|
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Voor de mensen die ook Sci-fi boeken lezen, enkele aanraders:
Larry Niven: Ringwereld/terugkeer naar Ringwereld
Jack vance: Het perseus-spoor (bestaat uit 3 delen, de titels van de andere 2 ben ik ff kwijt)
Dan Simmons: Hyperion/De ondergang van hyperion/Endymion/De opkomt van endymion
--> De beste sci-fi die ik ooit heb gelezen! Prachtig geschreven, geweldige technologische beschrijvingen en subliemen ideeën, echt grandioos én ongellofelijk meeslepend! |
Lol heb 2 van de 3 reeksen ook gelezen (Het perseus-spoor niet, zal ik een opzoeken in de bieb)
Larry Niven's Ringwereld is zo ongelooflijk knap beschreven en de wezens die er in rondlopen echt ongelooflijk.
Met Dan Simmons De Omkomst Van Endymion heb ik op het laatst toch een traantje gelaten (ik denk wel dat degenen die het gelezen hebben weten over welk stuk ik het heb)
Arthur C. Clark's Rama reeks liet me ook niet onbewogen, vooral hoe hij via dat hele verhaal een bijtende visie geeft over hoe we vandaag de dag met elkaar omgaan.
En ik ja ik ken Stingray en Captain Scarlet. Captain Scarlet werd een paar maanden geleden zelf heruitgezonden op BBC. En ik heb ook al de trailer gezien van de imo compleet debiele remake van Thunderbirds.
Ik had gehoopt op een degelijk filmversie over het reilen en zeilen van het IRS, maar de film is nog maar net bezig of ze voeren het tienergeweld ff binnen, om een of andere reden reden de snotneuzen de wereld...wtf hé!!!
Mijn favo Sci-Fi film reeks en ondertussen uitgegroeid tot universum is Alien & Predator. Xenomorphs and hunters hooray!!!!
The eerste Alien liet me vrij koud, buiten dat ik het creepy vond, maar ik was er niet echt door gebeten. Aliens veranderde er heel wat aan (Samen met Resurrection vind die de beste van de Quintology). Waar dat Alien de typische monster eet mens op film was, gaf Aliens iets meer volume aan die wereld. Alien³, was dan weer terug een beetje Alien, maar dan gemaakt zoals het moet. Ook hier (zeker tegen het einde) werd er meer volume aan de Alien-wereld gevoegd. Maar Resurrection was toch de kers op de taart, wat een hele prestatie is voor een 4de sequel.
Predator volgde hetzelfde pad. Predator maakte me bang, maar Predator 2 maakte me totaly hooked, en toen ik zag dat de link met Aliens werd gemaakt werd ik helemaal gek.
Ik kijk dus enorm uit naar AvsP, wat in tegenstelling tot n00bs denken niet geïnspireerd is door het spel, maar wel door de stripreeksen waar AvsP-het spel ook door geïnspireerd is.
En ik ben geen Trekkie en geen Star Warsser (of hoe je die noemt), maar een Gater. Ik vind Stargate SG-1 phenomenaal zalig. Spijtig dat reeks regelmatig word heruitgezonden ipv nieuwe afleveringen te programeren.