|
| quote: | Originally posted by raoel
Ik heb afgelopen week de Canon Powershot A70 gekocht met 256mb CF kaart.
Camera kostte 230 euro en de CF kaart van Kingston iets van 46 euro. Dane elec was 42 maar die was niet op voorraad.
De A70 is een erg leuke camera voor dat geld. De A75 heeft alleen een 0.3" groter LCD schermpje en een direct print knop waar je geen reet aan hebt. Dat groter LCD schermpje was me geen 50 euro waard.
De A80 heeft dan weer meer te bieden maar is 100 euro duurder en dat was het me niet waard.
Persoonlijk zou ik nooit voor zo'n Ixus gaan, veel te duur voor wat je krijgt in verhouding met de powershot. Maar ja, sommige willen perse een zo'n klein mogelijk ding, tja, dan is ie leuk. Of als je geld over hebt natuurlijk. |
Powershot vind ik juist ruk omdattie lomp groot is en zwaar, plus d'r zitten BATTERIJEN in, daar heb ik een godsgruwelijke hekel aan.
Kijk, als je een huis tuin en keuken fotograaf bent, wat de meesten hier zijn, dan maakt dat geen fuck uit, maar als je vaak op feesten schiet is dat HEEL irrigant. Accu's zijn dan veel fijner, anders zitten je zakken zo vol. Powershots zijn wel de meest verkochte cam's ongeveer.
Maarja.....tegenwoordig heeft IEDEREEN een digicam, lijkt wel mode. Zelfde met cam op telefoon. Wat doe je ermee? Vaak geen fuck. Iedereen wil gewoon zo'n 'hebbedingetje'.
Voor fotografen op houseparties die voor sites foto's maken is het irritant. Leuk man, een feest waar 1 op de 3 bezoekers een digicam heeft :S Dat is best lastig foto's maken, omdat iedereen al 100x overal opstaat. Denk dat binnen een half jaar wat fotosites het moeilijk gaan krijgen.