Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Svenska folket
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Problemet är juh att du bor en bit bort för att vi ska kunna komma och köpa skivor

Old Post Sep-10-2001 16:04 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

Registered: May 2001
Vinyl

quote:
Originally posted by mindshooter
Gaby vert du vart man kan köpa vinylskivor i sthlm? fett svårt att hita några bra....jag har kollat Mega och det närmaste trance dom har där är Faithless.....på Saturn return kör dom bara Goa....

Gå dit...

illegal Stockholm | Bondegatan 48 Tel: +46 (0)8 644 60 90 |

http://illegal-sthlm.nu/

Old Post Sep-10-2001 16:22  Sweden
Click Here to See the Profile for NordLight Click here to Send NordLight a Private Message Add NordLight to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
Problemet är juh att du bor en bit bort för att vi ska kunna komma och köpa skivor

Det är ju sant men kolla på www.skivhugget.se

Old Post Sep-10-2001 16:45  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jre
Supreme tranceaddict

Tjo!!

Nickname : Jre (Initialer)
Namn: Robert
Ålder: 23
Bor: Jkpg
Jobbar: Skanova Networks

Lyssnar på: Trance, House, Techno
Spinnar: Trance
Equip: 2St Sl1200 + Stanton Trackmaster II
1st Pioneer DJM 500 2st Pioneer CDJ500 Ltd

Dj´s: Marco V, Tiesto, Pvd , Van Buuren

Går igång på: V-Three - Zulu, VDM - No Hesitation

Hett tips: IKEAS backar är grymt bra att ha sina 12" Vinyl Plattor i
billiga som fan är de också

Last edited by Jre on Sep-10-2001 at 16:56

Old Post Sep-10-2001 16:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fruktsoppa
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2001

Hallåå!

Nickname : Fruktsoppa a.k.a. Henko apa a.k.a Monkee
Namn: Henke
Ålder: 15
Bor: Sthlm
studerar: Kärrtorps gymnasium, pluggar Media. i Samma klass som mindshooter...

Lyssnar på: Dj Tiësto's silence, all sorts hiphop, mest soul o RnB
fritid: målar graffiti, lyssnar på musik, åker flatland bmx, jackassar mig o kastar bajs på folk(inget seriöst, intern grej), sitter framför datorn typ 3-8 timmar om dagen o webdesignar o grafikar, lunarstormar a.k.a. emceehenke, krökar på helger ibland..
dator: IBM 1Ghz 50 gb HD, chello+Adsl
har fetaste mobilen på TA: 7110

blir tänd på: all sorts knark(säkert, har typ alrdig testat) feta tiesto låtar, kröka

på g nu: ja då.. undrar det..

Old Post Sep-10-2001 19:44  Sweden
Click Here to See the Profile for fruktsoppa Click here to Send fruktsoppa a Private Message Visit fruktsoppa's homepage! Add fruktsoppa to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by fruktsoppa

dator: IBM 1Ghz 50 gb HD, chello+Adsl
har fetaste mobilen på TA: 7110

Haha henkoapa spexa med datorn.....vi va nog mer intresserade av dig haha...eller kanske inte

Och christians bajs håller vi utanför forumet för allas bästa.....folk kommer inte kunna sluta med det annars...du vet juh hur det e

Old Post Sep-10-2001 20:47 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

Nick: DJ Irish
Riktigt namn: Johan Nilsson
Född: 1976
Bor: Lund
Studerar: Magisteråret på systemvetenskapliga programmet vid Lunds Universitet. Examen när som helst (får man hoppas).

Fast i trance-träsket sedan: 1993
Spinner (sedan '96): Trance, Hard Trance, Progressive Trance
Favoritlåt: Jones & Stephenson - The First Rebirth
Favorit Djs: Paul van Dyk, Sasha & Digweed, Sven Väth, Gary D, m.fl.
Hemsida: www.assortedtrance.com

Själv beställer jag majoriteten av skivorna från Juno Records, www.juno.co.uk. Billiga och pålitliga med ett sortiment som inte existerar i Sverige.

Old Post Sep-10-2001 22:32 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Nice favoritlåt Dj_Irish

[/QUOTE] Favoritlåt: Jones & Stephenson - The First Rebirth [/QUOTE]

Samma som mig den är ju bara för bra den låten allså

Old Post Sep-11-2001 18:06  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

Jones & Stephenson's First Rebirth är den låt som verkligen förseglade mitt öde som trance-freak. Fick den på ett band av en kompis '93 och sedan var det kört. Bästa låten genom tiderna, alla kategorier

Old Post Sep-11-2001 20:25 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Det är ju sant....En helt oslagbar låt....

Old Post Sep-12-2001 05:44  Sweden
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001
Love

quote:
Jag ska börja försöka lära mig det där så fort jag får mina turntables......

Gaby: Är du mycket på söder? Det finns 2 alternativ vad jag vet...
En butik ligger på Biogatan (mellan Filmstaden söder och BioPalatset, det är som en underjordisk gång mellan dom med butiker) och den heter Space records....dom importerar en hel del bra...fast DYRT! 230 spänn för en platta.....350 för en dubbel CD....Ett bättre alternativ är Mossebacke records som ligger vid slussen.....uppe på backen mellan slussen och medborgarplatsen finns ännu fler branta backar som går upp mot mossebacke....i en av dom backar finns butiken! Skitbilligt och SKITMYCKET skivor......160 spän för en dubbel CD... På mega kostar dom typ 300.....Det är skitlitet där inne och man får liksom rota tinr i massa bokhyllor och skit...men det är kul......man kollar i massa lådor och så...tillslut hittar man nåt cool\bra billigt...

1000-tack för tipset!!!

Är inte nästan inget alls på söder men jag får ta en sväng dit... en polare som är dj kommer att visa mig vart man ska dra och presentera mig för folk...vi får väl se hur det går...

Igår så kom jag in i dj-skolan!!! Kommer att gå en kurs under den här terminen ...I'M SO HAPPY!!!

Last edited by Gaby on Sep-12-2001 at 09:23

Old Post Sep-12-2001 08:55  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Var ett jädra tag sen jag var här på trancEaddict forumen, ser att vi svenskar äntligen fått en egen avdelning. Har ju surfat runt på trancEaddict nåt år men vart meddlem sen April.

Nick: SteveTranz4ever
Mitt namn då : Stefan Sundheden
Född:1974
Bor:2.5 mil norr om sthlm
Jobbar:Vid odenplan inom dator,kopierings branchen
Festar på:Tidlös på söder & div natt klubbar i sthlms city

Älskar trance och all musik som har lite rythmer is sig, så som all techno, house, drum n base, 2 step, garage m.m.
Har en jädra massa trance men det mesta finns på CD så behöver ni nåt så fråga gärna mig.
Sitter på T3 så de e inga problem för mig å ladda över lite.

Kolla efter mig på Kazaa där jag går under nickname Dj_Steve

c-ya

Old Post Sep-12-2001 10:25  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Svenska folket
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback1 - Paul Oakenfold - Live At Main Room Cream Amnesia 14-09-2006 [2007] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAly & Fila - "Eye of Horus" (Ronski Speed Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:44.

Forum Rules: