Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Theo van Gogh vermoord!
Pages (36): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dj_spare
Sjef Jembek

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by Optimus
Wat is een islamitisch uiterlijk? Hebben jullie dan een christelijk uiterlijk? EN heb ik een boedhistisch uiterlijk?

dat moet je aan het journaal vragen... die zeiden het... ik quote alleen maar

Old Post Nov-02-2004 09:35  Netherlands
Click Here to See the Profile for dj_spare Click here to Send dj_spare a Private Message Visit dj_spare's homepage! Add dj_spare to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by Optimus
Vrijheid van meningsuiting en democratie zijn twee verschillende dingen. De moord op Van Gogh is geen bedreiging voor Nederland als staat zijnde, noch heeft het invloed op de staatsvorm, dus heeft het weinig te maken met democratie. Vrijheid van meningsuiting is een ander verhaal.

Vrijheid van meningsuiting is een democratisch grondrecht.
In een democratie mag je zeggen wat je denkt, je mening uiten. Als je de mening van iemand niet aanstaat kan je dat zeggen, of als je denkt dat hij/zij mensen discrimineert (wat mensen maybe van van Gogh denken) dan kan je daar legitieme middelen voor aanwendden. Dat gebeurt hier blijkbaar niet.

Klopt, maybe is de link niet duidelijk zo, vrijheid van meningsuiting daar gaat het meer om ja, dat is belangrijker.

Maar geen bedreiging voor de NL als staat? Ik vind het toch behoorlijk heftig, de 2e keer binnen een aantal jaren dat iemand om zijn mening, die maybe een beetje afwijkt, wordt vermoord. Als dat de trend is dat je niet meer mag/kan zeggen wat je denkt, vind ik dat een behoorlijke bedreiging voor alles waar de Nederlandse staat voor staat hoor..... Maarja, wie ben ik.

Old Post Nov-02-2004 09:36 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by dj_spare
dat moet je aan het journaal vragen... die zeiden het... ik quote alleen maar

Jep:

quote:
De NOS meldt dat Theo een mes met een pamflet met Islamitische teksten in zijn buik gekregen heeft..

Nou dit wordt weer 'lachen', alle rellen die nu weer gaan ontstaan als dit waar is.......Pfffff Generaliseringen tot en met.

Old Post Nov-02-2004 09:39 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Ach dit heeft ook geen zin...kansloos...

Last edited by magrec on Nov-02-2004 at 09:55

Old Post Nov-02-2004 09:40  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy

God ik ga me steeds minder plezierig voelen in dit land. Ben benieuwd naar het hoe/wat/waarom. Mag hopen voor de islamitische wereld in Nederland dat het geen moslim is die hem vermoord heeft, want dat zou deze bevolkingsgroep niet populairder maken onder de Nederlandse bevolking. (deze opmerking is van mijn kant zeker niet discriminerend bedoeld, baseer me op oa gevoelens van Moslims die vrezen dat het een moslim is geweest en dat ze daardoor allemaal hierop aangekeken gaan worden).

Down-Under was da bomb

Old Post Nov-02-2004 09:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AirPole
Trance, where are you??

Registered: Jan 2002

Zie het net allemaal op het journaal, en ik vind het ronduit kut.

Je mag blijkbaar geen eigen mening meer hebben en dat is niet overdreven, want waarschijnlijk is zijn radicale mening over de Islam hem fataal geworden. Het heeft in ieder geval ook met die film 'Submission' te maken die hij samen met Ayaan Hirsi Ali produceerde denk ik.

Ik vind het echt jammer...

EDIT: ik lees net die quote van Magrec, dit is toch gewoon ongelooflijk????????

Orbital - The Girl With The Sun In Her Head
Jam & Spoon - Stella
Chicane - The Drive Home

- Next Party Stops -

Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.

Last edited by AirPole on Nov-02-2004 at 09:50

Old Post Nov-02-2004 09:43 
Click Here to See the Profile for AirPole Click here to Send AirPole a Private Message Add AirPole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jappio
.

Registered: Dec 2001

aan de andere kant magrec, van hetzelfde forum:

quote:

Blijkbaar vind jij dat afwijkende meningen de kop ingedrukt moeten worden. Jij laat je dus beinvloeden door kritiek van enkele individuen. Hoe haal je je het in je hoofd. Waar is je liefde, waar is je respect?

Laat jij je echt leiden door de onterechte kritiek die jij als moslim krijgt?

Ik ga er nog niet direct van uit dat het een moslim is. Ook vanuit extreem-rechtse kring was Van Gogh gehaat. Blijkbaar weet jij al direct wie de dader is.

Laten we op dit moment ons respect behouden. Ongeacht moslim of niet, er is een CREATUUR VAN ALLAH doodgestoken. Dat ben jij, dat ben ik, en dat is ook Theo van Gogh.

De mensheid neemt het recht in eigen hand. God/Allah heeft blijkbaar afgedaan.

Het zou de bedoeling moeten zijn, als men meer geloofde in God/Allah, dat dit soort dingen niet zouden gebeuren. Ben je dat met mij eens, irresisteble?

Daarom is het ook zo moeilijk om te generaliseren Ik vind het erg jammer dat niet alle moslims de islam vanuit dit perspectief zien; zou de wereld een stuk verdraagzamer maken.

Old Post Nov-02-2004 09:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jappio Click here to Send Jappio a Private Message Visit Jappio's homepage! Add Jappio to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Hirshi Ali schijnt op een 'veilig' adres te zijn ondergebracht.

Dit citaat kwam ik nog tegen, en is ook helemaal waar:
quote:
Als je weet wat Van Gogh over christenen ('christenhonden') gezegd heeft, dan is dat nog een stuk erger over wat hij over moslims gezegd heeft.

Dus maybe wel een vrome christen.....
Wat van Gogh zei is dat alle religie deels 'fout' was.

Oh en dit deelt mijn mening ook wel:
quote:
Hoe extreem iemands uitspraken ook kunnen zijn, dat mag nooit een legitieme reden zijn om iemand dood te schieten. Iedereen mag zeggen wat hij denkt zolang dit binnen de wet van vrijheids van meningsuiting past. Wie daarbuiten stapt, zoals van Gogh naar mijn mening, kan gerechtelijk worden aangepakt: volg altijd die weg.
Dit is opnieuw een donkere dag voor de samenleving: opnieuw zullen moslims in de extreme hoek worden gezet en opnieuw verliest het gesproken woord het van kogels. Diep diep triest.

Old Post Nov-02-2004 09:55 
Asperge
House DJ

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by magrec

verstandig!

Old Post Nov-02-2004 09:57 
Click Here to See the Profile for Asperge Click here to Send Asperge a Private Message Visit Asperge's homepage! Add Asperge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Blijkbaar vind jij dat afwijkende meningen de kop ingedrukt moeten worden. Jij laat je dus beinvloeden door kritiek van enkele individuen. Hoe haal je je het in je hoofd. Waar is je liefde, waar is je respect?

Laat jij je echt leiden door de onterechte kritiek die jij als moslim krijgt?

Ik ga er nog niet direct van uit dat het een moslim is. Ook vanuit extreem-rechtse kring was Van Gogh gehaat. Blijkbaar weet jij al direct wie de dader is.

Laten we op dit moment ons respect behouden. Ongeacht moslim of niet, er is een CREATUUR VAN ALLAH doodgestoken. Dat ben jij, dat ben ik, en dat is ook Theo van Gogh.

De mensheid neemt het recht in eigen hand. God/Allah heeft blijkbaar afgedaan.

Het zou de bedoeling moeten zijn, als men meer geloofde in God/Allah, dat dit soort dingen niet zouden gebeuren. Ben je dat met mij eens, irresisteble?

Zeer mooi gezegd door diegene..... De wereld zou zo een stuk beter zijn.

Old Post Nov-02-2004 09:59 
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001

Ik dacht dat islamitiėrs niet aan varkens mochten zitten?

Old Post Nov-02-2004 10:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy

quote:
Originally posted by magrec

Site is inmiddels ook offline gegaan, vanwege "onderhoud".

Down-Under was da bomb

Old Post Nov-02-2004 10:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Theo van Gogh vermoord!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (36): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackWhat is this track 1 of 2? [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackQuadrophonic - "I Can Feel Your Love" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:26.

Forum Rules: