|
| quote: | Hmm als we het over techniek hebben...
techno dj's zijn vaak heel druk bezig met backspins en andere fratsen...(haha dave clark is echt master daar in) de mixen zelf daarintegen zijn vaak wel wat rommeliger en daar schieten hier en daar fouten in. Bij Sander kleinenberg heb je echt het gevoel naar één lange plaat te luisteren. Nubreed 1....ik had hem op mp3 maar ik kon op bijna geen enkel moment horen wanneer hij de volgende plaat inmixt...en platenkeus is voortrefflijk. dat is ook techniek een plaat zo mixen.....dat je nauwelijks merkt dat er een andere plaat inmixt..heeft ook met platen keus te maken welke bass en toonhoogtes er in de plaat zit die ingemixt wordt. |
HELEMAAL MEE EENS. Weet je, bij techno GAAT het vooral om het mixen, met techno KUN je fratsen uithalen, omdat de platen 'transparant' zijn, daarmee bedoel ik dat je vaak geen acoorden en melodieën hebt dus die platen zijn 'makkelijk' over elkaar heen te schuiven. Als je techno-platen 8 minuten zou laten horen en dan over zou mixen in de volgende technoplaat wordt een set vaak saai, terwijl trance-platen er vaak juist voor gemaakt zijn om lang te laten horen. Trance mix je heel anders. Als je backspins maakt, met drie tafels mixt en veel loopt te kutten met je mengpaneel (schuif open, schuif dicht, schuif open, scratch, schuif bla bla bla), dan verneuk je de platen. Trance laat je 'overlopen' in elkaar. (ligt er natuurlijk wel aan wat voor trance, het een is het ander niet) Mixen kunnen ze allemaal wel, anders waren ze nooit zover gekomen, alleen ieder heeft zijn eigen techniek (naast zijn eigen platenkeus!) en foutjes maakt iedereen wel eens. 
|