Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Sci-fi appreciation thread
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Phortastic
It's Majik !



Registered: Jun 2004
Location: Limburg, Belgium

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Jaaaaaaaaaah!!
Geweldige films, en ik vind die aliens de beste aliens ooit bedacht, samen met de Borg of course!



Jup, couldn't agree more
de Borg owned ongelooflijk
kweet nog goed toen ik jaar of 12 was en pas begon Star Trek te kijken dat ik naar de aflevering "The Best of Both Worlds" aan het kijken was en dat was zooooooo spannend he man
Dat is die aflevering waar Picard wordt gevangen genomen en Locutus wordt. Is een aflevering in 2 delen trouwens met een cliffhanger
BOM was dat !

Old Post Jun-20-2004 18:22  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous



Registered: May 2003
Location: Lebbeke, Belgium

Heeft iemand eigenlijk de originele versie van 'The Blob' al gezien?
Sci-fi horror van de jaren '50, hilarisch nu...

Old Post Jun-20-2004 18:25  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

Hehe, de Borg ownen indeed!

Ik weet nog toen ik in de cinema naar First Contact ging kijken, die moment dat ze de de hive wilden vernietigen maar er niet in slaagden en moesten vluchten, ik zat echt op het puntje van mijn stoel!

En in Voyager die afleveringen met Unimatrix One, zaaaaalig!


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Jun-20-2004 18:26  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !



Registered: Jun 2004
Location: Limburg, Belgium

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Hehe, de Borg ownen indeed!

Ik weet nog toen ik in de cinema naar First Contact ging kijken, die moment dat ze de de hive wilden vernietigen maar er niet in slaagden en moesten vluchten, ik zat echt op het puntje van mijn stoel!

En in Voyager die afleveringen met Unimatrix One, zaaaaalig!



juuuuuuuuuuuuup

Old Post Jun-20-2004 18:36  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

Voor de mensen die ook Sci-fi boeken lezen, enkele aanraders:

Larry Niven: Ringwereld/terugkeer naar Ringwereld

Jack vance: Het perseus-spoor (bestaat uit 3 delen, de titels van de andere 2 ben ik ff kwijt)

Dan Simmons: Hyperion/De ondergang van hyperion/Endymion/De opkomt van endymion
--> De beste sci-fi die ik ooit heb gelezen! Prachtig geschreven, geweldige technologische beschrijvingen en subliemen ideeën, echt grandioos én ongellofelijk meeslepend!


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Jun-20-2004 19:19  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller



Registered: Aug 2001
Location: Bruges, Belgium

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
En in Voyager die afleveringen met Unimatrix One, zaaaaalig!


idd zalige episode.

de beste aflevering vind ik nog steeds Species 8472, de helft van de Borg was vernield toen.. Janeway die dan een pact sluit met de Queen. man, was dat spannend...


Star Wars heeft me nooit kunnen bekoren, om de eenvoudige reden dat de figuren er te artificieel uitzien. het is precies een kostuumdrama. *puts on flame suit*


___________________
quote:
Originally texted by Jakhira
Out with the dog at the moment. Chicks love him, and I love chicks... The world is in harmony

Old Post Jun-20-2004 19:26  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal



Registered: Aug 2002
Location: Antwerp, Belgium

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Voor de mensen die ook Sci-fi boeken lezen, enkele aanraders:

Larry Niven: Ringwereld/terugkeer naar Ringwereld

Jack vance: Het perseus-spoor (bestaat uit 3 delen, de titels van de andere 2 ben ik ff kwijt)

Dan Simmons: Hyperion/De ondergang van hyperion/Endymion/De opkomt van endymion
--> De beste sci-fi die ik ooit heb gelezen! Prachtig geschreven, geweldige technologische beschrijvingen en subliemen ideeën, echt grandioos én ongellofelijk meeslepend!


Lol heb 2 van de 3 reeksen ook gelezen (Het perseus-spoor niet, zal ik een opzoeken in de bieb)

Larry Niven's Ringwereld is zo ongelooflijk knap beschreven en de wezens die er in rondlopen echt ongelooflijk.
Met Dan Simmons De Omkomst Van Endymion heb ik op het laatst toch een traantje gelaten (ik denk wel dat degenen die het gelezen hebben weten over welk stuk ik het heb)

Arthur C. Clark's Rama reeks liet me ook niet onbewogen, vooral hoe hij via dat hele verhaal een bijtende visie geeft over hoe we vandaag de dag met elkaar omgaan.



En ik ja ik ken Stingray en Captain Scarlet. Captain Scarlet werd een paar maanden geleden zelf heruitgezonden op BBC. En ik heb ook al de trailer gezien van de imo compleet debiele remake van Thunderbirds.
Ik had gehoopt op een degelijk filmversie over het reilen en zeilen van het IRS, maar de film is nog maar net bezig of ze voeren het tienergeweld ff binnen, om een of andere reden reden de snotneuzen de wereld...wtf hé!!!


Mijn favo Sci-Fi film reeks en ondertussen uitgegroeid tot universum is Alien & Predator. Xenomorphs and hunters hooray!!!!
The eerste Alien liet me vrij koud, buiten dat ik het creepy vond, maar ik was er niet echt door gebeten. Aliens veranderde er heel wat aan (Samen met Resurrection vind die de beste van de Quintology). Waar dat Alien de typische monster eet mens op film was, gaf Aliens iets meer volume aan die wereld. Alien³, was dan weer terug een beetje Alien, maar dan gemaakt zoals het moet. Ook hier (zeker tegen het einde) werd er meer volume aan de Alien-wereld gevoegd. Maar Resurrection was toch de kers op de taart, wat een hele prestatie is voor een 4de sequel.
Predator volgde hetzelfde pad. Predator maakte me bang, maar Predator 2 maakte me totaly hooked, en toen ik zag dat de link met Aliens werd gemaakt werd ik helemaal gek.
Ik kijk dus enorm uit naar AvsP, wat in tegenstelling tot n00bs denken niet geïnspireerd is door het spel, maar wel door de stripreeksen waar AvsP-het spel ook door geïnspireerd is.


En ik ben geen Trekkie en geen Star Warsser (of hoe je die noemt), maar een Gater. Ik vind Stargate SG-1 phenomenaal zalig. Spijtig dat reeks regelmatig word heruitgezonden ipv nieuwe afleveringen te programeren.


___________________
Ask and you shall receive.

Old Post Jun-20-2004 21:18  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

quote:
Originally posted by Dark Apostle


Larry Niven's Ringwereld is zo ongelooflijk knap beschreven en de wezens die er in rondlopen echt ongelooflijk.

Echt hé!
Vooral het hele concept van een immense Ringwereld rond een ster, echt geweldig, en zelfs een beetje freaky...

Ik weet trouwens niet of je het als Sci-fi kan beschouwen (fantasy met sci-fi elementen), maar de laatste boeken die ik heb gelezen voor de examens was een quintologie van Julian May, die over het Veelkleurige Land. Wel leuke boeken, het kwam wat traag op gang in het eerste boek, maar in de volgende delen schakelde ze een versnelling hoger en heb ik er echt van genoten!
Na de examens is beginnen aan de Trilogie van het galaktisch bestel en De Interventie, hopelijk zijn die ook zo goed!

En een kleine correctie: die 3 boeken die van jack vance zouden zijn, zijn dus ook van Julian May...


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Jun-20-2004 21:38  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous



Registered: May 2003
Location: Lebbeke, Belgium

quote:
Originally posted by TOR
*puts on flame suit*

*Burns a hole in it*
take that

Old Post Jun-21-2004 13:33  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics



Registered: Dec 2003
Location: Mass-Oven

what about tolkien?
enige In de ban van de ring fans? de echte natuurlijk (die het boek hebben gelezen voor de films uitkwamen.
persoonlijk. fijn staaltje film maar ze hebben mijn verbeelding kapot gemaakt nie kan ik niets meer lezen of ik zie stukken van de film.

anyways. star wars heb ik altijd wel goe gevonden. en die eerst 3 waren omg, maar die andere zijn ook leuk maar precies ook echt gemaakt om te verkopen. de computeranimatie is anders wel phat.


___________________
quote:
Originally posted by Meat187
Because "American Football" is neither played with a ball nor with your feet. It should be called Handegg.

Old Post Jun-21-2004 17:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion



Registered: Apr 2004
Location: Wilrijk, Belgium

The Hobbit en de LotR trilogie had ik reeds gelezen voor de films uitkwamen. In het Engels, aangezien ik vertalingen haat

En sci-fi freaks moeten maar eens wat van Ray Bradbury lezen => dat ownt pas!

Old Post Jun-21-2004 17:57  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller



Registered: Aug 2001
Location: Bruges, Belgium

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Resurrection was toch de kers op de taart, wat een hele prestatie is voor een 4de sequel.


ik vond die erg zwak voor zijn tijd eerlijk gezegd.

die mislukte klonen waren wel mooi gedaan..


___________________
quote:
Originally texted by Jakhira
Out with the dog at the moment. Chicks love him, and I love chicks... The world is in harmony

Old Post Jun-21-2004 18:12  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Sci-fi appreciation thread
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHardStyle ID [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEnmass - So Please [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:35.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!