Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Donera organ?
Kan du tänka dig att donera dina organ efter du har avlidit?
You do not have permission to vote on this poll.
Jag är redan donator! 4 16.67%
Ja, men har inte anmält mig ännu 14 58.33%
Vet inte, är lite osäker 2 8.33%
NEJ, rör inte mina organ! 4 16.67%
Total: 24 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by ScuL
nej det ser du fel. kroppen borde vara hel innan det försvinner. om det nu är i jorden eller i ugnen gör ingen skillnad. kroppen är alltså inte hel om det saknar organer..

yeye, du gör som du vill....

men den dagen du ligger där och dör bara för att dina egoistiska landskamrater inte vill du donera organ även fast dom inte har nån nytta av dom... då kanske du önskar att fler skulle göra det... typ

Old Post May-14-2004 20:35  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

tror du det? inte jag. jag skulle hellre dö än att ha nån annans organ i min kropp. jag tycker folk borde inte ens våga byta organer för det är något som går emot moralen.. du kan drar linjan även vidare angående olika mediska ämne men om jag svarar ärligt tror jag att jag får hela swe-ta gruppen på mitt tak
lyckligen är valet personligt för alla.

Old Post May-14-2004 21:02  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

Men Martijn.. Så ska man inte säga! Händer dumma saker då

Old Post May-14-2004 21:42 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

kanske. jag är inte rädd, alla kommer att dö nån gång.
jag är ganska principiell på några område/ämne
ingen eller inget ska förändra mina tänkar..
och det här är en av dem
jag vill f.ö. inte göra tråden smutsig bara med min offtopic snack nu

Old Post May-15-2004 10:22  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Smekbar
för övrigt så är det ju en väldigt bra grej det där med att bli blodgivare. Köper ni inte skälet att det är en sjysst grej mot människor som hamnar i tragiska olyckor, precis som ni själv kan göra en dag, så finns det även vettiga egoistiska skäl. Det är ju faktiskt som så att människokroppen är byggd för att nyproducera blod ganska kontinuerligt, vilket den inte behöver gör idag eftersom vi lever så skyddade liv. Att då bli tappad på blod på blodcentralen gör så att kroppen producerar nytt fräscht blod vilket är väldigt hälsosamt och bland annat kan leda till att man lever längre... och det säger väl ingen nej till?

är det inte just den här proceduren som kallades för åderlåtning på medeltiden?

har inte bestämt mig ännu om jag vill donera mina organ eller ej, har inte tänkt på det innan, känns som jag vill tänka igenom saken lite innan jag rusar in i ett sådant beslut

batteries not included.

- dave

Old Post May-15-2004 12:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Jag skulle inte låta mina organ doneras, lika så att jag skulle st'älla mig mot att kremeras eller att ens obduceras om nu så skulle krävas någon gång.

Old Post May-16-2004 01:02  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amnezia
this...is...not...örebro

Registered: Apr 2002

Känns som de får ta va de behöver från mig efter man "kilat runt hönet" kan det bidra till å rädda/hålla en annan person vid liv så sure...den personen har större behov av ett fungerande organ än jag....=) vem vet, kanske e man i den sitsen själv en dag å alla vet väl hur lång väntetid det e på "nya" organ...=)

anv i forskningssyfte e jag lite mer tveksam till dock..låter lite creepy jue om dom ska skära å hålla på å testa saker..men å andra sidan om det skulle bidra till å hitta botemedel mott ex cancer lr liknande så ere ju inte så dumt iaf...kanske man får det uppkallat efter sig..som försökspersonen man anv sig av när man hitta lösningen mot världens undergång

Old Post May-18-2004 08:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Amnezia Click here to Send Amnezia a Private Message Add Amnezia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smeagol
Senior tranceaddict

Registered: Apr 2003

Avser inte do pa ett tag an men tills dess ska jag se till att fylla i den dar lappen. Ar man ickereligios forstar jag inte varfor man inte skulle gora det.

Off topic: (ursakta)
Blodgivare sen lange. Har nastan bara de dar blodgivart-trojorna for 30kr.
Sitter just nu aven med en blodgivarryggsack vid stolen for ovrigt. Man far ge blod 4ggr om aret, kvinnor 3. De tar 4.5dl, ca 10% och det gor att for ett tag kommer syretransporten vara pa 90% och man blir naturligt lite trottare. Hur mycket beror pa blodvardet, typ syrebararkoncentrationen i blodet. For att fa ge maste man (bland annat) ha blodvarde 130 (tror jag). Om jag har fattat ratt innebar hogt blodvarde att det inte ar blodet som ar flaskhalsen i konditionen lika mycket och -10% inte spelar lika stor roll. Den enda gangen jag kande nagot var nar jag fick for mig att spela innebandy typ 5 timmar efter blodgivningen och jag blev trott lite snabbare an vanligt. Men jag har nog ganska hogt blodvarde a andra sidan.

Nog propaganda. Ga och ge blod allihop nu!! Det ar roligt!

Old Post May-18-2004 11:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Smeagol Click here to Send Smeagol a Private Message Add Smeagol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Donera organ?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPaul Oakenfold live @ Lush 1997 [2002] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackVincent Vegas - "Babylon" (Original Mix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:01.

Forum Rules: