Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > en liten svensk politisk poll
Vilken sida tar ni bland svenska partier?
You do not have permission to vote on this poll.
Höger 19 50.00%
Vänster 8 21.05%
Center 1 2.63%
Blankt/Övrigt 10 26.32%
Total: 38 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Ett annat problem för kommunismens länder har ju varit att de blivit minst sagt motarbetade av världen (host, USA)

Att psyfolket är mer vänster,libirala, anarkistiska ser jag som självklart då de är dagens hippis.
Varför trancefolket är mera höger kan jag dock inte finna någon lika klar bild av men några tydliga tecken kan vi ju se på stora pengar som finns i omlopp bland alla evangemang nere i Holland tex

Edit: Ett till tecken är hysterin på stora namn inom DJ-scenen. Den är inte alls lika stor bland psyfolket. (jag försöker inte dela in "trance-folket" och "psy-folket" i två grupper nu finns inget som hindrar en att gå över gränsen förbåda!)

Last edited by AC. on May-06-2004 at 14:44

Old Post May-06-2004 10:16  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003
Re: Re: Humans right!

quote:
Originally posted by dj_hysterix
Human rights ????

"I vår kamp om makten får vi inte hejdas av några principer. Vi bör vara beredda till vilka trick, olagliga metoder och lögner som helst... Om vi för kommunismens skull är tvungna att utrota nio tiondelar av befolkningen, får vi inte vika tillbaka för detta offer.". (Lenin, kommunistisk chefsideolog. Valda verk, del 2, sid 701)

leninism och kommunism är INTE samma sak. Leninism är en specifik riktning som utgår från den marxistiska grundtanken (vilken Marx inte ville identifieras med) men lägger mycket starkare betoning på proletäreatets diktatur än vad Marx gjorde i sina skrifter (det nämns en gång kort i Das Kapital har jag för mig). Marx var för ett avskaffande av staten, och däri sympatiserar jag med honom, jag tror dock inte så mycket på en del av hans andra tankar, just eftersom de visat sig vara fel.

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post May-06-2004 11:29  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002
Re: Re: Re: Humans right!

quote:
Originally posted by Smekbar
leninism och kommunism är INTE samma sak

Jo, sant..tänkte på det efter att jag hade skrivit det. Hursomhelst skulle jag inte kunna gå i den skolan jag går nu eller få tro på jesus om vi skulle ha kommunism.

Old Post May-06-2004 13:33  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > en liten svensk politisk poll
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackhardtrance tune from 2000? [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSun Decade - I'm Alone (Ronski Speed Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:28.

Forum Rules: