ Duro - Time To Dance
5. Out Of Grace - 140 BPM (Deepack Remix)
6. Wallstadt & Dorfler - Synchronized (Uberdruck Mix)
7. Tune Boy - Demolition (Technoboy Remix)
8. Derek - Burning Up (Club Mix)
9. Klone - Excited (Part 1 Mix)
10. Zenith & Dana - Victims Of Hardstyle (Champagne Mix)

18:40-20:00 -> MIX SPECIAL MONTE CRISTO 2
11. Hard Body Bases - Goin Crazy (Rocco vs Bass-T Remix)
12. Flipside - Juliet (Rocco vs Bass-T Remix)
13. Special D. - Come With Me (Club Mix) [Top 3 : 3ème]
14. Special D. - Nothing I Won't Do (Extended Mix)
15. Staccato - Move Your Body (Special D. Remix)
16. Groove Coverage - 7 Years & 50 Days (Cascade vs Plazmatek Remix)
17. DJ Volume - The Spirit Of Yesterday (Club Mix) [Top 3 : 2ème]
18. Baracuda - I Leave The World Today (Pulsedriver Mix)
19. Walls & Fargo - Nights In Palma (Master Blaster Mix)
20. Culture Beat - Mr Vain 2003 (Starsplash Remix)
21. Aquagen - Summer Is Calling
22. DJ Quicksilver - Equinoxe IV
23. Megara vs DJ Lee - Hold Your Hands Up High (Club Mix)
24. Megara vs DJ Lee - Human Nature (Club Mix)
25. DJ Shog - Another World
26. Aquagen - Hard To Say I'm Sorry (DJ Da Devil Club Mix)
27. Derb - Attack
28. Dariush - Ira
29. Jones & Stephenson - The First Rebirth (Original Mix) [Top 3 : 1er]

www.trance-nation.fr.fm

Old Post May-03-2004 13:57  France
PEZ68
Progressive Resistance

un peu de fromage?

Old Post May-03-2004 16:03  France

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Emission Trance Nation
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackdoes anyone know this? [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFrank-E & Mars-L - "Song Of The Holy Man" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:37.

Forum Rules: