Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > FredNova - progressive promo cdtje
Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Ik ben de set is aan het downen, kwas wel is benieuwd na al de commentaren....

Straks mijn commentaar dus!

Old Post Jun-20-2004 17:37  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by FredNova
wederom no offence, maar ik denk dat 95% van de djs hier op dit forum daar nog niet toe in staat zijn

Heb je dan al van 95% van de dj's een set gehoord?

Old Post Jun-20-2004 17:38  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FredNova
The world doesn't know...

quote:
Originally posted by Pumaz
Heb je dan al van 95% van de dj's een set gehoord?

nope, was aan het wachten op deze post

wel dan stel ik voor dat ieder wat post, iedereen kan leren van iedereen

een kwestie van jaren oefenen, ik ben al 5 jaar plaatjes aan het draaien en nog verre van perfect he

edit:

@Pumaz: uw commentaar op de mix had ik ook graag gehad
@Jasper: thanx

Old Post Jun-20-2004 17:45  Belgium
Click Here to See the Profile for FredNova Click here to Send FredNova a Private Message Visit FredNova's homepage! Add FredNova to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

quote:
@Pumaz: uw commentaar op de mix had ik ook graag gehad

Ik zal nu eens extra-aandachtig luisteren (tot de voetbal begint ) en deze post editen met commentaar

Old Post Jun-20-2004 18:05  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FredNova

quote:
Originally posted by Pumaz
Ik zal nu eens extra-aandachtig luisteren (tot de voetbal begint ) en deze post editen met commentaar

thanx man

Old Post Jun-20-2004 18:11  Belgium
Click Here to See the Profile for FredNova Click here to Send FredNova a Private Message Visit FredNova's homepage! Add FredNova to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Zo, ik heb het net beluisterd, tijd voor mijn comments!
En je moet weten dat ik een perfectionist ben, dus mijn commentaar kan soms hard zijn! Maar das niet slecht bedoeld, eerder constructief, en ik benadruk dat ik daar zeker niet mee wil zeggen dat ik het zelf beter kan, das absoluut niet mijn bedoeling!

De tracklisting vind ik wel goed, goeie nummers en flow, en ook niet te veel hitjes, een goeie mix tussen bekend en onbekend! Die track 12 is trouwesn zalig, ik kende hem niet, maar ik ben blij dat ik hem nu gehoord heb, fijn nummertje!
Dus qua flow zit het best wel goed, ik had nergens het gevoel van "wat komt deze track hier nu doen".
Technisch was het wel niet altijd even perfect. Uw eerste overgang was wel heel mooi, en ik weet daat breaks mixen niet zo evident is, dus mooi gedaan! Maar dan die 4x4 inmixen op die breaks klonk een beetje geforceerd, deels doordat de beatmatching niet 100% correct was en deels omdat het ook geen echt goeie track was om in breaks in te mixen denk ik. Moest je The Shepherd daarvoor hebben gebruikt zou het misschien wel beter hebben geklonken, dunno...
Anyway, voor de rest van de mix sluit ik mij aan bij Kevin en Bert: Het is niet slecht maar de beatmatching en harmonie zit niet altijd even goed. Beatmatching wordt wel meestal goed en snel gecorrigeerd, das ook een pluspunt, en je begint ook niet te paniek-mixen, ook positief!
En in club zal het merendeel van de clubbers die fouten inderdaad wel niet opmerken, maar op een forum vol perfectionisten gebeurt dat wel...
Maar ik ben ook van mening dat je soms misschien nét iets langer mag wachten met inmixen zodat het allemaal iets mooier uitkomt. Zo hoor ik het ook liever, maar smaken verschillen natuurlijk! In een club is dat natuurlijk iets moeilijker, maar dan liever 1 of 2 plaatjes minder op de demo en een iets mooier geheel. Maar ik zeg het, dat is persoonlijke smaak als DJ, ik spreek nu puur en alleen voor mijzelf!

Old Post Jun-20-2004 20:43  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FredNova

Thanx voor je tijd en feedback Jasper
Ik zal eens wat langer mixen dan (op verzoek)

Toch blijf ik voorstander voor iets korter mixen om de 'sjwoeng' er meer in te houden, maar we zullen zien wat het geeft.
Wat zouden jullie trouwens doen op een dj-contest waar je 20 min mag draaien? Slechts 3 platen opleggen? Wel ik kan je zeggen uit mijn ervaring, dan lig je eruit...

Natuurlijk zijn andere commentaren nogsteeds welkom.

Old Post Jun-20-2004 21:03  Belgium
Jakhira
Ridiculously meticulous

quote:
Toch blijf ik voorstander voor iets korter mixen om de 'sjwoeng' er meer in te houden, maar we zullen zien wat het geeft.

Moest dit geen prog-cd zijn had je gelijk, maar prog mixen moet langer vind ik, ik kan soms platen 2min aaneen hoorbaar mixen (langer als ik hem met cdj's loop).
Ik kan niks bedenken om eraan toe te voegen dat Jasper niet zei.

Old Post Jun-20-2004 21:09  Belgium
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:

Wat zouden jullie trouwens doen op een dj-contest waar je 20 min mag draaien? Slechts 3 platen opleggen? Wel ik kan je zeggen uit mijn ervaring, dan lig je eruit...

Been there done that, en ik lag er idd uit, maar dat was omdat ik toen nog met CD's only mixte, en ik ook nog maar een klein jaartje draaide...
En tjah, als je maar 20 minuten hebt zoek je net die platen uit die je na 5 minuten al kan uitmixen, dan kan je er toch 4 spelen en een 5de inmixen, dat zijn 4 overgangen waarop de jury je kan beoordelen. Trouwens, die tijd hangt ook veel af van de stijl van muziek die ze zoeken op contests! Op techno-contests kan ik begrijpen dat ze 20 minuten geven, maar op de contests waar ik aan heb meegedaan had ik telkens minimum 30 minuten, en 40 minuten in de finale zelfs. En daar zochten ze net trance/progressive, dus die organisatoren zullen ook wel weten dat het geen zin heeft om op een contest voor zo'n stijlen heel weinig tijd te geven...

En zoals ik al zei, elke Dj heeft zijn eigen stijl van mixen hé!
Ik offer liever een beetje schwung op voor mixen die mooi uitkomen, zeker als ik prog draai. Het is de kunst om gewoon een goed compromis te vinden tussen snel mixen en mooi mixen...

Old Post Jun-20-2004 21:13  Belgium
FredNova

Amen.

Trouwens dit was idd proggie setje, maar ik blijf standaard trance dj hoor, in al zen mogelijke vormen maar toch vooral uplifting
Al speel ik graag ook wel eens iets progressive, groove of harder.
Thanx guys.

Old Post Jun-20-2004 21:41  Belgium
Meltoz
Ferry Corsten Addict

Registered: Nov 2003

Setje is binnen se... Morgenavond is beluisteren tijdens het leren, ma nu nestje in...

Old Post Jun-20-2004 22:43  Belgium
Click Here to See the Profile for Meltoz Click here to Send Meltoz a Private Message Add Meltoz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cyrax
Supreme tranceaddict

Registered: May 2001

hi fred ..

ik was namiddag met Dave Watson in "een DJ Shop in midden-Limburg"
en ik vroeg aan G welke cd het was, met de intentie ze te kopen ...

Toen zei hij dus dat het jou mix was ... zegt genoeg zeker ??

I LOVE it !!!

Old Post Jul-03-2004 15:04  Belgium
Click Here to See the Profile for Cyrax Click here to Send Cyrax a Private Message Visit Cyrax's homepage! Add Cyrax to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > FredNova - progressive promo cdtje
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrance tune mixed after Blossom! [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMomu - "Donner Pass" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:51.

Forum Rules: