Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > telia ger 8mbit till alla...
Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
verminator
.

Registered: Oct 2000
få msn'en din da!

Old Post Jul-16-2004 15:58 
Click Here to See the Profile for verminator Click here to Send verminator a Private Message Add verminator to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by sipowitz
Det där låter till 110% som det är något fel på din konfiguration på datorn.

Förresten, har du en router inkopplad av någon anledning?. Jag tänkte på det du skrev om att du måste skriva in ditt ip i dc... tycker det låter som du håller på och kör passive mode. Bredbandsbolaget erbjuder 2-3 ip adresser per abonnemang, vilket innebär att en router ej behövs. Bara plugga in dina andra datorer i modemet (som har inbyggd switch) så får de varsin ip, alla kan därmed köra active mode i dc.

hmm men jag tror att vi har en inbyggd firewall i routern eller något i den stilen.

ska kolla upp det där, tack för tippsen

Old Post Jul-16-2004 16:08  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by JayBee
hmm men jag tror att vi har en inbyggd firewall i routern eller något i den stilen.

ska kolla upp det där, tack för tippsen

de flesta routers har inbyggda firewalls som ofta beter sig ruggigt skumt...

har själv en DLink-router med inbyggd firewall, har vart jobbigt att få den att göra som jag vill men nu efter ett år eller så så har jag fått den att funka felfritt....kan tom. köra active mode på DC nu utan problem

batteries not included.

- dave

Old Post Jul-16-2004 18:23  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tobo99
Senior tranceaddict

Registered: Sep 2000

När ska dom börja erbjuda 8 mbit i upload också? ligger dom fortfarande på skruttiga 0,8?
Förövrigt så fungerar mitt BBB helt perfekt och det är helt rätt det där som sas om router. Hade en DI-604 sen innan och den visade sig inte ha full duplex, så jag fick bara totalt 10 delat mellan upload och download. Sålde den och köpte en billig BenQ switch som fungerar helt perfekt. Mitt nät byter bara ip de få gånger jag rebootar, inte när datorn är på. Lätt löst med dns.

Old Post Jul-17-2004 13:18  Sweden
Click Here to See the Profile for tobo99 Click here to Send tobo99 a Private Message Add tobo99 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by tobo99
När ska dom börja erbjuda 8 mbit i upload också? ligger dom fortfarande på skruttiga 0,8?
Förövrigt så fungerar mitt BBB helt perfekt och det är helt rätt det där som sas om router. Hade en DI-604 sen innan och den visade sig inte ha full duplex, så jag fick bara totalt 10 delat mellan upload och download. Sålde den och köpte en billig BenQ switch som fungerar helt perfekt. Mitt nät byter bara ip de få gånger jag rebootar, inte när datorn är på. Lätt löst med dns.

8mbit i upload är tekniskt sett omöjligt med ADSL.
ADSL är osynkron som betyder att nedströmen är alltid störra en uppströmen. ADSL's tekniska max är 8192 kbit ned och 1024 kbit upp.

Om man vill snabbare upstream med DSL borde man välja SDSL men problemet med det är att det är synkron. Så max 2048 ned och 2048 upp.

Old Post Jul-17-2004 13:51  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
EsseT
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2004

HEjsan alla efter lite semester är jag tillbaka =)

Angående telias 8 meg satsining tycker jag det är jättebra att de höjer standarden men varför priset så mycket? tycker det är lite för dyrt

ADSL kan man få mycket snabbare än vad telia har Men adsl är mycket känsligt för störningar och hastigheten skjunker snabbt efter bas stationen redan efter ett par hundra meter Det sanbbaste jag vet man har lyckats ta adsl är 54 mbit/S men det var bara en test
Bosteam har den sanbbaste nu med sina 26 mbit/S obs dock att man måste bo typ minst 500 m från basstaionen dvs televäxeln för att det ska gå och det är inte ens en garanti
ADSL och VSDL som sägs vara efterföljare kan man komma upp i mycket höga hastigheterr via en vanlig koppartråd

Det finns planer på att köra internet via EL nätet tester har visat att man lätt kan köra över 50mbit/s utan att det blir några störningar och att de har längre och bättre räckvidd än vad telefonledningar har

Old Post Jul-19-2004 07:05  Sweden
Click Here to See the Profile for EsseT Click here to Send EsseT a Private Message Visit EsseT's homepage! Add EsseT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

en liten notis bara...så vitt jag vet så är det vdsl-teknik som används å inte adsl-teknik....kan dock ha fel

batteries not included.

- dave

Old Post Jul-19-2004 09:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
EsseT
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2004
Sneaker Pimp

Det kan vara så att den VDSL tekniken redan har ersatt en del av ADSL o kommer att göra det helt o hållet snart mycket bra påpekat har inte kollat upp det exakt på ett tag

Last edited by EsseT on Jul-19-2004 at 10:13

Old Post Jul-19-2004 10:02  Sweden
Click Here to See the Profile for EsseT Click here to Send EsseT a Private Message Visit EsseT's homepage! Add EsseT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

som sagt: ADSL kör max på 8192kbit ned och 1024kbit upp. det är alltså 8mbit/1mbit. snabbare existerar inte.

det finns olika former av DSL som gör det dock, VDSL är en av dem.

Old Post Jul-19-2004 12:33  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > telia ger 8mbit till alla...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrancy track out of state of trance [2008] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJewel - "Serve The Ego" (Hani Num Club Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:50.

Forum Rules: