Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Hardstyle/Hardcore/Andere Zware Boenk Appreciation Thread
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Eagle`
Progressive Psy Addict

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by Nabistai
In het geval van hardhouse zijn er maar 2 die dominaten uiteraard: Lisa lashes & Anne Savage

vergeet lab 4 en yohi niet

The X-files - Closure (feat. Moby My Weakness)

Old Post Jun-11-2004 18:03  Belgium
Click Here to See the Profile for Eagle` Click here to Send Eagle` a Private Message Add Eagle` to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pooley
In Search Of ...

Registered: Apr 2003

Moet er niks van hebbe nvan dat hardstyle en gabber gedoe.

Die liedjes zelfs al, das gewoon rippen, een 170bpm's deronder smijten en de pitch van het stemmetje verhogen ...
Ja jeeee, GOAN he manneu !

Ach ja IK vind het maar platjes.

Old Post Jun-11-2004 18:07  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gladius
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by pooley

Die liedjes zelfs al, das gewoon rippen, een 170bpm's deronder smijten en de pitch van het stemmetje verhogen ...

agree, der kan mss af en toe is iets goe tussen zitten, maar ik vind het eigenlijk 1 vd slechtste muziekgenres

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Old Post Jun-11-2004 18:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by pooley

Dat is juist wat ik aan die ouwe gabber nog wel cool vond

Old Post Jun-11-2004 18:35 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pooley
In Search Of ...

Registered: Apr 2003

Celine Dion met een vette beat eronder?
Ei, je verbaast me elke dag opnieuw

Old Post Jun-11-2004 18:46  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

scott project vond ik vroeger de max, net als hemmstock & jennings en cosmic gate, maar na verloop van tijd begonnen al deze mannen cheezie melodietjes in hun nummers te steken. Kheb ook nog een tijd nr happy hardcore geluisterd.

Old Post Jun-11-2004 21:50  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

quote:
Originally posted by eieregooie
Ok ok, ouwe gabber is wel cool Maar das meer jeugdsentiment... Ik rip af en toe nog es wat van me ouwe gabber plaatjes. Dikke lol

Oude gabber is de reden dat ik gestopt was met naar hardcore luisteren. Dat was ik kotsbeuh na 2 thunderdomes, 2 happy-hardcores en 2 Club-X Compilaties.

Nu dat ze van de domme DnB ritmes zijn afgestapt en meer Noise en Industrial elementen gebruiken hoor ik het vele liever. Kan er aan liggen dat ik meer en meer naar Noise en Industrial begin te luisteren
Hardstyle daaren tegen was precies maar een tijdelijk wonder, die stijl is op een te kort tijd te snel gegroeid. Op een of andere manier zijn die Tuning Beats toestanden en Jump erin geslopen.

Ik zal het nog eens duidelijk maken maar:
70-80-90's Muziek + versnelt + beat is geen Hardstyle of Hardcore. dat is gewoon kitch. In de jaren 90 was het wel lollig, maar dat was ook lollig bedoelt. Maar mannen zoals Jan Wayne, DHT (Da Boy Tommy) nemen die manier van muziek maken anno 2004 heel serieus, gewoon erg. Vooral Da Boy Tommy ergert mij dodelijk. Klassieker na klassieker verkracht die zeiker om af en toe nog eens met marginale dingen op de proppen te komen zoals Dynamite, etc...

Hardstyle is voor mij in essentie een stapje harder dan hardtrance maar zonder hardcore te worden.
Voor mij blijft Luna de enige die dat echt goed kan mixen. Hij durft ook techno, hardtrance en allerlei andere vormen van EDM in zijn sets te gebruiken waardoor het ook niet te eentonig of te eenritmisch wordt.
Meestal begint Luna met wat techno, dan wat hardtrance of hardere techno en naar het einde toe begint hij steeds heviger te draaie(niet sneller, gewoon zwaardere bass).

quote:
Originally posted by djcresto
scott project vond ik vroeger de max, net als hemmstock & jennings en cosmic gate, maar na verloop van tijd begonnen al deze mannen cheezie melodietjes in hun nummers te steken.

Ik vond dat Scott Project wel grappig uitpakte met Rock, dat kei funky tunetje was gewoon schitterend. H&J ken ik niet zo goed en CG zijn echt mee op die Duitse Hardtrancebandproductie gesprongen waar mannen zoals Gary D ook graag aan werken. Ik vind het wel spijtig want CG heeft hun kunnen toch af en toe kunnen bewijzen met hun remixen en vooral met hun goede livesets.

Last edited by Dark Apostle on Jun-11-2004 at 22:48

Old Post Jun-11-2004 22:43  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

ik denk automatich terug aan fire wire...

Old Post Jun-11-2004 23:22  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

quote:
Originally posted by djcresto
ik denk automatich terug aan fire wire...

Dat is dan ook een van de klassiekers :'). Gewoon firewire zeggen en bijna iedereen (op TA dan toch) weet wat je bedoelt, prachtig

Old Post Jun-12-2004 00:01  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SilentEagle
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Dat is dan ook een van de klassiekers :'). Gewoon firewire zeggen en bijna iedereen (op TA dan toch) weet wat je bedoelt, prachtig

, idd...

Old Post Jun-12-2004 10:21  Belgium
Click Here to See the Profile for SilentEagle Click here to Send SilentEagle a Private Message Add SilentEagle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

quote:
Originally posted by eieregooie
Dat is juist wat ik aan die ouwe gabber nog wel cool vond

Word... een gabber plaat met katastroof-ZUIPE... ga ge kent den tekst wel zeker.

een hardcore versie van marco borsato: ff slikken en weer doorgaan zingt hij

en nog een kei leuk, echt super voze schijf, iet van chickenpandoerie ofzow, precies 2 smurfen die zingen.

"rijst met chickenpandooooooooerie" wij houden ook van shoaaaaaaarma"
echt giere. staat op een ouwe mysteryland cd denk ik.

Old Post Jun-12-2004 16:11  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nabistai
WodkAddict

Registered: Sep 2002

Dan kan dit er wel effe bij:

Gabbermuziek is
terug van weggeweest

UTRECHT - De eind jaren '90 ter ziele geachte hardcorehouse ofwel gabbermuziek is weer helemaal terug. Dat zeggen grote partyorganisatoren en dj's uit de hardcorewereld. Volgens hen is er een tweede generatie gabbers opgestaan, ditmaal zonder kale hoofden en Australian trainingspakken, maar mét betere muziek en professioneler opgezette feesten.

Aanstaande zaterdag wordt in een uitverkochte Utrechtse Jaarbeurs voor het elfde jaar Thunderdome gehouden, met 15.000 bezoekers het grootste hardcore evenement van Nederland. Irfan van Ewijk, vanaf de eerste editie in 1992 de man achter Thunderdome, zegt te merken dat hardcore groeit: "Het wint weer aan populariteit. Maar gelukkig profileert het zich nu als serieuze dansstroming, niet meer als gimmick."

Happy Hardcore

De razendsnelle en keiharde gabberhouse kwam begin jaren '90 opzetten en bereikte haar hoogtepunt in populariteit in 1996. Artiesten als DJ Paul Elstak en de Party Animals scoorden met 'happy hardcore', de commerciële en vrolijke variant van gabber, verscheidene nummer één hits. Toen gabbers in een aantal videoclips echter als pillenslikkende kale gekken werden neergezet, betekende dat de voorlopige doodsteek voor de hardcore.

Grote platenmaatschappijen stopten met hardcore en richtten zich op nieuwe muziekstijlen als trance en r&b. De harde kern gabbers feestte op een lager pitje verder. George Ruseler, organisator van de Megarave feesten, ziet behalve oude liefhebbers nu ook een volstrekt nieuwe lichting gabbers naar zijn feesten komen. Ruseler: "Het zijn mensen die techno en trance een beetje moe zijn en die nieuwsgierig zijn naar waar hun oudere broer of zus vroeger op danste. De verkoop van cd's neemt sterk toe en ik schat dat er nu zeker veertig hardcore-evenementen per maand zijn. En daar komen niet alleen mensen met een kale kop en een trainingspak."

DJ Paul Elstak (37), die inmiddels weer veel geboekt wordt, lacht nu om het bedenkelijke niveau van de hardcore uit de jaren negentig. Elstak: "De producties zijn nu zoveel beter geworden." Zo groot als toen wordt het wat hem betreft niet meer. Door zijn uitstapje naar de happy hardcore kostte het hem moeite weer in de gratie te komen bij gabbers van het eerste uur. " Het was gewoon veel te commercieel geworden, ik had soms vijftien optredens per maand. Op een gegeven moment was het niet meer leuk."

Voor de mensen die denken dat de hardcore uiteindelijk wel weer een stille dood zal sterven, heeft Thunderdome-organisator Van Ewijk slecht nieuws. Volgens hem zal de dj steeds sterker concurreren met de popster. Van Ewijk: " Eigenlijk staat het hele popartiestenconcept onder druk. Dance is een nieuwe vorm van rock. En gabber heeft zich ontwikkeld tot de heavy metal van de dance."

quote:
Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world'

Old Post Jun-12-2004 16:21 
Click Here to See the Profile for Nabistai Click here to Send Nabistai a Private Message Add Nabistai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Hardstyle/Hardcore/Andere Zware Boenk Appreciation Thread
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSounds really old.. :P [2003] [13]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThe Act - "Something About You" (DJ Garry Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:58.

Forum Rules: