|
| quote: | | DAT IS DUS ECHT NIET WAAR!!!!!! Beter lees je ff beter de krant. De VN sturen al jaren lang miljoenen voedselpakketen naar Afghanistan dus ze laten ze echt niet zomaar barsten. |
Ik had het over de Amerikanen. Das niet hetzelfde als de VN. Ik geloof niet dat de VN in elk voedselpakket een briefje stopt met: " This is a gift of the American (of wat je ook wil invullen) people."
Echt om te kotsen!!!
| quote: | | En je kan zo'n daad toch gvd niet ongestraft laten. Dit is niet de eerste aanslag die ze plegen. Duizenden mensen zijn al omgekoemn door die klote aanslagen. Ik vind dat Amerika het nog netjes doet. Ze bombarderen alleen die kampen en dergelijke gebouwen, er zijn nog bijna geen slachtoffers gevallen. |
| quote: | | ok ok, allemaal heel leuk en aardig, maar komen jullie maar met een oplossing, wat moet amerika dan doen?? ze moeten toch iets doen, ze hebben net 5000 mensen en het economisch bolwerk van amerika door 2 terroristische acties verloren...... ze moeten toch wel reageren, ik snap ook wel dat jullie zeggen "we moeten kwaad met kwaad vergelden" |
Als iemand een misdaad begaat, moet ie daarvoor worden berecht.
Als je met veel poeha gaat lopen roepen, dat de vrijheid van iedere burger in gevaar is, na een aanslag als op het WTC, en dat Amerika die vrijheid gaat verdedigen. Als je dat doet, dan moet je wel zelf zorgen, dat je die normen en waarden ten allen tijden ook zelf hanteert. Ook als je bezig bent met het pakken van degene die die normen en waarden niet respecteren.
En ik ben van mening dat dat niet gebeurt, als je een land gaat aanvallen, waardoor honderdduizenden mensen op de vlucht slaan en in een vreselijke situatie terecht komen. Een paar voedselpakketjes naar beneden gooien is dan alleen dweilen met de kraan open, oftewel hypocriet. Ook gebeurt dat niet als je gaat bombarderen en zegt dat je zo min mogelijk burgerslachtoffers maakt. Het gaat toch om vrijheid en de rechten van ieder mens. Respecteer dan ook de rechten van IEDER MENS! Een oorlog tegen terrorisme uitroepen, een oorlog ter bescherming van de rechten van het individu, en vervolgens doodleuk zeggen dat je "zo min mogelijk burgerslachtoffers" maakt, spreekt zichzelf totaal tegen.
| quote: | | laat ze maar lekker doorgaan met bombarderen, hopelijk gaat die achterlijke *** van een Osama Bin Laden de pijp uit, of snijden ze zijn keel door voor live-tv....... |
Ik denk dat Bin Laden een van de laatste zal zijn die last krijgt van de bombardementen. Daarvoor zullen een hoop andere en daarbij ook onschuldige mensen de gevolgen ondervinden. En wat dat keel doorsnijden betreft....... doe het lekker 'live', hele gezin voor de buis, dan leren de kinderen er ook nog wat van. Tjongejongejonge, wat een mentaliteit.
Terroristen staan los van een land, eigenlijk staan ze overal los van, zelfs van de wet. Je pakt dat echt niet aan door een land te bombarderen. Deze mensen moet je opjagen, zoeken, in de val lokken, whatever. Maar zeker heel genuanceerd en gecoordineerd. Net zolang tot je ze hebt. Wat je nu krijgt is dat er nog meer haat ontstaat. Nu bij tegenstanders van Amerika. Bij de volgende aanslag worden de Amerikanen weer kwaad. Zo kom je nergens. Het grote voorbeeld zie je bij Israel en de Palestijnen. Iemand moet een keer ophouden. Of de ander dan toch nog een paar bommen gooit of niet. GEWELD MOET OPHOUDEN!
| quote: | | jullie geven eigenlijk geen enkel alternatief voor wat amerika dan moet doen, dus......... kom maar met die alternatieven, dan pas kan ik misschien achter jullie standpunt staan, maar nu sta ik compleet achter amerika |
In de berichtjes die ik heb gepost, had je tussen de regels door al wat alternatieven kunnen opmerken. Mijn conclusie was dat er een groot mentaliteitsprobleem is. Het begint dus bij iedere persoon zelf. Je zou i.p.v. te roepen "bombarderen", "de keel doorsnijden" eens bij jezelf kunnen denken, wat je nu allemaal aan het roepen bent. Als je zo vaak mogelijk (liefst altijd) zorgt dat je met respect naar jezelf en je omgeving kijkt, en dat ook uitdraagt in de dingen die je zegt en doet, scheelt dat al een heleboel. Je kan je omgeving er ook op aanspreken. Wat Amerika had kunnen doen in dit geval. Ervoor zorgen dat nu, op het moment dat de hele wereld is geschokt en iedereen meekijkt en luistert, je een mentaliteit en gevoel uitdraagt, dat alle mensen op de wereld gelijk zijn, dat we het hier op dit bolletje aarde met z'n allen moeten doen, dat iedereen moet worden gerespecteerd en dat we met z'n allen voor elkaar moeten zorgen.
En niet gelijk als het grote, "vrije" Amerikaanse volk OORLOG gaan lopen verkondigen. Dat valt niet te verenigen met uitspraken als "vrijheid", "vrede", "burgerrechten". Ik vind het een hele verkeerde benadering. Nu willen de Amerikanen "wraak". Wraak is ook iets wat niet bij deze idealen hoort. Kijk hoeveel haat bijvoorbeeld de beelden van de demonstrerende mensen in Pakistan uitstralen. Dat is ook een gevolg van de oorlog die de VS is begonnen. Wie er nu wel of niet gelijk heeft, het werkt alleen negatief. Bin Laden krijg je heus wel te pakken, maar het is nogal dom om te denken dat je Bin Laden te pakken krijgt met bombardementen. Die man blijft echt niet op z'n plaats wachten tot er een bom op z'n kop valt. Nee, hij zal als eerste weg zijn.
De gebeurtenissen in de wereld liggen zeer voor de hand. Zo gaat het namelijk al eeuwen en eeuwen. Kijk eens verder dan je neus lang is en wat wij domme mensen altijd doen en denk eens na over WAT je roept.
Als alleen dat laatste al gebeurt scheelt dat al een heleboel denk ik.

www.nexusparties.nl
|